close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: Schokkende (voor) remmem

Bouwjaar: 1998, Motorcode: 2.5 XE

Beste mensen,

Heb een aantal vragen: Mijn Omega V6 geeft bij alleen het remmen een schokkend (happend) gevoel in het stuur. Is eind vorig jaar professioneel uitgelijnd. Remblokken (voor) zijn tevens vervangen). Bij het gelijkmatig intrappen van de rem voel je het stuur een beetje links en rechts gaan.
Trap ik sneller en forser op de rem, is er geen probleem. Banden en velgen (alu) zijn vorig jaar allemaal vervangen. Hierna geen last gehad, tot nu toe. Verder nog een vraag: is deze auto traag? Als ik bv in zijn 4 rij, en wil doortrekken naar 5 komt hij met zijn 180 PK wel erg langzaam op gang. Met versnelling 1 2 en 3 geen probleem.
Een hoop vragen, maar ben benieuwd naar julie antwoord.

Groetjes Paul

Geplaatst door

paul7546 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Remmen:

Schijven krom.

Accelereren:

De 170pk sterke 2.5 V6 is opzich niet eens zo heel snel in een omega, deze weegt al gauw meer als 1400kg.
tel daar de lange weg van de achteraandrijving bij op....

en deze motor houdt ook van veel toeren draaien.

Misshcien kan je eens een dagje bij de oosterburen je uitleven, daar gaan deze motoren meestal erg van opknappen!!


Ben onderlaatste weer aan het etteren met mijn Vectra 2.5 V6 bij de oosterburen.

loopt weer heelrijk soepel, en mijn uitlaat is gewoon GEHEEL roetvrij vanbinnen.

alles is dan weer schoon brandstof resten en koolresten verdampt en verbrand.

kan je eens kijken hoe hard ie gaat.

de 230 moet ie wel halen (hanbak)

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

paul , laat ook even de draagarmen voor controleren op speling(rubbers) , een niet onbekend probleem van de omega (met z'n heerlijke achteraandrijving!) en zorgt voor reacties in het stuur.
gr.Danyel

danyel9256 0
badge

15 jaar

Mensen, bedankt voor jullie antwoorden. De luiheid van mijn auto zal ik zeker bij onze oosterburen uittesten.
Wat de kromme remschijven betreft, dit is wel vreemd. Kan toch niet zo maar van de ene op de andere dag gebeuren (ik rem nooit met piepende banden ). Draagarmrubbers zou dan nog een oplossing kunnen zijn. Ik laat het jullie wel weten. Eind deze maand krijgt hij een beurt.
Nog een vraagje: Moet ook een nieuwe stuurbekrachtigingspomp in. Is door de garage een gerecycelde ingezet, maar was een ramp . Weer lekkage en piepende lagers. Men zegt dat er drie verschillende pomptypen op kunnen, Delco, en nog twee andere typen. In prijs zeer varierend van 199.00 tot 350.00 Euri's. Grote verschillen, of ben ik nu net weer gebonden aan net de duurste, en hoe weet ik welke er in hoort. (opelgarage vraagt 792.00 excl BTW voor dezelfde).
Ik hoor het graag van jullie vakmensen (mag ook wel een keer gezegd worden.

Groetjes Paul

paul7546 0

15 jaar

hulp pitman arm ook een zwak punt
mvg willem

kleijn 0

15 jaar

Voor onderdelen zou ik even over de grens gaan kijken bij onze oosterburen. E-bay.de.
Ik heb daar 2 nieuwe draagarmen gekocht voor € 47,-- incl. alle rubbers die er in zitten. Daar moet ook wel een nieuwe stuurbekrachtigingspomp te vinden zijn en die kost zeker geen € 792,-- in dat geval. Heb gisteren nog setjes gezien van die draagarmen met daarbij ook 2 nieuwe spoorstangen (heb ik ook vervangen want daar had ik ook veel speling in zitten) en 2 stabilisatorstangen (http://cgi.ebay.de/SATZ-QUERLENKER-SPURS... Ben je voor nog geen € 100,-- en een beetje verzendkosten weer helemaal klaar.
Bij dit bedrijf heb ik mijn draagarmen ook gekocht en dat werkt helemaal prima.
Die pitmanarm waar Willem het over heeft is bij mij ook nog aan de beurt want daar blijkt bij mij ook wel de nodige speling op te zitten. Die hebben ze bij datzelfde bedrijf ook wel en dat scheelt weer in de verzendkosten.

Succes

Bad-Omega1999 0

15 jaar

Willem,
Nog een vraagje voor jou.
Zitten er 2 pitmanarmen onder een Omega?
Ik hoor namelijk wel termen van een pitmanarm en ik hoor ook wel over een "dode" pitmanarm.
Of hebben we het dan beide keren over hetzelfde ding?

Groet,
Jan Marten

Bad-Omega1999 0

15 jaar

De pitmanarm zit aan het stuurhuis, en rechts zit de hulppitmanarm die hebben vaak speling.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Bij mij zit inderdaad in de rechter de speling. Zijn die dingen wel identiek en dus uitwisselbaar?
Ik zag trouwens in het forumregelement (die had ik nog nooit gelezen) dat ik met het plaatsen van die link een regel aan het overtreden ben. Klopt dat of valt dat wel onder de noemer "hulp" en niet als commerciele uiting?
Heb ik de regel overtreden dan daarvoor mijn excuses. Er was geen opzet in het spel.

Bad-Omega1999 0

15 jaar

Links en rechts zijn verschillend dus uitwisselen gaat niet.
Wat betreft het plaatsen van de link , zolang het geen eigen belang is..........

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

[quote=Bad-Omega1999]Willem,
Nog een vraagje voor jou.
Zitten er 2 pitmanarmen onder een Omega?
Ik hoor namelijk wel termen van een pitmanarm en ik hoor ook wel over een "dode" pitmanarm.
Of hebben we het dan beide keren over hetzelfde ding?

Groet,
Jan Marten[/quote]
nee zit een pitman arm onder is een steun kost 80 euro bij dealer
reageer laat had even wat anders te doen aan een corsa
ombouwen naar schijven achter
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Hallo Willem (en Hans) ,
Nog bedankt voor je reaktie maar zoals je zelf ongetwijfeld al had gezien was Hans jou ondertussen al voor geweest. Als ik die pitmanarm ga vervangen (speling zit in ieder geval op de linker) is het dan aan te raden om die andere ook te vervangen omdat daar dan vermoedelijk hetzelfde probleem is ontstaan?? Als het één ruime tekenen van slijtage laat zien dan zal de andere waarschijnlijk niet minder te lijden hebben gehad toch??

Ik moet nog even een nieuw topic openen geloof ik.
De omega "bonkt" nogal wat aan de voorzijde op een oneffen wegdek. Schokbrekers zitten er net nieuw onder en nu heb ik het vermoeden dat de "steunlagers" (als die dingen tenminste zo heten) bovenaan in de veerpoten
aan vervanging toe zijn.
Zou dat een juiste conclusie kunnen zijn??

Maar ik dwaal af van het onderwerp waar het Paul om ging en ik maak wel even een nieuwe topic.

Groet,
Jan Marten

Bad-Omega1999 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.