Ik heb sinds kort bij het intrappen van mijn koppelings pedaal een ratellend geluid. Als ik de koppeling los laat dan is het geluid weg. en bij het intrappen van de pedaal dan merk je als je hem ongeveer 1/4 deel intrapt dat de pedaal begint te trillen en dan hoor je het geratel veel erger. Het lijkt dan ook alsof er iets is wat teveel speling heeft en dan tegen iets aan komt. trap je hem verder dan 1/4 dan hoor je weer niks en pas als hij weer helemaal is ingetrapt dan hoor je weer een ratel.
Door over de forum te browsen heb ik het een en andere al gelezen over dat het de druk lagers dan wel de koppelingsplaten kunnen zijn. Ik heb ook vernomen van iemand dat het ook de vliegwiel zou kunnen zijn. Maar wat ik ook had begrepen is dat de koppelings olie zou moeten worden aangevuld omdat hij heeft maar 137000km heeft gereden.
Wat ik me afvroeg, zijn er manieren om duidelijk te krijgen waar het precies aan zou kunnen liggen.
Ook vroeg ik me af hoe lang je hiermee zou kunnen rijden, omdat ik moet voor mijn werk naar duitsland voor een week en kan pas volgende week naar een garage toe. Dus zou ik er nog een week a 2 mee kunnen rijden zonder dat het nog meer stuk maakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Start je auto, zet het in vrij.
Trap de gaspedaal een beetje diep in en laat het los; Als je na het loslaten nog wat hoort ratelen, dan is het je vliegwiel. Anders kan e.e.a mis zijn met je koppeling platen en/of drukgroep van de koppeling. Maar 13d7d km is niet echt een km stand waarbij de koppeling vervangen wordt. OF rij je veel korte stukken/stadsverkeer?
Ik had een Peugje met drukgroep problemen, met lichte geratel bij het loslaten van de koppeling. Daarmee heb ik 6 maanden rondgereden, was toen niet erger of minder geworden. Dus ik denk dat het tot volgende week wel goed gaat.
Bedank voor je reactie Sel.
Ik ben net in de pauze langs een opel dealer in de buurt geweest en hij heeft er snel naar gekeken. En hij zei dat er niks mis mee was. Hij teste het en zei de druk groep prima was omdat hij niet te makkelijk doortrapt en koppeling is ook nog prima. Hij zei dat het aan de tandjes van de druk groep zou kunnen liggen dat die wat meer speling hebben. maar hij zei dat ik er dus gerust mee zou kunnen door rijden en dat het geen probleem zou moeten zijn.
Maar ik ben ook nog naar gewoon een garage hier geweest en die heeft er alleen maar naar geluisterd (bij de dealer was de man er echt in gaan zitten en testen). Hij zei weer dat de druk groep aan het einde van zijn leven is en dat die wel vervangen moet worden, anders heb ik misschien later nog meer problemen dan dat ik nu heb.
Dus nu heb ik een nog grotere vraag moet ik het vervangen of gewoon laten?
ik heb de auto maar een maandje of 3 en ik rij zelf voornamelijk snelweg.
14 jaar
zoals Opel dealer zegt, blijven rijden. Als toch e.e.a. vervangen moet worden, dan merk je dat op den duur wel.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar