Beste,
Heb het volgende probleem voor met auto opel vectra c van 2003 met 2,0 diesel.
De auto kreeg bij inhalen foutmelding, thuis uitgelezen en gaf fout p0234 boost pressure control circuit positive deviation.
Hij trekt ook helemaal niet meer door,gaat wel niet in noodloop.
Heb ook al live boostwaarde uitgemeten en actuele waarde komt niet boven de 100 kPa terwijl hij 140 a 200 kPa vraagt.
De regelstang van de turbo zit los, ik dacht eerst dat ik daar roetaanslag heb omdat deze auto veel korte stukken rijdt.
Nu heb ik na opzoek werk veel tegenstrijdigheden gevonden wat de oorzaak van het probleem kan zijn.(EGR, boost sensor, boost pressure control, luchtmassameter vervangen zonder opgelost te zijn.)
Dus geen zin om zomaar dure sensors/kleppen te vervangen terwijl deze nog ok zijn.
Iemand ervaringen met dit probleem of meer zaken/waardes die ik kan testen voor uitsluitsel te geven.
Ga morgen ook alle vacuumslangen goed nakijken op lekken.
Mvg Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gevonden, google weet veel enik ook weer een beetje meer
inderdaad controleren vac slangen, maar heel goed mogelijk dat de afblaasklep van de turbo open blijft staan.
oorzaken, vuil, roet etc of de solenoid staat vast dus de afblaas open. Reinigen klep met een solvent en wanneer droog solenoid spuitje wd40 geven.
hoop dat je hier verder mee kan kwam ook e.a op YT tegen met als zoeker p0234 fault deviation pressure
met groet ron
opgelost, vacuumslang was aan koppeling gescheurd onder plooibescherming.
Het moet niet altijd geld kosten :)
groeten koen
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar