Hallo,
Als mijn achteras van de frontera is opgekrikt en ik draai vervolgens aan een wiel dan draait het wiel aan de andere kant precies dezelfde richting uit als het wiel waaraan ik draai, volgens mij moet dit wiel tegenovergesteld draaien......dus denk ik dat mijn sper niet werkt c.q niet loslaat.....ik rij al 1 jaar zo rond.
Ik zet de 4 wiel drive in/uit via 1 knopje op het dashbord (electrisch)
Kan mij iemand vertellen hoe dit kan komen en beter nog hoe ik dit kan oplossen??
Voor alle duidelijkheid de voor wielen draaien niet mee omdat de 4 wieldrive uitgeschakeld staat.
Is het mogelijk dat mijn sper dus blijft hangen????
Onluchtingsnippel op het diff heb ik al vervangen.
is een 2.2 diesel limited van 12-12-99
Groet,
Kurt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het tegenoverstaande wiel de andere kant op zou draaien dan ga je toch rondjes rijden?
ja ik begrijp het normaal draaien ze tegengesteld van elkaar
naar van een sper weet ik het niet
maar daar komen de echte prof,s wel uit
mvg willem2
15 jaar
nee nee als jij je wielen van de grond krikt en je draait aan een wiel draait de andere tegengestelde richting[quote=longdude6634]Als het tegenoverstaande wiel de andere kant op zou draaien dan ga je toch rondjes rijden?[/quote]
15 jaar
[quote=robby10030]nee nee als jij je wielen van de grond krikt en je draait aan een wiel draait de andere tegengestelde richting[quote=longdude6634]Als het tegenoverstaande wiel de andere kant op zou draaien dan ga je toch rondjes rijden?[/quote]
[/quote]
dat staat er toch
15 jaar
Naar mijn mening klopt dat ,omdat er een limited slip differentieel opzit die bijv. 30 % spert waardoor het andere wiel altijd een bepaalde snelheid meedraait ,als er een wiel op ijs staat bijv.
Deze is dus niet in of uit te schakelen, en als je de achteras opkrikt en een wiel draait ,dan dwingt het differentieel dus dat het ander wiel ook meegaat en draait je aandrijf ook mee.
Je kan even testen door met 1 achterwiel op iets heel glad te gaan staan (met voorwielaandr. uit )en dan wegrijden of het werkt , bij een normaal diff. kom je haast niet weg , en bij jou moet dat geen probleem zijn.
Dus ik denk dat het gewoon goed werkt. groet mup
hoi mup hij heeft een probleem dat zijn auto afremt net of dat die remt
nu heeft die zijn remmen al nagekeken die zijn goed .
nu denkt die dat het in zijn sper zit dat die blijft hangen of niet uit gaat maar ik weet daar niks van
vandaar dat het hier weer staat .weet je een beetje de voor geschiedenis
mvg willem2
15 jaar
waar staat dat van die remmen[quote=kleijn]hoi mup hij heeft een probleem dat zijn auto afremt net of dat die remt
nu heeft die zijn remmen al nagekeken die zijn goed .
nu denkt die dat het in zijn sper zit dat die blijft hangen of niet uit gaat maar ik weet daar niks van
vandaar dat het hier weer staat .weet je een beetje de voor geschiedenis
mvg willem2[/quote]
15 jaar
Ik heb het remverhaal van 3 febr.gevonden...tja moeilijk beoordelen hiervandaan of hij te zwaar draait ,ik vind de wielen van een frontera altijd wel zwaar draaien..
Heb je de olie al eens laten verversen van cardan en tussen bak (moet elke 45.000 km) ook in verband met het geluid wat je beschrijft, anders zou ik dat eerst doen
Voorwielen naven knarsen ook wel eens in een korte bocht door vet te kort , dus onderhoud is wel belangrijk bij deze auto"s
groet mup
Oh en had je de remmen gecontr. wat willem vroeg ? als je zeker weet dat die vrij lopen zou ik die olie laten verversen . in de cardan wel de goede olie MET toevoeging ! suc.6
Sorry voor de zeer late reactie, deze auto inmiddels met kapotte achteras ingeruild op een andere auto, in de tussentijd ook nog de dieselpomp kapot gehad welke ik wel nog heb laten maken.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar