Opel Omega: pruttelend bij weinig toerental op gas g3

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i

kan me iemand vertellen of ik iets moet schoonmaken.de auto loopt bij gering toerental pruttelend, en als ik gas geef loopt hij goed..
hij loopt op bezine wel goed,het probleem is alleen als hij op gas rijdt...groetjes johnny

johnnie5737

Geplaatst door johnnie5737 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mistral (0), 14 jaar geleden

Reinigen verdeler.
Om de verdeler goed schoon te maken kun je deze het beste demonteren, nadat de hoofdslang en de 4
dunne slangen zijn losgenomen.
Kijk of in het filter (101) dat in de toevoer zit zwarte korrelige vervuiling zit.
Dit duidt erop dat de membramen van de verdamper aan hun eind zijn.
Daarna de stappenmotor (113) welke bovenop zit uitnemen door de 2 inbusboutjes los te draaien.
Let wel op dat de veer (108) en veerring (114) niet wegspringen.
Eventueel kan ook de onderzijde (103) worden losgehaald door de 3 inbusboutjes uit te draaien.
Let hierbij op dat je het kleine o-ringetje (106) en veer (104) niet kwijtraakt.
Als alles open is spuit je remreiniger of carburateurreiniger in de 4 openingen waarop de 4 slangen
hebben gezeten.
Even laten inwerken en dan schoonblazen met perslucht.
Dit kun je ook bij de 2 reserve poorten doen als je de inbus hier uit draait.
Om er zeker van te zijn dat de poortjes allemaal open zijn, halen we hier even een voelermaatje van
0,15 mm doorheen.
Hierdoor wordt eventueel vuil wat niet oplost door de remreiniger of carburateurreiniger
uit de V-vormige groefjes geschraapt.
Dan nog een keer wat remreiniger of carburateurreiniger inspuiten en alles goed schoonblazen met
perslucht.
Als alles goed schoon is mag het zaakje weer in elkaar.
Let op dat de veer onder de plunjer moet, en niet bovenop.
De plunjer (109)(zuiger onder stappenmotor) inspuiten met wat teflonspray.
De O-ring (115) welke onder aan de stappenmotor zit voor het terugplaatsen van de stappenmotor een
beetje in oliën zodat deze niet stuk gaat bij het monteren.
De koperen ringen die tussen de verdeler en 4 slangen zitten een beetje vet maken met wat smeervet of
lagervet zodat deze makkelijker aandraaien.
Beter is het om hier nieuwe ringen tussen te doen.
Let er wel op dat de bouten voor de bevestiging ven de slangen hol zijn en dus minder sterk dan
massieve bouten.
Als de motor weer op gas loopt de verdeler met zeepsop controleren op lekken.
Handleiding reiniger gasverdeler Koltec/Necam 03/15/2006

johnnie5737 (0), 14 jaar geleden

hoi..als ik die slang van de toevoer 101 waar die filter zit los maak, komt er dan geen gas uit? en krijg ik hem dan nog dicht?..
groetjes johnny

jethro (0), 14 jaar geleden

Altijd oppassen met sleutelen met een LPG installatie!! Ken iemand die herkende zijn zoon niet eens na een ongelukje met een LPG auto!

Mistral (0), 14 jaar geleden

Als de auto niet op contact staat is de elektr. afsluiter op de tank en de afsluiter bij de motor afgesloten zodat er geen gas naar de verdamper stroomt en dus geen gas naar de verdeler stroomt. Dus je kunt met een gerust hart de aanvoerslang naar de verdeler los koppelen en de verdeler schoonmaken en je blijft je kinderen daarna echt wel herkennen.

johnnie5737 (0), 14 jaar geleden

okee bedankt..ik ga er zaterdag eens mee aan de slag...groetjes johnny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.