Na vervangen remblokken + remschijven ( voor + achter ) pas 2e keer pedaaldruk , als de motor aanslaat zakt de pedaal tot bijna beneden....... , er is niets los geweest, ook met druk pompen in het begin is de pedaal niet onderin geweest met pompen , en er brand geen storingslampje.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat is niet goed, controleer of er toch geen lucht in zit
Hoe heb je de remzuigers terug gekregen , vooral achter ben ik benieuwd naar ?
Als de motor uit staat , en je pompt op het rempedaal , wordt deze dan keihard , na een paar keer trappen ?
Als je de auto dan even laat staan , en na een paar minuten trap je het pedaal weer in , is hij dan nog steeds hard , of moet je weer pompen ?
Ik heb speciaalgereedschap om de zuigers voor en achter ( met spindel ) netjes terug er in te draaien .
Als de motor uit staat heb ik met de 1e keer induwen bijna onderin vaste druk , de 2e keer induwen , bovenin vaste druk .
Dan start ik de motor en dan zakt de pedaal weer tot bijna onderin.......... ook de 2e keer induwen weer tot bijna onderin..... vaste druk !
10 jaar
Prima , maar het gaat mij om de situatie , motor uit , x keer trappen , pedaal hard , daarna NIET de motor starten , maar 10 minuten wachten , en dan het pedaal intrappen , ZONDER de motor te starten , zit het pedaal dan nog bovenin en keihard , of kun je hem dan weer onderin trappen ?
Zit hij weer onderin , heb je ergens veel speling , of lucht in het systeem.
Als je gaat rijden , hoe remt hij dan ? , soms moet de boel eerst ingeremd worden , en wordt het vanzelf beter.
gewoon nogmaals goed ontluchten, en anders zoals Kaleido al zegt...soms moet de boel ook een beetje ingeremd worden :-)
10 jaar
Nu 70 km. gereden , geen verschil...... , nogmaals ontlucht met drukapparaat.
Er kwam wel een beetje lucht uit maar niet noemenswaardig , rijden , geen verschil.
Niets doen , intrappen pedaal bijna onderin , niets doen na 20 min. intrappen weer bijna onderin .
Geen speling nergens...... alle zuigers staan netjes ,,aan ,, tegen de blokken.
De blokken staan netjes ,,aan,, tegen de schijven .
De auto op de remmenbank gehad , remdruk op alle 4 gelijk en bijna volle meteruitslag !!
Geen lekkage te vinden , en remvloeistof blijft op peil.
Met rijden remt de auto steeds hartstikke goed , alleen die pedaal zo diep he..........
Ik begin aan mijn ABS-pomp te denken.......
10 jaar
Maar als alles goed remt, wat is dan het probleem? Soms wen je ook gewoon aan je eigen auto en dan lijkt het alsof het heel diep is, maar valt het reuze mee. Trap maar en keer met je linkervoet hahaha...zul je meteen merken hoe goed die remt en dat het vast niet zo ondiep is als het je voor het gevoel lijkt. :-)))
10 jaar
Na enige tijd steeds beter geworden , toch een beetje raar , maar alles ok. nu.
10 jaar
Denk dat je blokken gewoon moesten inlopen op de schijf
10 jaar
het komt door alle remcylinders in te drukken zonder ontluchtings nippels iets te lossen de remolie wordt nu met kracht terug gedrukt naar de hoofdcylinder het dekseltje wordt ook meestal niet los gedraaid , zit ook vaak nog wat vuil onderin het potje , vertroebelt ook nog de remolie enig zins, zelf ververs ik ook de remolie en let of de handrem ook niet te lange slag maakt, inremmen moet ook netjes gebeuren heeft wat tijd nodig
vrg Thorpe
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar