Aangezien de mod mijn vorige draadje heeft gesloten hier maar verder....
Vorig draadje ---> [url]http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/url]
Ik heb net gebelt en vernomen van de monteur dat hij de hoofdremcilinder heeft gezien en dus niets mis mee is...
Vreemd genoeg ook dus de cups niet...
Toch blijft het dus onzeker wat het dan wel kan zijn...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=arfleming]en vernomen van de monteur dat hij de hoofdremcilinder heeft gezien en dus niets mis mee is...
Vreemd genoeg ook dus de cups niet...[/quote]
Heeft de monteur ook aangegeven hoe hij de hoofdremcilinder heeft gezien?
Gr.
Hij zegt dat hij divers systemen enz heeft aangesloten..
Dat het niet ligt aan de HDC ( Cilinder )
Cor zegt cupjes..
En vervolgens na een telefoontje zegt hij dat ze de hdc hebben gezien...
Maar ja... hoe precies zeggen ze verder niet...
Hij begon wel over 8 jaar geleden dat ze een cilinder gereviseerd hebben..
En niets met de cups was.... lol
maar ook daar heb ik weinig aan
Begrijp best dat het zo onveilig is
Maar de enige manier om er achter te komen is afwachten dat de auto het nog steeds doet..
Want het gebeurt gewoon niet elke rit....
Natuurlijk is cilinder een aandachts punt
Maar eigenlijk wil ik eerst ook weten of de auto dit probleem nog heeft...
Zodra de auto dit doet gaat de cilinder er af....
Maar nogmaals tis gewoon raar
Weet niet of er meer dingen kunnen zijn..
Maar cupjes is dus een twijfel geworden
( natuurlijk neem ik dit aan )
13 jaar
[quote=arfleming]Cor zegt cupjes..[/quote]
Juist ja, dat denk ik ook.
[quote=arfleming]En vervolgens na een telefoontje zegt hij dat ze de hdc hebben gezien...
Maar ja... hoe precies zeggen ze verder niet...[/quote]
Denk 'n keer om de pomp heen gekeken, geen lekkage gevonden, 'n keer op de rem getrapt, niks mis mee dus goed.
Wil je een pomp goed beoordelen, zal deze er af moeten en uit elkaar gehaald moeten worden. Dan nog is het soms moeilijk te zien. Aangezien al dit werk bijna net zoveel kost als een andere pomp, is de beslissing meestal snel genomen: vervangen.
Wanneer het pedaal soms wegzakt, zoals je in je vorige topic beschreef, is dit een typisch gevalletje van hoofdpomp defect.
Wanneer een rempedaal naar beneden zakt kan dit maar 2 oorzaken hebben: OF er is lekkage naar buiten toe( leiding lek of wielremcilinder lek ) of de pomp is inwendig defect waarbij de remolie terug loopt naar het remoliepotje.
Dank je Petje57 voor je reactie
Ik neem inderdaad aan dat zij er even langs gekeken hebben
Gelukkig heb ik een goed vriend die geloof ik ook een brug heeft...
( kan er gelijk naar de rest gekeken worden van de rem )
Daar mee bespaar ik natuurlijk ook gelijk de monteurs kosten ( lol )
Ik had inderdaad al gezien dat zo'n cilinder 35 euro is 2ehands.
( weet niet wat ze nieuw kosten op het moment )
Ik heb wel zelf gekeken of in het potje beweging is tijdens het pompen ( motor aan / uit )
Maar weet niet of je dat echt duidelijk kan zien ?
Zodra ik meer weet.. laat ik het horen
Thanx all
13 jaar
[quote=arfleming]Ik had inderdaad al gezien dat zo'n cilinder 35 euro is 2ehands.
( weet niet wat ze nieuw kosten op het moment )[/quote]
Kom zeg.......Je gaat toch voor 35,- euro niet het risico nemen om weer een defecte pomp te monteren? Verkeerde zuinigheid is dat.
Dikke kans dat je weer de pomp om zeep helpt met het ontluchten. Een revisiepomp kost ongeveer 140,- ex. btw.
In beide gevallen moet de pomp er af. Het leven is mij meer waard dan die 100,- euro verschil........
Gr.
dat is waar...
Maar toch wil ik eerst dat ding zien...
Maar moet wachten i.v.m. vakantie van die vriend...
Nogmaals dank
13 jaar
petje
Als je een ABS op je auto hebt mag je
de hoofdremcilinder toch niet uit elkaar halen
Dan is het eraf en gelijk alles vervangen toch
13 jaar
Waarom zou je de pomp niet uit elkaar mogen halen? Revisiepompen zijn ook "oude" pompen die los zijn geweest en waarbij het binnenwerk geheel of gedeeltelijk is vernieuwd. Wel of geen ABS speelt hierbij helemaal geen rol. Maar gezien de kosten ( manuren) is dat helemaal niet interessant om dat te doen.
Zo staat het in de vraagbaak
Een normaal systeem mag je de hoofdremcilinder wel reviseren
maar bij een Abs niet
vond het zelf al vreemd dat dat niet zou mogen
Maar zoals je al zegt
het reviseren is een geduldwerkje
13 jaar
Wil iedereen bedanken voor uw hulp
Maar bij het zoeken van het probleem en kijken wat het gaat kosten enz enz
Maar... monteur heeft waarschijnlijk toch zijn werk eindelijk goed gedaan.
Want auto remt weer naar behoren en heeft het probleem niet meer gehad
Waarschijnlijk heeft hij de auto slecht ontlucht....
Houden we toch weer de euri's in the pocket ;-)
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar