Hoi,
ik heb een vraag?
er bestaan ook xenon look lampen zodat het net echt lijkt. haha
Maar mogen die eigenlijk wel? Geven die blauw of wit licht?
Ik wil ze gaan kopen maar wil niet een week later een bekeuring als jullie snappen wat ik bedoel..
Mvg
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ze mogen wel, ik ken ze, blauw glas...maar geven wit licht...
vergeet niet bij deze lampen...je gaat een giga stuk lichtopbrengst kwijtraken.
beter is dan om een setje echte aftermarket xenon in te bouwen.
wordt al aangeboden voor nog geen 100 euro op b.v marktplaats.
in tegenstelling tot de xenon look lampen, heb je met deze setjes wel een bak licht.
Goede aftermarket Xenon set is wel het beste.
Voor een goede set betaal je wel een 150 euro.
Bixenon is wat duurder:
goede merken zijn:
Pilot
Hella
Bosch
Siemens
Camco
hoeveel verlies heb ik dan ik dan in meters voor mij?
van normaal licht naar xenon look licht!
Gr
peter
16 jaar
verlies gaat niet in meters maar in eenheid "Lumen" of "Lux" en dat is de lichtopbrengst.
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref...
popey
16 jaar
Je hebt verlies in lichtopbrengst
het is nep xenonlook en het ziet er niet uit.
Ik heb nu ook xenon ingebouwd , setje van ebay van 60.-
kies dan daarvoor
16 jaar
vooral als de weg nat is....zie je geen hand voor ogen met die xenonlook lampen.,
ze beweren allemaal giga maar lichtopbrengst met die neplampjes, trap hier niet in....het is wel mogelijk om met zulke lampen meer licht te krijgen, echter kom je dan in de 100 watt varianten...maar daarmee loop je dus het risico dat of je bedrading heet wordt..of het chroom uit je blakert lost op als sneeuw voor de zon...
wil je het goed....gewoon een aftermarktet xenon setje inbouwen.
Er is eigenlijk geen halogeen lampje dat qua helderheid lichtopbrensgst, en reflexi op borden en dergelijke kan tippen aan echt Xenon.
Xenon is een ander soort licht. (efficienter in verbruik en helderder).
je kan het zo zien:
als ik in mijn lamp kijk met halogeen, is mijn lamp een grote witte vlek waarin mijn spiegel onzichtbaar wordt.
als ik in mijn lamp kijk met de xenon lampjes erin, dan kan ik zo tegen de speigel aan kijken.
dat is al een groot verschil, er gaat minder echt licht op straat verloren.
Sinds ik ben overgestapt op aftermaket Xenon wil ik niet anders meer.
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...
Is dit wat? Of is het te goed koop.....
eerlijke mening graag.
Groeten
Peter
16 jaar
Moi,
Te goedkoop bestaat niet. Te slechte kwaliteit, zou eventueel kunnen. Aan de andere kant voor dat geld zou je wel een gokje kunnen wagen. Dit zou ik eerder doen dan die Xenonlookrommel. Wat me opvalt is dat er niets over de kleur (Kelvin) staat. Als je duur spul wilt schijnt Pilot wel een gerenomeerd merk te zijn. Sommigen hier gaan voor Siemens HID (kan voor 150 ). De meningen lopen nogal uiteen. Let er wel op dat de ballast geen problemen geeft op de computer van de auto. Ga anders eerst eens rondneusen bij AVA, en kijk vervolgens in Drachten. Mocht het dan toch Chinees speelgoedspul zijn, zie je er gewoon vanaf. Overigens ook voor xenon geldt hoe blauwer het licht, hoe lager de lichtopbrengst:
4300K - 3100 Lumen
6000K - 2900 Lumen
8000K - 2500 Lumen
10000K - 2300 Lumen (verboden)
12000K - 2000 Lumen (verboden)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Groet,
Bert
16 jaar
niks mis met dat setje voor 88,50....made in china is het bijna allemaal.....
2 jaar garantie...wie doet je wat..
storings hoef je met een 97 er astra niet bang voor te zijn...deze hebben nog niet de uitgebreide electronica..
Ik heb een CAMCO (duurder merk) ik mag zeggen: IK BEN TEVREDEN.
ik hoor veel van die goedkope sets dat deze gauw kapot gaan dus kijk uit.
ik heb ook al gehoord dat, sommige leveranciers geen gehoor geven bij problemen.
Dus kijk alsjeblieft uit
Willem
ach, voor 88,50 kun je je er geen breuk aan kopen....ik heb een 'goedkoop' setje mogen bewonderen, en heb zelf een siemens set(125,-)...en het ziet er behoorlijk identiek uit, zelfs de stekkerverbindingen zijn identiek..
in een eerder topic is ook al eens aangehaald dat het allemaal uit dezelfde chinese fabriekkomt, de ene doos komt een stikker van siemens op, de ander is blanco en weer een ander is kwekflut..
doe er je voordeel mee....
ik zou gewoon de gok wagen voor dit geld.
Nog even een korte vraag?
Heb je bij xenon verlichting ook dim & Groot licht?
Of is dit alleen zo bij bi-xenon.
Gr
peter
16 jaar
Lees dit draadje eens: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
[quote=Hans4040]Gebruikelijk is inderdaad alleen voor het dimlicht.
Maar als je ze ook in het grootlicht wilt hebben moet je 2 sets kopen.
Voor auto`s met H4 dimlicht en grootlicht in 1 lamp (de z.g duplolamp) is er de Bi-xenon[/quote]
16 jaar
Je kunt ze in het grootlicht doen , maar dat is niet aan te raden in verband met het seinen met groot licht (dat vind een xenonlamp niet fijn).
De bi-Xenon bestaat dan ook uit een combinatie van xenon voor het dimlicht en een halogeen voor grootlicht.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Je kunt ze in het grootlicht doen , maar dat is niet aan te raden in verband met het seinen met groot licht (dat vind een xenonlamp niet fijn).
De bi-Xenon bestaat dan ook uit een combinatie van xenon voor het dimlicht en een halogeen voor grootlicht.
mvg,
Hans.[/quote]
Bixenon is Grootlicht in Xenonvorm:
BiXenon is niets meer dan een ijzer spiegeltje dat zich over de xenon lamp beweegt.
Seinen met Bixenon is alleen mogenlijk wanneer het licht aanstaat, zorg in ieder geval dat je een halogeen grootlicht hebt voor las je met licht uit rijdt
Die sets met een los halogeen lampje ernaast is dus GEEN BiXenon.
Willem
Willem, je hebt gelijk:
Een H4 Hi/Lo Telescopic lamp vervangt een H4 halogeenlamp die zowel dimlicht als grootlicht produceert. In een H4 halogeenlamp zitten twee gloeispiralen, één voor dim- en één voor grootlicht. De H4 Hi/Lo Telescopic lamp heeft echter maar één lichtbron. Door middel van een vernuftige elektromechanische constructie kan deze lichtbron verplaatst worden. In de normale stand functioneert de lamp als dimlicht lamp. In de "Hi" stand functioneert de lamp als grootlicht lamp. In de dim-lichtstand straalt de lichtbron een deel van de reflector aan, terwijl in de groot-lichtstand de lichtbron de gehele reflector aanstraald. Het is met Bi-Xenon dus ook mogelijk om te seinen.
De Bi-Xenon lamp daarintegen heeft 2 verschillende branders per fitting, zowel 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht. Tevens bevatten deze kit's 4 ballasten i.p.v. 2. Het effect van het grootlicht is hierdoor vele malen beter dan de Hi/Lo Telescopic lamp.
mvg,
Hans.
okeej gebegrijpt.
:D
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar