close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra 2.0i (c20ne): overdruk in carter Olie dop danst op zijn gat

Bouwjaar: 1992

Hallo ik heb een opel astra station uit 1992 met een 2.0i 8 klepper de zo geheten C20Ne. Deze motor heeft nu 260000 km meegemaakt. en van begin tot op heden op LPG gelopen (hooguit in Duitsland wel eens op benzine ivm geen lpg of lpg net zo duur als benzine). Nu wil ik deze auto verkopen omdat ik een kleinere wil. nu kwam er een mogelijke koper die draaide bijna meteen de olie dop er af en legde die los op het vul gat. Gelukkig liet hij hem niet los want als hij al niet door de olie er afgegooid werd dan wel door de luchtdruk. Ik heb al zo hier en daar gezien dat dit kan komen door versleten motor. Maar mijn motorblok verbruikt ongeveer 1 liter olie op de 5000 tot 7000 KM niet extreem veel. En roken of pluimen (bij schakelen bijvoorbeeld) doet hij ook niet ook niet heel klein beetje en CO waarde is ook 100%. Koelwater schoon.
hij trekt echt als een dolle stier tot 80 a 100 daarna wordt het minder maar nog niet verkeerd. Van af 150 is het helemaal niksmeer en dat toen ik hem net had hij een bom op wieltjes was 190 200 geen probleem en in ongeveer 30.000 km is hij heel hard achteruit gegaan vanmiddag haalde hij met heel veel pijn en moeite de 170. nou gaat het mij er niet om dat ik kan opstijgen met het ding maar baal er van dat hij niet lekker trekt en zo en heel onregelmatig lopen. wat zou hier aan de hand kunnen zijn ???? ik heb hier wel wat kaas van gegeten maar geen hele leerdammer ;)

Geplaatst door

methaniel7676 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb eens meegemaakt dat de zuigerveren niet goed meer waren,die heeft verminderde compressie tot gevolg,met als resultaat mindere prestaties.
Overigens,olie spetteren doen ze altijd,maar als de oliedop echt eraf geblazen wordt dan is er inderdaad iets met de motor(overdruk)
260.000 is niet weinig,maar je moet echt je best doen om een C20NE stuk te krijgen.Kan zijn dat de koppakking lekt naar een oliekanaal,maar dit zou een hoog olieverbruik moeten geven lijkt mij.
Lastig probleem............
ik zou eens kijken of je ergens compressie kan meten

Suc6

carterontluchting misschien verstopt??

roykejanssen 0

20 jaar

jah zal ik zeker na kijken. En hij doet helaas meer dan alleen spetteren hij kotst echt zegmaar. En normaal hoort hij de dop heel lichtjes aan te zuigen en hij word er bij mij echt afgeblazen vandaag ff naar Heerenveen geweest (van uit Dedemsvaart) dus ff open getrokken tot 130 a 140 redelijk daarna zo sloom als maar kan in de 5e loopt hij van 180 terug tot 170. En de motor word heel snel dik 90 graden en dat blijft hij tijdje en daarna loopt hij weer terug tot eerste streepje waar hij nagenoeg altijd op staat. Dus ik denk ook iets van pakking. Maar als je in de vrij ook een peut gas geeft komt hij heeeeeel langzaam in toeren terug dit is op benzine minder dan valt hij sneller terug. Dus ik vrees indd ook dat een of meerdere zuigerveren hebben gezegd je doet t maar lekker zelf :S
Wat ik ook niet echt snap is dat mijn auto 190 in de 4 kan??? En dan zit ik nog niet in het rode gebied ik bedoel hoever gaat hij door in de 5 dan??? Er zit gewoon een F16 bak aan die (volgens mij) origineel aan een 2.0i 8V hoort maar oké heeft er nog iemand tip waar ik het beste mijn onderblok kan laten maken?? Honen en zo nieuwe zuigertjes en lagertjes en ringetjes???

methaniel7676 0

20 jaar

Zou je dat wel doen, je motor laten reviseren? Het is niet alleen de motor die 260dkm heeft meegemaakt maar ook jouw aandrijflijn, onderstel, remmerij enz. De auto is immers meer dan 14 jaar oud en je wilt hem immers verkopen. Ik denk dat je hem het beste zo kunt verkopen. Een koper kan geen nieuwe auto verwachten met dit kilometrage en leeftijd, en het geld wat die gereviseerde motor kost kun je nooit bij de dagwaarde van de auto tellen.

roykejanssen 0

20 jaar

Daar heb je gelijk in en hij rijd, goed en hij trekt goed, en hij rookt niet, Remmerij is 10000%. (Ik ben remmen specialist vandaar). Aandrijflijn is wel heel slecht alsie in de versnelling staat kan je hem zo 10 tot 15 CM heen en weer rijden. Maar oké. Ik ge binnen kort eerst ff Olie verversen met filter en dan een busje olie nog iets er in doen als het goed is gaan daar mijn Olieschraap veren weer los van raken die zitten nu namelijk vast zei mijn vader en een garagehouder hier uit de buurt.

methaniel7676 0

20 jaar

succes ermee

roykejanssen 0

20 jaar

dat is geen goede controle van de aandrijf lijn natuurlijk je moet ieder deel apart controleren want zoals u dat doet is er bij iedere auto de aandrijflijn problemen
succes jan

jan5047 0
badge

20 jaar

neej maar de bak maakt ook lawaai en. En als beide assen zonder wielen draaien in de 1e en ja houdt met je hand een kant helemaal tegen dan voel je hem met schrokken drukken. Hij loopt beetje aan een cadans als het ware.

methaniel7676 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.