Hallo vrienden,
Mijn vraagje als volgd.
Ik heb een opel astra gsi c20xe hiervoor loopte mijn auto niet stationeer, dankzij jullie hulp heb ik mijn stappen motor (vervangen) en mijn gasklephuis laten reiniger, echter heb ik geen verstand van motorblokken. Maar nu heb ik weer een probleem, ik heb mijn klepdeksel pakking en mijn thermostaat laten veranderen tot onze verbazing bij het invullen van de vloeistof leek er een wit slijmerig slush vast te zitten op de vloeistof pijl waar van mijn vloeistof ook wat donker van kleur was. De monteur liet mij weten dat de koppakking lek was (scheurtje in de kop) maar hij zij derbij ook dat het misschien lang niet verschoont was of dat er misschien zelfs iemand perongeluk olie erin heeft gegooid. Nou is mijn vraag hoe kan ik zeker weten dat dat mijn probleempje is want het is een dure grap. Hij deelde mij mee dat er een ijzer cilinder in moet worden geslagen of wel een koskos ( kosmos kop die onbreek baar is ) erin plaatsen. Ik heb in het forum gelezen dat dit vaak voorkomt bij de k 700 koppen. Maar een andere jonge die ook dit probleem had heeft het hier zijn probleempje vast gelegd en kreeg te horen dat het misschien ook vuil kon zijn en dat hij een bepaald vloeistof in de vloeistof tank moest gooien en dat daarna het probleempje weg is ? En na dat ik dit probleem geconstateerd heb hoe lang denken jullie dat ik in mijn auto kan rijen ?
Bij voorbaat dank.
http://img167.imageshack.us/img167/7185/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://img167.imageshack.us/my.php?image...][img=http://img167.imageshack.us/img167/7185/...][/url]
Slush hoeft niet te betekenen dat je koppakking eruit ligt. Als je kleine afstanden rijd (continue)kan je ook slush krijgen ( ik zou wel heel snel je olie verversen want je blok kan in de soep lopen.
Als je koppakking er wel uit ligt dan kan je zowiezo op 600 tot 1000 euro rekenen.
Mocht je meer info willen hebben moet je maar even mailen op mgruijters@versatel.nl
danny
16 jaar
olie en koelvloeistof verversen en zo min mogelijk korte stukjes rijden
dan even een paar weekjes aankijken en om de paar dagen het peil en de kleur van je vloeistoffen bekijken
daarna zou ik pas weer denken aan je koppakking
16 jaar
Bij de C20XE is het meestal niet de koppakking die olie in de koelvloeistof veroorzaakt.
De Cilinderkop van de C20XE heeft als technische zwakheid het olie kanaal inwendig.
Deze gaat lekken naar koelvloeistof kanaal.
hiervoor is een aanpassing verbrijgbaar waarmee de olie leiding intern wordt afgesloten en extern via een slangetje wordt omgeleid.
Dit heb ik lang geleden eens laten toepassen, de betreffende auto rijdt nog steeds prima!!
Willem
Willem dat kan ook kloppen inderdaad !!! Hij had het ook over een kanaal maar daarbij zij die dat er een scheurtje in bij de cilinder kop ofzo plaats vond waardoor door het druk de olie in de vloeistog kanaal terecht komt. Maar een oplossing wat jij aanbied zou zeker ook wel een dure grap zijn. Voor de volgende vriend geld deze reactie inderdaad voor het veranderen van de pakking ben ik ongeveer 750 euro kwijt en dat vind ik niet waard voor zon auto, voor derest loopt ie wel perfect ben net gaan denken misschien koop ik wel een C20 LET calibra ?
16 jaar
De C20LET heeft wel hetzelfde probleem, dit komt bij 7 van de 10 C20XE en C20LET blokken voor
deze rijden met de zelfde cilinderkoppen rond namelijk (is t zelfde blok ook)
Hallo,
Eind vorig jaar, drap in het koelwater gevonden van een Astra GSI C20XE. Nadat we de koppakking in orde hadden bevonden, hebben we de kop laten repareren doormiddel van een bypass van het oliekanaal te maken, waardoor het originele oliekanaal werd afgeblind.
Nadien geen last meer gehad.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar