Opel Astra: radio

Bouwjaar: 2002

hoi
ik heb pas een astra 1.6i (2002)gekocht.
heb er een mooie autoradio er in gebouwt
alles doet het netjes.
maar je kunt geen radio meer luisteren als je de sleutel van de contact haalt, hij verbreek dan de stroom met de radio.
hierdoor gaan al mijn instellingen van mijn radio weg, is weer een hoop werk om elke keer alle zenders op te zoeken.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat de radio altijd voeding heeft ?

alvast bedankt voor de moeite
MVG
selman

selman

Geplaatst door selman (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo selman


de draden van het toestel (kleuren) geel en rood met elkaar wisselen! (draaien)

paul,

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee, als je radio wilt luisteren met het contact uit moet je de gele en de rode draad van de radio bij elkaar doen op de constante plus van de auto. Bij Opel is dat (dacht ik) de rode. En anders is het de gele.
Gr.
Paul

abbeyrules (0), 18 jaar geleden

Klopt de rode en de gele van de radio moeten samen aan elkaar aan de rode van de auto!

selman (0), 18 jaar geleden

dus zo ver ik het begrijp moet ik de de kabel die van de auto af komt ( de stekker ) daar de gele en de rode bij elkaar doen, dus door lussen ?
alvast bedankt voor de antwoorden.
mvg
selman

Peter Schouten (0), 18 jaar geleden

Hallo Selman,

Nee, je moet even kijken welke draad constant plus is (met een lampje of een voltmeter, net wat je hebt. Vervolgens knip je de andere draad op een centimeter of wat van de stekker door en maak je het gedeelte dat je nog aan de stekker hebt zitten vast aan de constante plus draad. De eindsituatie is dus:

1 afgeknipte draad (wel even netjes isoleren)

de stekker die vanaf de auto komt en de radio in moet heeft een lusje tussen de constantplus en geschakeldplus aansluiting.

Als je die rode en gele draad gewoon aan elkaar knoopt zet je dus via de constant plus alsnog je hele auto onder spanning terwijl je contact uit staat... vandaar dat je die ene draad even moet doorknippen.

suc6
Peter

Paulus8636 (0) PRO, 18 jaar geleden

Volgens mij bedoelen Leon, Peter en ik hetzelfde. Succes!
Gr.
Paul

tijne (0), 18 jaar geleden

dus simpel samen gevat (want p.kelder had het ook goed) rood en geel bij elkaar op de draat waar nog spanning op staat als je sleutel uit het kontakt is.

gr itjne

daninja (0) PRO, 18 jaar geleden

Nog simpeler is in de orginele stekker de dikke rode draad en de dunne rode draad omwisselen.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

nooit doen! de stekker auto altijd orgineel laten! volgens iso!

paul,

daninja (0) PRO, 18 jaar geleden

En als je orginele stekker gelijk achter in je radio past en hij houdt toch z'n geheugen niet vast??
Bijvoordbeeld VDO Dayton?

tijne (0), 18 jaar geleden

dan is vdo niet slim bezig geweest

abbeyrules (0), 18 jaar geleden

In dat geval kan je een soort verlengkabel kopen (ingang iso (zoals je radio) naar iso (zoals je huidige kabel)), bij de automaterialen zaak, kost minder dan een tientje. Dan kan je die kabel aan stukken knippen en veranderen naar believen, maar blijft de auto bekabeling origineel!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.