close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Remmen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: X16XEL

Hallo allemaal!

Mijn vectra heeft sinds kort het volgende probleem: De remmen lopen aan (veel remstof op de velgen, auto remt erg af wanneer tijdens het rijden de koppeling ingetrapt wordt, terwijl hij normaal gesproken gewoon uit zou moeten lopen). Het rempedaal voelt bij het indrukken ook steeds anders. Soms voelt het zoals het hoort te voelen, maar soms is het pedaal kei-hard en leidt alleen het aanraken van het pedaal tot fors remmen. Al na een klein stukje rijden voelen de remklauwen verschrikkelijk heet aan en alles zit na een paar kilometer rijden onder het remstof.

Het niveau van de remvloeistof zit tot net onder het maximum en is dus goed. De controle lampjes geven geen waarschuwingen. Er zijn recentelijk geen vervangingen of reparaties aan de auto uitgevoerd en het is spontaan ontstaan.

Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden?

Alvast bedankt!!

groet Leon

Geplaatst door

abbeyrules (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo leon

ik gok op een vast zittende klauw ( zuiger ) of een kaduuke hoofdremcilinder..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Is de remvloeistof wel regelmatig ververst? Minimaal om de 2jaar.
Anders zakt het in de remvloeistof aanwezige water naar de laagste kant,dus naar de remzuigers.
Als je remt gaat het water koken en lopen de remschijven vast en er treed oxidatie op.
Waarschijnlijk is de auto slecht onderhouden.
Heeft de auto een hydraulische koppeling,want die staat dan in verbinding met de remvloeistof.
Rem olie is hygroscopisch.

popey 0

18 jaar

Heb de remmen uit elkaar gehaald en het blijkt dat de linker voor remklauw niet meer gangbaar is. Deze wordt vervangen, gelijk met de schijven en blokken

abbeyrules 0

18 jaar

zou hem wel even gangbaar maken voordat je hem weer monteerd,en niet te wachten op nieuwe schijven of blokken

stefan84 0

18 jaar

Dezuiger eruit halen en schoonmaken met spiritus,dan zal ook de eventuele roest verwijdert moeten worden en met heeeel fijn schuurpapier opschuren als de cylinder oneffen is.
De remmen vast zetten tot op de bodem,dan loopt de remolie er niet uit.
(het beluchtingsgaatje zit dan dicht)vast zetten met een stok of zo tussen de voorstoel en rempedaal.

popey 0

18 jaar

De linker remklauw heb ik vervangen. Deze was stuk, zuiger zat vast. Na het vervangen leek alles weer in orde te zijn. De eerste paar korte ritjes verliepen prima. Maar aan het eind van de eerste lange rit sloegen de remmen weer vast. Eerst lijkt het alsof de auto wat wordt tegen gehouden als je de koppeling intrapt onder het rijden, maar daarna klemmen de remmen echt hard vast, ik kwam bijna niet meer vooruit. Ook het pedaal werd weer keihard. Auto op de krik gezet en allebei de voorwielen zitten klem vast, dus zowel de nieuwe als de rechter klauw. Het lijkt erop alsof er druk op het remsysteem blijft staan.

Heeft iemand een idee waar ik nou verder moet zoeken?

Groetjes Leon

abbeyrules 0

18 jaar

ja, compensatieboringen in de hoofdremcilinder zitten dicht.

Deze zorgen ervoor dat remvloeistof ( opgewarmd) terug kan lopen in het reservoir.
Indien deze dicht zitten, blijft er druk op het remsysteem staan.

Dus, hoofdremcilinder reinigen/reviseren of vervangen.

Succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Heeft deze auto ook nog een rembekrachtiger of is dit gelijk de hoofdremcilinder?

abbeyrules 0

18 jaar

rembekrachtiger is een ronde pot ( Ongeveer 30 cm ddorrsnee en 10 diep) waar de hoofdremcilinder tegenaan geschroefd zit, dit is niets anders dan een groot membraan met een paar kleppen die je helpen de pedaaldruk lichter te maken., je kunt wel eens proberen om de vacuumslang die daaraan zit los te maken, en dan kijken of je remmen nog steeds blijven hangen. NIET MEE RIJDEN DAN, REMT DAN HEEL MOEILIJK.

succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Is het beluchtingsgaatje open??
Hierbij een hoofdremcilinder.

popey 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.