Opel Astra: Schokkerige koppeling bij wegrijden in 1e versnelling

Bouwjaar: 2004

Bij mijn nieuwe Opel Astra H 16/16v Twinport is na ongeveer 8 maanden de koppelingsplaat vervangen ivm stoterig optrekken.
3 maanden later klacht weer terug, en na Dekra advies weer plaat vervangen (gemodificeerde type).
Klacht was inmiddels bekend bij Opel volgens mijn dealer.
Nu is de auto inmiddels 15 maanden oud en probleem komt volgens mij weer terug.
Wie weet raad!!!!

roan9871

Geplaatst door roan9871 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

prof (0) PRO, 18 jaar geleden

wederom terug naar de dealer je 24 maanden garantie al geldt dit niet voor de kopeling
Laat dit op papier vastleggen

Prof

Monza (0), 18 jaar geleden

Krom vliegwiel, dat moet je laten vervangen.
Ik heb het namelijk ook, maar ik heb een astra uit 1996, heb er ook nieuwe koppelplaat-drukgroep & druklager er in gekregen, en toen dacht ik dat dat stoterige optrekken weg zou zijn.
Maar helaas het was er nog, toen zij mijn monteur, dat het dan het vleigwiel is wat een beetje krom is (komt vaak voor bij opel) waardoor dus de koppelplaat scheef aangrijpt op het vliegwiel dus moet weer de hele reutemeteut er achter weg en het vleigwiel vlakken & uitbalanceren laten.
Hoop dat je hier wat aanhebt (ik helaas niet ik moet het opnieuw betalen)

Santa (0), 18 jaar geleden

Krom vliegwiel........... Tja, lijkt mij stug, maar wat al niet mogelijk is! Maar indien het vliegwiel KROM is, moet het vervangen van de koppelingsPLAAT toch niets uitmaken? Dan moet je het probleem toch direkt weer voelen? Ze hebben alleen maar de koppelingsPLAAT vervangen en niet je drukgroep/lager en toplager? En nog een goede tip: Stel je klachten duidelijk op PAPIER, eis van hen schriftelijk dat het probleem in een redelijke termijn door hen opgelost dient te worden en stuur deze in briefvorm naar je dealer toe. Het probleem is immers in garantietijd ontstaan/ontdekt en zolang dit probleem niet opgelost wordt, blijft de dealer aansprakelijk voor het oplossen van het probleem, OOK nadat de 24 maanden garantie verstreken zijn. Je mag als consument van zo'n product verwachten dat het beter en langer functioneert dan nu het geval is. Staat gewoon beschreven in het Burgerlijk Wetboek.

monique7975 (0), 18 jaar geleden

je hebt een drukgroep probleem niet een koppelingsplaat probleem.
of vliegwiel want dan liep de auto onregelmatig bij 900 toeren.
de lippen van de drukgroep zit verschil in waar het druklager tegen aankomt dus de koppelingsplaat komt met verschillende druk op het.
vliegwiel is al een oud probleem van opel kijk of alles recht zit.
moet opgelost kunnen worden is geen wereld werk.
succes

roan9871 (0), 18 jaar geleden

Mijn koppelings probleem laat ik nog even verergeren om er daarna mijn dealer opnieuw mee te confronteren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.