hoi
ik heb een opel kadett cabrio gsi van 91 die wil maar niet goed lopen
als ik hem start moet ik gas blijven geven anders slaat hij gelijk weer af
als die ff loopt en laat langzaam het gas los blijft hij wel stationeer lopen rond de 15000 of hij zakt weer zover af dat hij bijna afslaat!!
ook is er niet nogmaal mee terijden
in 1 trek hij super maar wanneer je na de 2 overschakeld valt het vermogen weg en valt die auto uit!
dit doet hij ook als je in de 1 weg rijd en dan alleen de koppeling loslaat
bougie waren pik zwart die heb ik helemaal schoon gemaakt
wie weet wat er mee kan zijn!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een temp sensor koelvloeistof..
Hoe loopt de motor als hij koud is ?
Lees de auto eens uit,wellicht weet je dan meer..
Gr Stefan
alvast bedankt voor je reactie
als die koud is loopt die net zo beroerd
als je dan 1 keer goed gas geeft en je laat het gas los slaat hij af
als je weg rijd is het volle vermogen beschrikbaar maar geef je 1 keer gas en laat het gas los valt hij uit
zelfde als bij het over schakelen van de 1 na de 2 dan is ook alle vermogen opeens weg dan reageerd hij ook niet het gas
pas wanneer je dan de koppeling indruk en dan langzaam oplaat komen terwijl je nog rolt wil die nog aan slaan of gewoon weer starten maar dan MOET je wel gas geven
hoorde ook al dat het misschien de comp. is
kan je dat zo zelf doen dan de auto uitlezen?? zoja hoe dan??
of moet je daar perse voor na een garage?
gr chris
[quote=stefan84]Misschien een temp sensor koelvloeistof..
Hoe loopt de motor als hij koud is ?
Lees de auto eens uit,wellicht weet je dan meer..
Gr Stefan[/quote]
15 jaar
Heb ik ook gehad, was mijn ECU (Engine Control Unit, oftewel het computertje)... Veel sloopbedrijven hebben die zo liggen en kun je er zo even op klikken om te testen. Hij zit bij de passagierskant rechts naast de voeten achter de kap (waar ook vaak het onderhoudsboekje in geplaatst is)
Andere oorzaken kunnen zijn:
-De Lambdasensor in de uitlaat (in spruitstuk) als deze niet goed is wordt het mengsel verknald.
-De gaskleppotmeter. (inlaat)
-De stappenmotor (inlaat)
-Koude start sensor (maar zit ik niet aan te denken omdat hij ook slecht loopt bij koude start, maar ja, hoe koud is het nu buiten heh, sluit hem niet uit)
Deze gasten hebben heeeeel veel ECU's te koop voor gem. 70 Euro. Je moet gewoon even het nummer van je oude noteren en opzoeken hier op de site, dan bellen en afspreken dat je het even wil testen.
http://autoonderdelen.vdbraak.nl/
http://www.getparts.nl/catalog.asp?catid...
Je kan de garage ook uit laten lezen, maar heb daar slechte ervaringen mee....
15 jaar
Waarom vincent ? indien je iets veranderen wilt,druk je even op 'bewerken' het bericht helemaal weg halen lukt niet,je kunt er wel een . in de plaats voor zetten..
@Chris
Uitlezen kun je zelf ook doen,gebruik even de zoekfunctie.
Het staat al een aantal malen duidelijk beschreven over hoe en wat.
Gr Stefan
15 jaar
Ik wou er iets aan toevoegen en maakte een nieuwe post aan, dacht daarna dat ik het net zo goed in de eerdere post erbij kon plakken...maar kon de " lege" post vervolgens niet verwijderen...
Nou ja, geeft niks, maakt het alleen allemaal wat minder " leesbaar" en we dwalen van het onderwerp af...
Dat uitlezen kan dus zelf? Heb hier totaal geen ervaring mee, moet je dan TIS software hebben om te zien wat de codes betekenen? Ik heb dus zelf een Kadett E en die werkt volgens mij met knippercodes...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Waar gaat het dan knipperen? Op een tech-1 kastje of ergens in de auto als ik pin 6 aan massa leg?
15 jaar
[quote=vinci]Ok, nou doe maar... En ook die van jou...en deze...[/quote]
Ja, baas........
;-) Dank je!
15 jaar
Indien je hem zelf uitleest,gaat het motorstoringslampje knipperen,aan de hand van die knippersignalen kun je een foutcode opmaken..plaats die hier even en je weet wat het probleem is.
Gr Stefan
15 jaar
Dat gebeurt dan vanzelf als je pin 6 aan massa hangt en je het contact aanzet?
15 jaar
[quote=vinci]Dat gebeurt dan vanzelf als je pin 6 aan massa hangt en je het contact aanzet?[/quote]
Indien je een 16 pens diagnose aansluiting hebt,wel ja....maar waarschijnlijk heb jij deze niet, A en B overbruggen bij de 10 Pens diagnose aansluiting..
Even zoeken hier op het forum en je vind het compleet met plaatje.
15 jaar
Vandaag eens gesprobeerd met een andere ontsteking maar zonder succes
vandaag ook even gekeken of er brandstof pomp het wel goed deed ( deze doet het)
ga wel een keer langs de garage om hem uit telaten lezen
bedankt voor jullie tips!!
15 jaar
Ik zou gewoon eens gratis en voor niks een ECU bij een goed gesorteerd sloopbedrijf eraan hangen en als hij dan goed loopt weet je meteen dat dat het was. Is waarschijnlijk goedkoper dan uit te LATEN lezen (of je moet dat zelf doen) In mijngeval was ik destijds meer geld ervoor kwijt dan de ECU in elk geval. De auto stond nog bij de garage en die hadden zelfs na het uitlezen nog geen idee wat er aan de hand was (niet zo gek want als je een kapotte ECU uitleest klopt er toch geen ene moer van) ik klikte de ECU eraan (die ze bij de sloop hadden gegraveerd voor garantie) en ik kon met de auto naar huis... :-) Moest wel nog even 80 euro nakijkkosten betalen.....
15 jaar
Chris
Als je de even de zoekfunctie gebruikt,kun je zo zien hoe je hem kan uitlezen,is vrij simpel en dat moet je zelf ook wel lukken,tel even de knippercode en plaats dat hier,alvorens luk raak onderdelen te vervangen die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt de brandstofpomp doet het goed,hoe heb je dat gecontroleerd ?je zou dan op zijn minst al de brandstofdruk gemeten moeten hebben.
@Vincent
Je kunt ook alle sensoren eens gratis en voor niks eraan hangen om te kijken of hij dan goed loopt,maar dat werkt allemaal averechts..Gewoon even uit ( laten ) lezen,anders word het meten = weten.
15 jaar
Bij mij werkte dat juist averechts want met de ECU uitlezen wees de foutcode uit op een paar sensoren die ik vervolgens voor jan met de korte achternaam had vervangen. Uitlezen gaf weer dezelfde klacht met de nieuwe en dure sensoren aan en toen bleek het de ECU zelf te zijn... Zelftest is niet echt mogelijk, dat ding doet maar wat als hij stuk is....
15 jaar
vandaag weer ff bezig geweest
dat hij niet stationeer wil lopen is nu verholpen!!
maar hij valt nog steeds uit wanneer je overschakeld en gas geeft
uitlaten lezen kon ik deze week eigenlijk terecht maar m'n dadelijkse auto is nu stuk en die gaat ff voor!!
van alles alwel geprobeerd andere
computter
onsteking
bougie kabels
luchtmassa meter
openluchtfilter en orgineel ( met de open loopt hij beter)
alle massa punten schoon gemaakt
ik weet het zo niet meer iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn????
15 jaar
Waarschijnlijk krijgt hij nog teveel aan benzine..
Heb je hem nu al eens uitgelezen ? en zo ja,wat zijn de foutcode's ?
Zo blijft het gissen,anders meten = weten
15 jaar
nee kon deze week terecht maar nu is mijn andere auto wie ik dagelijks gebruik ook stuk dus die gaat nu ff voor
die word als goed is dinsdag gemaakt
daarna laat ik hem uitlezen!
[quote=stefan84]Waarschijnlijk krijgt hij nog teveel aan benzine..
Heb je hem nu al eens uitgelezen ? en zo ja,wat zijn de foutcode's ?
Zo blijft het gissen,anders meten = weten[/quote]
15 jaar
heb je ook alle vacuum slangen gecontroleerd of ze niet lek zijn?
grt patrick
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar