goede avond
ik ben in een bezit van een opel astra g 1.6 16v sport bouwjaar 2001 met 180 duizend op de teller.
ik krijg vreemde storingen zodra de motor op bedrijfstemperatuur komt,en gaat koelen met de radiator fan, de storingen komen tijdens koelen of na het koelen
de storingen zijn als volgt p0340 nokkenassensor en de de volgende p0400 egr recirculation flow error.
wat is er de afgelopen half jaar gedaan/vervangen
orgineel nokkenassensor van gm
thermostaat vervangen
distributie riem plus span rol en loop rollen plus waterpomp
bobinerail plus bougie"s
temp sensor koelwater
egr klep
inlaatspruistuk
koppaking
krukas sensor
ecu laten herstellen
twee draden hersteld in de kabel boom
een zwaardere accu
dat was het zo wel ik zal vast nog iets vergeten zijn.
de motor vebruikt geen olie en koelvloeistof.
zelf vind ik de auto best lang nodig hebben voor het aanslaan van de motor.
wie kan mij helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat was er niet goed aan je ecu ?
wat hebben ze gerepareerd?
Heeft de ecu ook een goede software update gehad?
wat was er mis met de ecu,
er zat een los contakt in van de nokenas en egr klep de storingen waren toe p0340 en p1405.
de ecu is niet geupdate ivm dat volgens de opel dealer niet nodig was,plus dat ze hem niet willen updaten omdat ik dat wou.
10 jaar
Lijkt me duidelijk dat je probleem weer terug is.
De klacht rijmt niet met de storingscodes, dus ik ben er vrij zeker van dat je ecu weer opspeelt.
Zeker omdat het wederom de zelfde systemen zijn die fouten veroorzaken zonder duidelijke aanleiding.
ik heb hier ook aangedacht,maar blijf het vreemd vinden dat dit probleem zich opspeelt als de motor boven de 90 graden komt,waarom niet eerder.
ik heb zelf de ecu los gehaald van de kop en ingepakt met isolatie matriaal en op een ander plek neer gelegd,maar dat maakt geen fluit uit er veranderd niks de storing komt als de fan gaat draaien,ik dacht ook bij me zelf warmte zet uit,dus de print in de ecu ook en zeker de contacten,vandaar mijn in pak actie
10 jaar
er zal wel een interne sluiting optreden zodra de koelventilator aangestuurd word.
Ik heb vaker deze ecu's gezien met problemen.
Misschien kun je hem beter vervangen dan laten repareren.
Let wel op dat als je een gebruikte ecu koopt, dat deze nog IN de donor auto al volledig gewist moet zijn , de ecu wissen nadat hij in jouw auto is gebouwd is practisch onmogelijk.
Na inbouw zal de ecu ook moeten worden voorzien van nieuwe software (met de meest recente versie) en moet hij aangemeld worden op de startonderbreking en je sleutels moeten worden ingeleerd.
Leesring van het contactslot kan blijven zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar