Hoi allen ik had eerder een topic over bougie verschil nu blijkt dat de storing van mijn kadett er niets mee van doen heeft.
Het volgende doet zich voor, als de motor koud gestart wordt dan loopt hij meestal goed echter na een kilometer of drie dan begint het, stationair zeer onrustig en de neiging tot afslaan. Wegrijden is dan moeilijk soms met een gangetje van 15 lijkt wel noodloop maar mm lamp gaat niet aan. Bougie's en kabels zijn vernieuwd maar probleem blijft bestaan, het luchtfilter is schoon. Het valt me wel op dat als ik de bougie's van de eerste twee cilinders vanaf de verdelerkap er uithaal deze een zwarte rand hebben terwijl de twee aan de distributiezijde er schoon uitzien. Ik kom er niet meer uit en ik hoop dat door een nieuw topic iemand me verder kan helpen.
M.v.g. Ronny.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Ronny
Meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor, en dan met name bij warme motor.
Even het aantal ohm meten, en plaats dat even hier.
Gr Stefan
En je vind hem trouwens hier :
[url=http://img264.imageshack.us/i/36619442.p...][img]http://img264.imageshack.us/img264/7640/...[/img][/url]
15 jaar
In de auto heb ik een digi dash ingebouwd en temperatuur, accuspanning zijn oké wel is het stationair toerental bij warme motor laag tussen de 500 en 600 toeren als ik de versnelling in de D zet probeert de motor dit vast te houden, dan begint het bokken en onregelmatig lopen en is wegrijden moeilijk vooral nu het vochtig weer is is het probleem veel erger.
15 jaar
Hoi, ik heb de waardes van de tempsensor gemeten koud +_ 600 en warm +_ 170 ohm, maar misschien ben ik er al uit. Vanochtend nog moeilijk starten en bokken, vanmiddag na het meten zag ik een sensor op het inlaat spruitstuk onder de tempsensor ik heb de steker er af gehaald en de motor starte niet de steker weer terug gedaan en het euvel lijkt verholpen want niet meer bokken, mooi stationair draaien zowel be als onbelast en rijd weer goed. Welke sensor is dit en kan ik het euvel door middel van contactspray definitief verhelpen of moet de sensor vervangen worden.
M.v.g. Ronald.
15 jaar
Blauwe stekker toevallig.
Dat is de Tempsensor van de Motorcomputer.
die op het plaatje bij nummer 6 is ALLEEN voor de METER op je dashboard.
Willem
Hoi Willem, was nogal wat verwarrend, inderdaad de blauwe stekker. Vanmorgen toch nog slecht starten en bleek dat de aansluitpunten in de connector erg wijd uit elkaar stonden, deze samen geknepen zodat het nu goed vast zit. Sindsdien geen probleem meer. Ik hoop dat dit echt het euvel is want ik kwam er niet meer uit.
Groeten Ronald.
15 jaar
De waardes van de sensor kloppen totaal niet, zowel koud als warm!
Bij een motor temp van 20 graden zou je +/- 2950 Ohm moeten meten, Bij 70 graden 500 Ohm, Bij 100 graden 320 Ohm
Een kleine afwijking is niet gelijk een probleem, maar als dit de gemeten waardes zijn, klopt de sensor zowiso al niet.
Gr Stefan
15 jaar
@Stefan, de waardes die ik heb opgegeven betreffen niet de motor temp maar koelvloeistof. Je merkt wel aan het toerental dat alles gewoon geregeld wordt. Een ding had ik over het hoofd gezien, de verdelerkap deze zat bij de ontstekingspunten vol met witte smurrie zodanig dat ze niet meer te zien waren. Heb de smurrie verwijdert en de punten opgeschuurd vooralsnog loopt hij goed.
Gr Ronald.
15 jaar
Laten we het even afwachten Ronald.
De sensor die je moet meten is die blauwe, die Willem ook al aangaf..Je kan altijd eens controleren mocht het niet verholpen zijn..
Gr Stefan
15 jaar
Hoi, voor de zekerheid gisteren de verdelerkap en rotor grondig gereinigd ( vaatwas beurt ) kwam nog veel smurrie af, echt vol. Bij koude start vanochtend geen problemen meer, startte zelfs sneller dan ooit, toerental direct oké en mooi regelmatig lopen. Voorlopig ga ik er van uit dat de versmeerde kap de oorzaak is geweest. Stom dat ik die niet eerder gecontroleerd heb.
Gr Ronald
15 jaar
In elk geval bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Vervang dan de keeringen van de onststeking maar eens.
de verdeelkap zit zo weer vol olie.
Willem
Hoi het is opgelost, vandaag geen enkel probleem zelfs in de spits niet en die was door de regen erg druk, meer stilstaan dan rijden. De motor gaf geen krimp en liep beter dan hij de laatste maanden gedaan heeft. Eigenlijk sinds de aanschaf was het stationair toerental onrustig maar ook dat is weg, je zou er bijna een euro op zijn kant op de motor kunnen zetten zonder dat hij omvalt. De smurrie rondom de nokken was eigenlijk al uitgehard daarom het ik hem in de vaatwasser gedaan toen ik de kap na reiniging bekeek zag hij er heel anders uit. Ik heb dankzij dit forum wel geleerd dat storing zoeken niet mijn beste kant is want met zoeken moet je vooraan beginnen en niet zoals ik achteraan. Als ik direct naar de kap gekeken had scheelde dat toch de aanschaf van twee maal bougie's en de kabels. Maar ja daar heb ik dan voorlopig geen omkijken meer na. Ik zal de tip van Willem ter harte nemen en de boel regelmatig controleren.
Ik wil iedereen bedanken voor de bijdrage's want anders had ik het bijltje er bij neer gegooid en was de garage waarschijnlijk een hoop rijker geworden.
Met vriendelijke groet,
Ronald.
15 jaar
Mooi dat het opgelost is!!
Bedankt voor de Feedback.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar