Heren,
Een klant van mij rijdt in een Opel Vivaro 1.9 DTI 74 kw.
Vandaag reed hij bij zijn huis weg en nog geen 500 meter verder afgeslagen en niet meer aan de loop te krijgen. Ik heb hem afgesleept en uitgelezen, er waren 2 storingen aanwezig:
Gaspedaal sensor
en de beruchte P0190, raildruk vreemd signaal.
Nu hebben we met de Bosch tester de meetwaarden uitgelezen als de motor loopt op remmreiniger, dan meten we een raildruk van 100 KPA. Ik weet niet of dit voldoende is, ben geen opel kenner. Wat me wel opviel is dat de raildruksensor verschillende waarden afgeeft, zo zag ik bij niet draaiende motor 28 kpa, 18 kpa en dat wisselde steeds wat. Dit lijkt mij niet correct.
Misschien kan iemand mij aan de schema's helpen van deze motor zodat ik de kabelboom door kan meten, ik weet nl. dat deze wel regelmatig defect gaan. Pomp of sensor defect lijkt me haast niet, want de sensor geeft wel een waarde af maar signaal lijkt soms weg te vallen.
Iemand die hier eerder problemen mee gehad heeft? Tips?? Zijn welkom! (Y)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lekken je injectoren niet,even de retour meten van de injectoren tijdens het starten.
rubber ring van het drukregel ventiel.
krijgt de pomp wel gasolie of heb deze geen opvoerpomp.
de aanvoerleiding vanaf filter naar pomp wil wel eens scheuren en dan zuigt de pomp lucht aan.
succes
sensor van de raildruk en pomp sensor vervangen dan is het waarschijnlijk opgelost
gr
martin
je kan ook de retour van de rail even losmaken aan de rechterkant van de rail,als hij dat heeft.
kan gebeuren dat er vuildeeltjes tussen de veer en de "afsluit knikker" bljiven steken en dat er geen of te weinig druk in de rail word gemaakt.
succes!
controleer de bedrading eens van de druksensor op de pomp, deze willen meen ik wel eens doorslijten.
brandstofpomp zelf zal kapot zijn,aandrijfasje van opvoerpomp wat achter tegen de pomp zit zal afgebroken zijn,oplossing=pomp vervangen.
Ben niet zo'n rekenwonder maar 100kPA = 1bar??
Oiram
je bent toch meer rekenwonder dan dat je zelf denkt! klopt,en 1 bar is niet veel.(ongeveer buitenluchtdruk!)
Laatst ook een probleem met een vivaro gehad. Viel steeds stil. Op een gegeven moment starte hij helemaal niet meer.
Probleem was een slechte stekkerverbinding bij het motormanagment systeem. Door de kabelboom aan de rechterzijde (van vooraf gezien) te bewegen kon ik hem laten stoppen en weer doorstarten. Computer uitgebouwd stekkers losgenomen en opnieuw geplaatst en de storing was verholpen. Rijd nu al weer enkele weken zonder problemen rond.
13 jaar
[quote=buggybob2]Laatst ook een probleem met een vivaro gehad. Viel steeds stil. Op een gegeven moment starte hij helemaal niet meer.
Probleem was een slechte stekkerverbinding bij het motormanagment systeem. Door de kabelboom aan de rechterzijde (van vooraf gezien) te bewegen kon ik hem laten stoppen en weer doorstarten. Computer uitgebouwd stekkers losgenomen en opnieuw geplaatst en de storing was verholpen. Rijd nu al weer enkele weken zonder problemen rond.[/quote]
Belangrijk is dat we uit moeten gaan van de gegevens die we krijgen.
Tuurlijk kan het dit zijn maar als het een mms storing zou zijn was de auto ook niet uit te lezen.
Probeer svp niet melden "dat het wel eens dit of dat " kan zijn.
Bij een drukmeting doe ik wel eens anders, meten op de raildruksensor met stilstaande motor 0,5V en met starten minimaal 1V.
Dan is de raildruk voldoende om te kunnen lopen.
Lijkt op een drukopbouw probleem, toch geen benzine erin?
Opvoerpomp?filter?
succes
inderdaad,ik zou doorgaan op de tips van marcel en oiram. er is dus gewoon geen raildruk,ga daar eens mee aan de slag.
Even om het probleem te verduidelijken:
HOgedrukpomp vervangen door een Sloop exemplaar, en auto liep weer!
Pomp defect..
Kun je volgende keer sneller feedback geven?
[quote=marcel7031][quote=buggybob2]Laatst ook een probleem met een vivaro gehad. Viel steeds stil. Op een gegeven moment starte hij helemaal niet meer.
Probleem was een slechte stekkerverbinding bij het motormanagment systeem. Door de kabelboom aan de rechterzijde (van vooraf gezien) te bewegen kon ik hem laten stoppen en weer doorstarten. Computer uitgebouwd stekkers losgenomen en opnieuw geplaatst en de storing was verholpen. Rijd nu al weer enkele weken zonder problemen rond.[/quote]
Belangrijk is dat we uit moeten gaan van de gegevens die we krijgen.
Tuurlijk kan het dit zijn maar als het een mms storing zou zijn was de auto ook niet uit te lezen.
Probeer svp niet melden "dat het wel eens dit of dat " kan zijn.
Bij een drukmeting doe ik wel eens anders, meten op de raildruksensor met stilstaande motor 0,5V en met starten minimaal 1V.
Dan is de raildruk voldoende om te kunnen lopen.
Lijkt op een drukopbouw probleem, toch geen benzine erin?
Opvoerpomp?filter?
succes[/quote]
Blij dat het probleem is opgelost.
Uit ervaring weet ik echter dat er bij een slecht contact vaak een verkeerde waarde op het mms binnenkomt waardoor er een verkeerde conclusie getrokken kan worden. mms is dan gewoon uit te lezen maar de storing blijkt dat niet in de sensor te zitten maar in beschadigde bedrading of stekker verbinding.
13 jaar
Heb je gelijk in, echter dit zijn al basisvoorwaarden voordat je meer diepgaand gaat diagnosteren en dan pas het probleem op problemcar gaat plaatsen.
Het probleem is ook al van oktober en we hadden er al van moeten uitgaan dat het opgelost zou moeten zijn.
Alfons had gelijk. Vivaro cq Trafic probleem
[quote=marcel7031]Kun je volgende keer sneller feedback geven?[/quote]
Ehm?? Ding liep weer en heb hem gauw weer afgeleverd... En heel Problemcar vergeten.
Dus wees blij dat er nog een reactie in zit!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar