Hallo,Heb een opel corsa 1.6i (gsi) uit 91, maar hij wil niet normaal stationair lopen. Als ik hem start zonder gas te geven wil het wel eens zijn dat hij gewoon 1000 toeren loopt, maar zodra ik het gas aanraak gaat hij ineens 2000 toeren lopen. Ben bij een garage geweest en die kon mij niet helpen, moest maar naar een opel dealer gaan. Ik heb de vacuum klep (volgens mij ook wel smoorklep) al vervangen, want hier kon het wel eens aan liggen zeiden ze. Niet dus zelfde probleem nog, verder blijft het choke lampje wel eens branden na het starten, opnieuw starten en hij is (soms) weer weg. Kan het de automatische choke zijn?? Zo ja hoe wordt deze dan aangestuurd? Of kan het iets met de computer zijn, ze vertelde me ook dat ik de accukabels er eens af moest halen zodat de computer zich resette, zou dit het zijn??Iemand een Oplossing misschien???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laten we eens beginnen bij het begin......wat voor een motor zit er exact in?? (staat op kenteken bewijs) enne het is toch een corsa a toch???
Corsa A is het ja, staat alleen 1.6I op. Heb trouwens smoorklep en lambda sonde al vervangen (geen nut gehad).
22 jaar
het zou de lfr kunnen zijn of een inlaat of voetstuk pakking die valse lucht trekt (lek dus)als het motorlampje ook af en toe brand betekend dit dat er een fout is opgeslagen in de motor ecu en dit is uit te lezen of bij de dealer of bij een andere garage die over de juiste apparatuur beschikt. aan de hand van het uitlezen weet je (waarschijnlijk) wat het probleem is. als je de accuklem er af haald worden deze codes gewist en zal er ook niets uit te lezen zijn!!!!
Het motorlampje staat vaak aan als je hem op contact zet ja, als hij loopt niet meer.Ik zal hem eens uit laten lezen bij de dealer, neem aan dat dit niet zo lang duurt en dat je hier op kan wachten? Kun je uit de foutmeldingen precies de oorzaak halen of zijn het richtlijnen?Groeten
22 jaar
het motor lamje hoort ook te branden als de auto op contact staat. maar je hebt het over een choke lampje maar na mijn idee heeft een corsa van 91 met een 16i motor geen handchoke en dus geen choke lampje. dus ik dacht dat je het motorlampje bedoelde. welk laampje brand er nou presies????
Ja iemand anders vond het ook vreemd, maar tijdens contact dus het rode motorlampje (i). En eerder alleen tijdens het starten het oranje lampje van de automatische choke l/l, nu dus vaker. Zal eens in het boekje kijken of er wat in staat over dat choke lampje, laatst zei iemand ook al dat dat er normaal niet op zat.Groeten Wouter
22 jaar
Ehm beschouw het vorig bericht ff als ongelezen.Heb ff in het boekje gekeken en vat het ff niet meer. Dat rode (i) lampje is voor de remmen, dat is goed dus.Maar dat choke lampje klop idd niet, op de plaats waar hij zit zit normaal het accu lampje, deze brand wanneer de onsteking is ingeschakeld en dooft na starten, dit is dus niet altijd het geval, dit kan de dynamo zijn en de accu zal niet bijgeladen worden (staat in boekje), maar ik heb nog nooit een lege accu gehad en dit is al een tijdje aan de gang.Het lijkt me dat dit los staat van het stationair verhaal. En het motorlampje (motor met soort bliksem er doorheen) waar jij het over had brand nooit, lampje kappot misschien?Ik snap er in ieder geval niets meer van, hoop dat je het verhaal nog kunt volgen.Groeten Wouterkun je me anders niet direct een email sturen? gaat wat sneller
22 jaar
tja ik kan je wel een e-mail sturen maar het gaat er op deze site om dat iedereen er iets aan heeft en daarom kun je hier toch beter posten. bovendien komen er dan ook iedeen bij van anderen. met zijn allen lossen we alles op toch....
maargoed om er effe op door te gaan....het motorlampje MOET branden als de auto op contact staat. als dit niet zo is kan het lampje defect zijn of er uitgehaald zijn. ook kan het motorstuurapparaat defect zijn of een kabelbreuk of zoiets. hier heb je niet zoveel aan he???ik denk dat je de auto gewoon uit moet laten lezen en dan effe zien wat daar uit komt. scheelt je een hoop tyd en mischien geld....... overigens maak ik uit je verhaal op dat er meer niet klopt aan die auto. mischien zit ik er naast maar hebben ze er niet een gsi van gemaakt terwijl er gewoon een c16nz motor in zit?? als dit zo is hebben ze waarschijnlijk ook de klokken overgezet zonder de bedrading te veranderen en dan kloppen de aanduidingen van de lampjes ook niet meer.....
Ik laat hem wel ff uitlezen, want zo is het einde natuurlijk zoek. Hoop dat er iets nuttigs uitkomt, ik laat het wel weten.(en ik zal ff dat lampje controleren)Groeten Wouter
22 jaar
pffff alle moeite voor niets gedaan, heb hem uit laten lezen, en de potmeter van de gasklep (hoekverdraaing) gaf een te lage spannig, dus hij spuit in terwijl er nog geen gas gegeven wordt. Kwestie van andere sensor erop en (als het goed is) klaar. Het uitlezen koste trouwens niks en duurde maar 5 min.Weer wat geleerd ;)
22 jaar
nou mooi toch dat het opgelost is.have fun met de gsi...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar