Opel Corsa: opel corsa met verschillende problemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

heb voor mijn vriendin een jaar geleden een opel corsa gekocht een half jaar goed gereden,
toen begon de motor raar te draaien bougies vervangen helpte niet echt,dan de delco vervangen het rotertje was ook in 2stukken en de 4 punten waren geoxideert,had ik ook gemerkt dat er op de oliedop een papje zat (koffie melk) maar heb olie vervange enzo en de carter proper gemaakt en filters vervangen en toen heeft hij eventjes goed gereden tot mijn vriendin thuis kwam en even later wilde starte en enkel de startmoter draaide toen maat gebelt want ik ken niets van auto's en dan bleek dat de benzinepomp vast zat,een beetje aan geprult en het werkte terug maar volgens mijn maat ging de pomp binne de kortste kere kapot gaan en een paar weke later terug stilgevallen en enkel de startmotor draaide heb ik zelf de benzinepomp nagekeken bleek die niet meer te werken ik een nieuwe gekocht en die gestoken en hij werkte terug perfect een week later valt hij weer stil en zo keer op keer maar enkel na een tijdje rijden en heb ook zelf gemerkt dat hij wil stilvallen bij lage toeren,en als je dan gas gaf kreeg ik hem soms er terug door maar niet altijd(aan een rood licht) en ook gemerkt dat er veel zwarte damp uit de uitlaat komt soms ,en als hij stilvalt als je er mee hebt gereden krijg je hem niet meer aan de praat,benzine krijgt hij dus de benzinepomp is het al niet meer,ik heb al een beetje rondgekeken en het lijkt te blijke dat het stilvallen en niet willen starten licht aan de ontstekingmodule,maar maat van mij zegt dat er iets scheelt aan de injectie da die choke blijft hangen ofzoiets maar ik weet het niet,heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

corsa1995

Geplaatst door corsa1995 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer de temp sensor eens volgens mij verzuipt hij

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

de temperatuur sensor werkt normaal,denk ik toch ofwel de da de choke blijft hange ofzo ,mijn vriendin zegt ook tijdens het rijde nu da hij niet meer optrekt en als ze de koppeling induwt de motor hoger begint te draaien,en als ik mijn hand voor de uitlaat houd en er word gas gegoven is mijn hand zwart en nat van de roet en naft, kan de temperatuur sensor gwn stuk zijn dan ?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Motor heeft meerdere temperatuur sensors. Die voor de motor-computer is een andere dan voor het metertje in het dashboard.
Het klinkt wel heel erg als een motor temperatuur sensor die niet goed aangeeft. Dat kan de sensor zijn, maar ook de bedrading.
Als je het zeker wilt weten kun je ook de foutcodes zelf uitlezen: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_code...

Zelfde probleem, alleen een iets ouder type: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

die site da je stuurde ziet de motor er anders uit mijne ziet er zo uit, http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
ik weet ook als ik het blauwe kabeltje uittrek aan de carbu da hij het nog erger krijgt

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

het gaat om de code uitlezen Nicky en dat kun je aan de hand van de werkwijze goed doen zoals oldford je geeft.
Je zegt carburateur maar die zit er niet op, waar je tegen aankijkt is het injektorhuis, in het midden zie je de injektor zitten.
Zomaar stekkers eraf trekken kun je ook beter niet doen, ook dit kan ie op gaan slaan als foutcode.
Choke kan dus niet blijven "hangen"maar wel kan een defekte sensor rare dingen gaan doen.

Willem12089 (0) PRO, 12 jaar geleden

Asl de motor uitvalt en niet meer wil aanslaan moet je eens kijken of de motor GOED vonkt of slechts af en toe een vonkje geeft.

In de meeste gevallen is dan de hall gever kapot.

Willem

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

[quote=C.Jonker]het gaat om de code uitlezen Nicky en dat kun je aan de hand van de werkwijze goed doen zoals oldford je geeft.
Je zegt carburateur maar die zit er niet op, waar je tegen aankijkt is het injektorhuis, in het midden zie je de injektor zitten.
Zomaar stekkers eraf trekken kun je ook beter niet doen, ook dit kan ie op gaan slaan als foutcode.
Choke kan dus niet blijven "hangen"maar wel kan een defekte sensor rare dingen gaan doen.[/quote]
ja die stekker was ook niet mijn idee,een maat van mij zei van ja ik denk dat er iet aan u injectore ligt en dieje wou testen mee die stekker uit te trekke beter of slechter ging,maar hij ging slechter, en dan gaf hij een foutmelding in het lampje ook en hij heeft dat terug ingestoke en ik heb zo het gevoel sinds hij dat heeft gedaan hij nog slechter draait...
ik heb op de site gekeken maar ik snap er helemaal niets van toch zeker niet in het engels :D ik zie iet van teste mee een papiere clipke maar ik zou ni wete hoe of waar

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

[quote=Willem12089]Asl de motor uitvalt en niet meer wil aanslaan moet je eens kijken of de motor GOED vonkt of slechts af en toe een vonkje geeft.

In de meeste gevallen is dan de hall gever kapot.

Willem[/quote]
maar dat slecht draaien van de motor en de zwarte rook uit de uitlaat enzo heeft dat ook te maken allemaal met de hall gever ? het stilvallen is enkel als hij warm heeft en bij lage toeren bv aan een rood licht heeft hij de neiging voor stil te vallen en dan is hij niet meer te starten,en het rare is toen ik de delco vervange had en de olie rijd hij even goed en dan na die benzinepomp te vervangen ook even...
en ik heb hem ook 1 keer binnengedaan en ze hadde alles nagekeken en ze hadde de benzinneleidingen proper gemaakt want die ware heel vuil zijde ze,daar gaat niks meer aankomen nu ge kunt weer een tijdje rijden,3dagen en terug gedaan...


de hall gever zit achter de delco ?

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Verdelerkap eraf, rotor eraf en dan zie je de hallgever, verbonden met stekkertje aan de buitenzijde ( zwart kunstof )
Even googelen op uitlezen foutcodes ( ohc motoren / C12/14NZ enz )
elke keer als lampje gaat branden word er een foutcode opgeslagen, na een tijdje goed draaien zal deze weer verdwijnen .
Anders even langs de dealer... meestal bieden ze een snelle service

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

Ik zit er niks mee in om ervoor te betalen om hem te late maken maar ik heb al paar keren prul gehad met mijn auto zelf bij een autodealer,en deze is zelf ook binnen geweest en ja ik zie geen verschil ja 150euro armer voor gwn is alles na te kijken en de benzineleidingen proper te maken,volgens de garage was er niks mis,ben net nog is gaan kijken en heb hem in gank gezet en hij draait percies op 3 pote en dan geef ik wa gas en dan draait hij wel iets beter en heb is eve op de parking gerede en hij rijd wel normaal enkel dat er altijd zwarte benzine uit de uitlaat spritst,en ja als ik er wss een stuk mee rijd valt hij weer stil,zou het mss kunnen dat hij te veel benzine krijgt sinds ik die vervange heb door een nieuwe,ik had die gekocht via internet,en ze zat nog in verpakking enzo was een nieuwe,van grote was ze wel hetzelfde ma ziet er iets anders uit

kleijn (0), 12 jaar geleden

dus toch niet hetzelfde
nummers controleren op product

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

ik zie net dat die nieuwe pomp een andere nr heeft
de nieuwe 0 580 314 154
de oude 0 580 453 509
zou dat de rede zijn zou wel klote zijn heb die bij iemand gekocht

kleijn (0), 12 jaar geleden

ja dat zou best eens kunnen
vraag even bij de opel of die nr,s hetzelfde zijn
trouwens nu we het er toch over hebben
je brandstofpomp relais is die nog goed ?
omdat je schrijft dat die weer uitvalt

kleijn (0), 12 jaar geleden

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/10/benzinepompcorsa0001.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/10/...][img]http://img10.imageshack.us/img10/9159/be...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]











ze geven wel twee verschillende pompen aan maar of dat kwaad kan ???

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

[quote=kleijn]ja dat zou best eens kunnen
vraag even bij de opel of die nr,s hetzelfde zijn
trouwens nu we het er toch over hebben
je brandstofpomp relais is die nog goed ?
omdat je schrijft dat die weer uitvalt[/quote]
ja ik ga overmorgen eens bellen naar een opel garage,
maar zou wel raar zijn da het aan de pomp zou liggen want hij heeft er een paar dagen goed mee gereden, de relais zouden normaal nog moeten gaan,het probleem licht niet meer bij de benzinepomp als de auto stilvalt,want die spuit nog benzine door als ik contact opzet
ik heb hem nu eens gestart met de luchtfilter eraf en dan draait hij vele beter en ook die zwarte rook is weg uit de uitlaat,enkel op ralenti draait hij hoger dan hij zou moete draaie maar dat heeft hij met de luchtfilter ook maar dat is maar op sommige momenten dat hij hoger draait op ralenti
en ik vind ook als ik er is mee rond rijd hij nogal ruikt naar motor dieje zo tot het uiterste gaat of hoe moet ik dat beschrijve,der komt ne rare geur van de verbranding ofzo

ik ken er niks van en in een garage binnedoen ik wil wel maar wie zegt dat hij dan gemaakt is,ik heb hem al eens binnegedaan en heeft ni veel geholpe

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Te veel aan overdruk word afgevoerd via de retour en een pomp levert altijd meer als dat er gevraagd word dat hoort zo.
Maar zou het zeker even laten controleren of er idd niet een veels te grote druk op staat.
Als er zo veel benzine word ingespoten is er heel wat mis, dat kan zijn dat er veels te veel word ingespoten of dat er veel te weinig luchttoevoer is , de injektor verkeerd word aangestuurd enz.
De uitlaat moet dus veel onverbrande benzine verwerken, vandaar dat je lamda daar sterk op reageerd, je kat kan er aan stuk gaan enz..
De rare geur kan van de kat komen.

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

er heeft iemand naar gekeken een gebuur van mij die ook in een garage werkt en die had gezien dat er in de luchfilter die klep van de winter en zomerstand toe word getrokken,en die kabeltjes aan de injectie die 2 dunne ware ook een beetje stuk en als hij dat kabeltje los deed toen draaide hij weer goed met de luchtfilter maar met dat kabeltje ervanaf dat die klep toezuigt, maar dan heeft men andere gebuur die ook iets van auto's 'kent' daar wa aan geprult en toen draaide hij weer slecht en heeft hij nieuwe kabels gelecht maar draaide hij nog slecht met die nieuwe kabeltjes,ik heb toen de luchtfilter er terug uitgedaan en hij reed weer goed,de luchtfilter ziet ook niet vuil zelfs nieuw,heb er een hele tijd met gerede en zo reed hij prima heb zo een 30km gerede was bij iemand gestopt om ook uit te legge en ik stak de luchtfilter terug en nu rijd hij ineens wel weer goed met de luchtfilter erop,ik snap er dus helemaal niks van he,ik weet nu niet of hij zo gaat blijve rijden of dat hij zijn toere weer gaat krijge

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

een goede buur is beter dan een garage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

nu heeft de auto een tijdje gerede zonder problemen en gistere begon hij terug raar te doen,hoge toere make zonder gas te geve en vandaag nog eens gestart draaide hij weer percies op 3 poten en als je een beetje gas geeft doet hij even normaal leg hem stil en start terug doet hij terug raar,en hij stinkt ook verschrikkelijk en komt terug zwarte damp uit de uitlaat,zou het kunnen zijn dat het met regenweer te maken heeft iets aan de bekabeling ofzo

kleijn (0), 12 jaar geleden

hoppa nieuwe buogie,s en kabels
doet wonderen

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

als het aan de bougies en kabels ligt is het dan normaal dat hij eerst een 2 weke normaal rijd en dan weer zo slecht

kleijn (0), 12 jaar geleden

zeg nooit nooit

Hans4040 (330) PRO, 12 jaar geleden

nicky, je hoeft niet telkens te citeren;
gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
Moderator Problemcar

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

ik heb hem nu bij iemand binne gedaan,zal morge ofzo wel wete wat er aan is

corsa1995 (0), 12 jaar geleden

weet iemand waar je een membraam brandstofdrukregelaar kunt halen,volgens diegene waar ik mijn auto heb binnegedaan is die stuk omdat er naft uit spritst....
en hij geeft ook nog een foutmelding van de ontsteking,maar hij kan niet zien waar de fout zit,en hij had alles uitgemete en alles is volgens hem goed,weet iemand meer hierover ? zou het mss de ontstekingmodule kunne zijn ? maar moet men normaal ook niet de fout voledig kunnen zien ?

kleijn (0), 12 jaar geleden

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/542/membraamcorsa0001.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/542...][img]http://img542.imageshack.us/img542/7286/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]





kun je toch gewoon bestellen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.