Opel Zafira: OPC Z20LET code P1106 pls help...

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z20LET

Beste allemaal,

Ik heb sinds kort problemen met de auto.

Zafira A OPC eind 2002
kmstand 123.000


Ik had eerst code P170 meende ik (iets met storing op bank1) (lmm meestal volgens google en de garage waar ik was.) deze vervangen voor een PIERBURG en storing was weg.
Bij de garage bleek ook dat de LMM erg slecht werkte.

Echter nadat deze LMM vervangen was kreeg ik opeens bij het doortrekken code:
P1106 Turbolader laaddrukbegrenzing A , funktioneringsstoring.

Ik heb veel gegoogeld maar ik ben ff nu kwijt hoe ik nu verder moet.

Wat ik gedaan heb:

Bougies nagekeken (bleken nog GM in te zitten deze laten vervangen door dealer (zat water in 1 bougiegat dus ik dacht koppakking maar bleek gelukkig niet zo te zijn).
Ik las heel veel berichten van OPC's met de Z20let over een EARTH MOD. Deze heb ik vandaag toegepast, vind de auto er gek genoeg wel netter oprijden maar als de motor warm is en ik ga gassen dus flink even doortrekken dan voel ik dipje bij 5000 toeren denk ik en krijg ik weer die sleutel. En het is niet constant. Als ik in de 1 hard op trek en in de 2 krijg ik niet meteen die code.
Rijdt ik over de 100 en ga ik even flink doortrappen dan krijg ik meestal deze melding.
Ik ben even het spoor duister nu en ik hoop dat iemand me nu even het volgende stappen plan kan geven.
Dealer is een optie maar die moeten ook zoeken alla 100 euro per uur. en ik heb dat geld gewoon niet. Ik heb teveel problemen gehad met autos en mijn vorige Peugeot 307 heeft al mijn centjes doen verdwijnen:(

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Tim

Toudewolbers

Geplaatst door Toudewolbers (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

vacuum slangetjes die o.a. aan de wastegate van de turbo zitten controleren.
Als ik de storing goed interpreteer gaat de wastegate van de turbo niet open als de laaddruk overschreden word.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik neem aan dat de originele lmm geen Pierburg was, anders zou je wel origineel gezegd hebben.
Ik heb verschillen gezien tussen Bosch en de zogenaamde vervangende Pierburg lmm van wel 15%.
En dat was bij een nieuwe Pierburg lmm. Net niet genoeg om een foutcode te genereren, maar er ook niet ver vanaf.
De levensduur van een lmm met zo'n afwijking is dan ook heel erg beperkt.
Ik zou voor een originele lmm gaan.

Toudewolbers (0), 10 jaar geleden

De vorige was een Bosch LMM. moet zo weg, maar ga jullie antwoorden zeker even goed doorlezen en nakijken. Alvast bedankt voor het meedenken.
Echter super tof!

gr,

Tim

Toudewolbers (0), 10 jaar geleden

Ik ga morgen even de LMM vervangen voor de oude. kijken wat ie dan doet. En regel morgen een Originele. Die is van Siemens toch?

gr, Tim

Toudewolbers (0), 10 jaar geleden

Vanmorgen vroeg de LMM Type Bosch (groene pakkingsring) slecht uitziend erin gezet. Met deze LMM kan ik super goed rijden auto trekt goed alleen na +/- 80 km kreeg ik weer een code p0170.
Ik kan de code gelijk wissen en weer kilometertje of 80 wederom zelfde melding. Echter met deze lmm kan ik gewoon 230kmpu (a31 Germany) rijden geen enkel lampje die gaat branden en geen gestotter als ik boven de 140 kom. Doe ik die Pierburg LMM erin (gele pakkingsring) dan krijg ik geen enkele storing tot dat ik boven de 140kmpu kom. dan stottert de auto en krijg ik P1106.
Ik kon de LMM terug brengen en morgen zet ik er een nieuwe Bosch in.

morgen to be continued.. mocht iemand toch denken dat het iets anders is let me know! :)

Toudewolbers (0), 10 jaar geleden

update: ik heb vanmorgen de pierburg vervangen voor een bosch (inclusief bijhorende buis) ik kan het nog niet 100% zeker zeggen maar tot op heden geen CODE meer ontvangen.
De auto is echt stukken feller geworden en rijdt super goed! dus voor mij geen pierburg meer!

Over 2 dagen nog een update en dan kan ik het hopelijk afsluiten. :) super tip van Oldford!! pierburg is inderdaad niet te vergelijken met Bosch.

Toudewolbers (0), 10 jaar geleden

Goed, heb nu lang genoeg gereden om te zeggen dat de foutcode gekomen is nadat de PIERBURG luchtmassameter geplaatst is. Na deze vervangen te hebben voor een Bosch is de storing weg en rijdt de auto weer alsof hij net uit de winkel komt.

Allemaal bedankt en deze kan gesloten worden.

gr, Tim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.