Lezers,
Mijn Opel Vectra sedan uit 1999 met een 1.6 16v 74kW benzinemotor stottert/hapert in een bepaald toerentalgebied. Dit gebeurt 99,9% van de tijd zonder dat het motormanagementlampje gaat branden.
Een enkele keer is het storingslampje wel gaan branden. Uitlezen gaf een storing aan de EGR-klep en de lambda-sonde aan. Schoonmaken van de EGR-klep had slechts tijdelijk een positief effect, na slechts een x-tal kilometers rijden kwam de storing weer terug.
De hoofdverdachte is dus de EGR-klep. Nu las ik op een aantal topics dat deze ook dichtgemaakt kan worden d.m.v. een plaatje staal/aluminium, mits de stekker op de klep gemonteerd blijft.
Is dat bij elke EGR-klep mogelijk zonder dat dit problemen aan de motor geeft?
Wie kan me hier duidelijkheid over geven?
Als meer informatie gewenst is, geef ik die graag.
Alvast bedankt,
MW
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er is al zo veel over geschreven,gebruik de zoekfunctie eens een keer voordat je hier wat neerzet.afdichten werkt nog steeds niet,een echte motorstoring of rot lopen krijg je hier niet van, geeft na verloop van tijd weer een brandend lampje omdat de mafsensor andere waardes meet.vervang de klep gewoon, zo versschrikkelijk duur is tie nu ook weer niet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar