auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Opel astra bij starten stotteren , bij warme motor redelijk draa

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: x1.6sz e2

Goedendag , beste mensen.

Ik ben sinds kort in het bezit van deze auto die helaas nog niet op g3 staat , maar dat is een ander verhaal.
Nu rijd ik een paar weken rond en op zich rijd de auto niet verkeerd.Heel soms voel ik weleens een schokje(iets inhouden ) bij het rijden maar dat is niet vaak.
Nu vanmorgen starte ik de auto en het lijkt net alsof hij niet op alle cilinders loopt.Hij schokt en ik hoor hem niet mooi lopen.Lijkt net alsof hij op 3 cilinders loopt.
Als ik een stukje gereden heb en de motor is warm gaat hij beter lopen.Volgens mij werken dan wel alle cilinders.Hij houdt wel af en toe meer in tijdens het rijden nu.
Iemand een ideetje wat zoiets nu kan zijn?

Vriendelijk bedankt alvast voor een antwoord,

Tony

Geplaatst door

martist (80)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij mijn opel astra 1.6sz precies hetelfde, onregelmatig stationair lopen( net of hij maar op 3 cilinders loopt).
En bij het optrekken stottert hij wel eens en houdt hij in.
Bij mij is het probleem ook nogsteeds niet opgelost.
Ik hoop dat er nu een oplossing komt, de mijne is al naar de opel garage geweest, hebben ze er een nieuwe EGR klep ingezet want deze was defect, maar het mocht niet baten.
Ook hebben we de stationairklep en de gasklep al schoongemaakt met carburateur reiniger, want het was zeer waarschijnlijk dat deze vuil waren omdat de egr klep steeds open gestaan had, maar ook dit heeft niet veel geholpen.
Voor de rest gaf hij met het uitlezen geen fout aan.

Groetjes en alvast bedankt ! [quote=martist]Goedendag , beste mensen.

Ik ben sinds kort in het bezit van deze auto die helaas nog niet op g3 staat , maar dat is een ander verhaal.
Nu rijd ik een paar weken rond en op zich rijd de auto niet verkeerd.Heel soms voel ik weleens een schokje(iets inhouden ) bij het rijden maar dat is niet vaak.
Nu vanmorgen starte ik de auto en het lijkt net alsof hij niet op alle cilinders loopt.Hij schokt en ik hoor hem niet mooi lopen.Lijkt net alsof hij op 3 cilinders loopt.
Als ik een stukje gereden heb en de motor is warm gaat hij beter lopen.Volgens mij werken dan wel alle cilinders.Hij houdt wel af en toe meer in tijdens het rijden nu.
Iemand een ideetje wat zoiets nu kan zijn?

Vriendelijk bedankt alvast voor een antwoord,

Tony[/quote]

Nou , ik heb net mijn bougiekabels eraf gehaald en er weer opgezet.Nu starte de auto goed.Hij liep eigenlijk wel mooi stationair.Ik heb nog niet gereden ermee.Vreemd verhaal.
Als de bougiekabels slecht zijn, houd de auto dan ook af en toe in onder het rijden?

Vr.gr.Tony

martist 80

17 jaar

[quote=martist]Nou , ik heb net mijn bougiekabels eraf gehaald en er weer opgezet.Nu starte de auto goed.Hij liep eigenlijk wel mooi stationair.Ik heb nog niet gereden ermee.Vreemd verhaal.
Als de bougiekabels slecht zijn, houd de auto dan ook af en toe in onder het rijden?

Vr.gr.Tony[/quote]
Naar mijn weer heeft dit niets met het stotteren bij het optrekken te maken, het is waarschijnlijk wel een elektronisch probleem.
Ik heb mijn compressie al gemeten en die lag bij alle cilinders rond de 12 á 13 bar, opel schrijft 14 tot 15 voor maar dit is een beetje hoog voor een benzine wagen vind ik zelf.
Bij de opel garage zeiden ze dat het ook zou kunnen dat mijn kleppen te diep in de cilinders lagen, maar als ik dit wil gaan controleren dan moet er al een nieuwe koppakking op en nieuwe bouten, dus ben ik dan alweer honderden euro's verder.
Ik tast ook nogsteeds in het duister, dus als je iets gehoord hebt van iemand wat het probleem eventueel kan zijn, dan hoor ik het graag van je!

Mvg,

Niels van laarhoven

Hallo , Niels.

Ik denk dat jij een ander probleem hebt dan mij.Zoals ik al zei , na het opnieuw aansluiten van de bougiekabels loopt de motor weer netjes stationair. Ik heb er net nieuwe bougies ingezet en hij loopt een stuk beter.Ik heb maar een klein stukje gereden , dus het af en toe inhouden op de snelweg weet ik nog niet.
Vanavond ga ik de kabels testen met vochtig maken....

tony

martist 80

17 jaar

[quote=martist]Hallo , Niels.

Ik denk dat jij een ander probleem hebt dan mij.Zoals ik al zei , na het opnieuw aansluiten van de bougiekabels loopt de motor weer netjes stationair. Ik heb er net nieuwe bougies ingezet en hij loopt een stuk beter.Ik heb maar een klein stukje gereden , dus het af en toe inhouden op de snelweg weet ik nog niet.
Vanavond ga ik de kabels testen met vochtig maken....

tony[/quote]
Hey Tony,

Ik heb de bougies bij mij ook al nagekeken, en deze waren gewoon goed.
Ik zou de elektrodenafstand ook nog even goed gezet, want als het goed is zitten er bij jou Bosch WR8DC4 2 punts bougies in.
Als je je email even geeft dan scan ik even wat technische gegevens enzo voor je, hier zul je vast wel wat aan hebben.

Groetjes

Niels van Laarhoven

Hallo, waarschijnlijk heb je een Koltec/necam VG392 installatie (kun je zien door de motorkap even open te doen en te kijken naar een type plaatje links voor). Dit is de standaard Opel G3 installatie. Deze heeft ook af en toe onderhoudt nodig. Met name de gasverdeler wil vervuild raken door zogenaamde sludge. In de gasverdeler zitten voor elke cylinder sloten die eerst heel dun zijn 0.15 mm en dan groter worden. Het schoonmaken van deze gasverdeler is waarschijnlijk de oplossing. Bij mij gaf die ook af en toe een schokje bij het rijden op gas. Nu de installatie schoongemaakt is is dat probleem voorbij. Als je het zelf niet kunt kun je naar iemand in Helvoirt toe gaan die dat voor een schappelijke prijs voor je kan doen. Hij is hier op het forum bekend onder VG392. Als je daar op zoekt vind je veel topics over het schokken en overschakelen naar benzine bij het rijden op LPG met de koltec/necam installatie. Op de website van Opeltje staan de manuals voor het reinigen van de gasverdeler (waar het probleem bij jou ligt) en de gasverdamper (die elke +- 2 ton gereinigd dient te worden).

Bougiekabels die bij verwisselen een beter resultaat geven kun je beter vervangen, inclusief bougies, rotor en verdelerkap. Vooral ontsteking is erg belangrijk bij het rijden op gas. Neemt niet weg dat het schok probleem bij de gasverdeler vandaan komt.

Vinnie981 0

17 jaar

Nou , vannacht klaar met werken en ik wil de auto starten.Hij liep slechts op 3 (?) cilinders.Met veel moeite en een paar keer uitslaan ,hortend en stotend aan het rijden gegaan.Leek wel een tractor.Als de auto eenmaal rijdt dan gaat het iets beter.Wel op 4 cilinders.Hij loopt dan nog niet lekker.Schokkend ben je af en toe aan het rijden.Soms rijd hij even goed en dan houdt hij wel weer even in.Ik ben erachter dat hij dit zowel op benzine als op lpg doet.Ik kan gewoon op snelheid komen op de snelweg en eigenlijk wel rijden maar hij blijft af en toe een schokje geven en af en toe inhouden.
Bougies zijn vervangen.Kabels zijn ingspoten s`avonds .Ik zie geen vonken.Kreeg trouwens wel een schok toen ik een kabel aanraakte.
Ik heb nog geen nieuwe bougiekabels geprobeerd.Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat het iets erger is dan een paar kabeltjes...
Iemand nog suggesties?

martist 80

17 jaar

Kabels vervangen.
Zoals je dus gemerkt hebt, slaan deze door........

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

mee eens, eerst kabels vervangen. kost misschien 50,- bij een universeel onderdelenhandel
Dan rondjes rijden en daarna resultaten hier neergooien.

roygsi 0

17 jaar

heb precies hetzelfde probleem bij opel astra 16 I 16V bj 1996 heb al de bougiekabels vervangen 115,- euro bij de universeel handel andere ontsteking erop het wil allemaal niet baten. mijn auto loopt ook op g3
groetjes manfred

greumel 85

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.