auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra Coupé 2002: ratelend geluid

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z18XE, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

ratelend geluid.
klinkt alsof er een ringetje die los tussen een bout en verbinding zit.
vanaf 1000 rpm hoor ik het geratel tot ca 1600rpm.
maar nu hoor ik het geratel ook tot rond de 2000 rpm.
maar ik ben er zo gespannen mee bezig dat ik het niet helder binnen krijg.

wat ik gecontroleerd heb of hier mankementen aan zijn.
koppeling door in zn 5e op ongeveer 70km te gaan accelereren of de toeren niet opkomen voor de snelheid verhoogt.(slibt niet)
wegrijden in zn 3e, stottert en valt uit.
uitlaat net vastgezet tussenstuk van kat naar middendemper zat bij middendemper los.
zit nieuwe DS op incl. nieuwe waterpomp.
nieuw bobine, nieuwe bougies.
volgende week gaat er nieuwe olie en ga het carter flushen. komt nieuwe filter op en als oliedruksensor blijft pingelen die vervangen kijken of de sensor niet kaduuk was.
oliepomp werkt gewoon, schijnt een mechanische te zijn als dit het probleem zou zijn wat ik weet van mechanische techniek mocht er en onderdeel stuk gaan is het gehele mechanisme ontwricht dus dat werkt dan simpelweg dan niet meer.
Versnelling werkt in orde, enige wat misschien versleten is zijn die mesh schijven bij schakelpook, dit had ik ook in een vorige auto dus ben bekend met het gevoel

het lijkt linksonder mijn auto vandaan te komen bij mn voorwiel.
maar doe ik motorkap open dan klinkt het weer beetje links boven(van de bovenkant gezien) van het motorblok.

het kan een gasklep dingetje zijn maar geen info hoe ik dit kan verhelpen.
het zou een egr klep kunnen zijn maar die is naar mijn weten afgedopt.

enige wat op dit moment erg aanwezig is, is het stotteren.
net een injectie reiniger erin gegooid en merk nu al klein beetje verschil.
verder heb ik een pingelend oliedruklampje die aanwezig is bij een warme motor.
waarschijnlijk black sludge en vieze aanzuig kanalen.

het kan een motorsteun zijn die versleten is, maar net een apk gehad dus geen idee of de monteur ook daadwerkelijk gekeken heeft, want 2 weken later hing mijn uitlaat los onder mijn auto (rubbers waren helemaal uitgedroogd).
tja dat spant erom denk ik. rubbers drogen gewoon uit maar kunnen vaak dan nog heel lang functioneren.
het kan een tussenschotje zijn van de middendemper maar dan zou het geluid onder het midden van de auto moeten komen en niet ter hoogte van het blok.

tips advies zijn zeer welkom.

Geplaatst door

opelastragcoupe (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo opelastragcoupe, hoe gaat het nu met je auto? het verbaast me dat sommige topics geen reacties krijgen, en andere veel. Wat jouw klachten betreft, kan ik alleen vertellen dat het stotteren mogelijk wordt veroorzaakt door een kort dun (vacuum) slangetje dat poreus is. Het slangetje is een onderdeel van brandstofdruk regeling

Steenbok 58 0

2 jaar

waarschijnlijk is het mijn thermostaat die stuk is. vandaar ook het schokken en ratelen.
ik heb er 2 heb ik begrepen eentje voor ECU en eentje voor de kachel meen ik.
Slangetje waar zou dit zitten dan?
heb je een visuele referentie hiervoor?
en kan je eventueel informatie delen hoe ik de stekker van gasklephuis los kan krijgen?

thermostaat, regelt de bedrijfstemperatuur (koeling) van de motor, als die stuk is, wordt de motor niet warm genoeg, of juist te heet, te zien op de temperatuurmeter. ik denk dat je iets anders bedoelt!
Het slangetje is ongeveer 10 cm lang en +- 8mm dik (zwart/ rubber). Ik raad je aan om alle slangen (vacuum/brandstof goed te controleren, ja stekkers is vaak iets indrukken of uittrekken alvorens de stekker te verwijderen, ook hier geld eerst goed naar de stekker kijken

Steenbok 58 0

2 jaar

Dan zal het een sensor of sonde moeten zijn.
Maar ik ruik ook benzine geregeld en als ik hogere toeren rijd is dit daarna weg.
Ik probeer zuinig te rijden kan daardoor zijn dat mn vonk te laag is en er geen volledige ontbranding is.
Of zoals je zegt een slangetje wat gebrekkig is.
Eaar zit dat slangetje precies?

ja de Lambda-sonde kan ook stuk zijn, deze zit ergens tussen uitlaat- spruitstuk en de katalysator
het is al zo lang geleden dat ik dat slangetje vervangen heb, en ik heb die astra G niet meer.
voor zo ver ik me kan herinneren, zit het ergens aan de de achterkant van de motor, boven het inlaatspruitstuk

Steenbok 58 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.