Opel Astra: Probleem met GSi C20XE waar bij ik geen oplossing weet te vinden

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: C20XE 2.0 16v

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje ik heb mijn auto OPEL GSI 2.0 16V bj 92 paar weken geleden gekocht. Ik heb een probleempje waar van ik niet weet waardoor het komt. Alsvolgd als ik op de snelweg rij heb ik nooit problemen mee gehad. Enkeld binnen de bebouwde kom 7 van de 10 keer als mijn versnelling op vrij staat of als ik remment kom aanrijden voor een rood licht valt mijn auto uit. En als ik hem opnieuw start schommelt de stationeers regeling. Hoor je een onregelmatige werking waarbij soms tot 1500 toere en tussen 500 toere schommelt en zelf nog uit valt ook. Ik heb het naar een garage laten zien die wist er niets van. Pas geleden heeft een jongen mij verteld die verstand van deze autos heeft en zij daarbij dat het aan de gasklephuis enof stappen motor moest liggen waardoor na het schoonmaken dit probleem moeten worden opgelost. Kunnen jullie mij misschien meer antwoorden geven voor mijn probleem ?bij voorbaat dank.

PlayboyNL

Geplaatst door PlayboyNL (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

roygsi (0), 16 jaar geleden

ik heb dezelfde auto

- check al je slangen rondom de motor op scheuren, vooral die van je luchtinlaat rondom je luchtmassameter, dus dat stuk van luchtfilterhuis naar je motor toe

- je stappenmotor moet je eens schoonmaken en de luchtslangen waar deze tussen zit, controleren op poreusheid en scheuren, en of je stappenmotor goed vast zit met de slangklemmen
je stappenmotor is alleen via de onderkant te bereiken, dus auto op de brug of krik. met de krik en op je rug kom je er alsnog lastig bij
het zit recht onder je motor bij de laatste slang van je luchtinlaat
je sfi bak (zwarte bak met sfi erop) heeft 1 slang die recht naar beneden naar je stappenmotor loopt, haal deze ook los en controleer deze en spuit hem eens door

je stappenmotor zelf zit tussen 2 luchtslangen, slagklemmen en stekker loshalen en je hebt het apparaatje, is ongeveer net zo groot als een kleine vuist.
deze moet je eens goed doorspuiten met remreiniger of een bus inlaatreiniger. goed schoonspuiten dus en slangen controleren.

daarna weer monteren, slangklemmen goed strak aandraaien en dan moet deze weer goed zijn
haal ook even de accupolen los voor een kwartiertje ofzo, dit om je ecu (autosoftware) te resetten

als je motorlampje nog weleens brand, laat dit dan uitlezen bij de dealer want misschien is een andere sensor wel stuk

mocht je na het reinigen van de stappenmotor en controleren van de luchtslangen nog last hebben, dan zou het kunnen dat je motor valse lucht krijgt bij je gasklephuis.
hiervoor haal je de zwarte sfibak los, hieronder zit je gasklephuis.
spuit je gasklep schoon met remreiniger en boen er even op los met en doekje zodat het weer schoon is.
ook kan het zijn dat de pakking onder je gasklep lek is, of de rubber ring/pakking tussen sfi bak en gasklephuis niet goed aansluit

naja sleutel maar even, het is allemaal niet moeilijk maar het kan zoveel zijn waardoor de motor raar loopt
geef meteen een klein beurtje, filtertjes, olie op peil, als je zin hebt de rotor en verdeelkap. bougiekabels zijn origineel erg duur.

succes ermee en laat het horen wat je hebt gedaan en of het is verholpen!

PlayboyNL (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor je reactie roy. Ik heb met die jonge afgesproken hij gaat voor mij de stappe motor en het gasklep huis compleet schoonmaken en de buizen controleren hij heeft de lucht slang nagekeken maar er waren geen scheuren derin. nogmaals bedankt ik ga dit doorgeven voor de zeker heid ik laat het je wel horen als het probleem is verholpen thanx !! Ik heb mijn auto al een kleine beurt gegeven waarbij alles is bijgevuld en veranderd zijn.

opel20xe (0), 16 jaar geleden

Beste Henk

Mocht je nog steeds het probleem hebben laat dan je LFR klep nakijken ( mischien is je asje krom ) had ik ook namelijk.
De lfr klep is een bekent probleem van de 20xe die vervuilt en dat zorgt ervoor dat de motor gaat schommelen in de toeren

Wat ik ook gehad heb is dat de mijn kabelboom stuk was. Hierbij maakte de draad van mijn dynamo contact met mijn motorblok.
Dit zorgde er ook voor dat me motor in toeren daalde en zelf afsloeg.

Als je er nog niet uit komt ga dan naar het www.astragsi.nl FORUM daar kunnen ze je beter helpen.

Ik ben zelf ook lid van die club en heb veel tips gekregen

succes

PlayboyNL (0), 16 jaar geleden

Opel 20 bedankt na het vervangen van mijn stappen motor en het reinigen van het gasklep huis is mijn storing verholpen bedankt voor je aandacht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.