Opel Frontera: Uitvallen motor tijdens het rijden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2tdi

Verleden week heb ik de seals vervangen v/d injectoren van mijn frontera 2.2 diesel ; Het probleem van niet starten is nu van de baan, echter wel veel moeite gehad met het ontluchten van de dieselpomp, Ik had de leidingen losgemaakt en de gloeikaarsen verwijdert, zodoende enkele minuten moeten starten en daar was de brandstof.....Hij draaide daarna perfect tijdens enkele testritten!!
Heden reed ik op de snelweg, bij het versnellen van 90 naar 130 viel de motor kompleet uit, geen rookontwikkeling, noch enig geluid, niet in de veiligheidsmodus, niets!!!! Herstarten lukte niet,gevolg door de takeldienst naar dichtbijzijnde opelgarage gebracht. Deze vertelde me dat de dieselpomp waarschijnlijk stuk is , kosten +-2500 euro. Morgen wordt specifiek naar gekeken.....
Mijn vraag is, heb ik als leek iets verkeerd gedaan bij het plaatsen van die seals?
Kan zo n dieselpomp van het een moment op het andere stuk gaan bij 105000km
Is zo n pomp electronisch of mechanisch en kan men dit probleem uitlezen in de garage?
Of is er een ander mankement???
Mvg Peter

opelfrontera99

Geplaatst door opelfrontera99 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Frontera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Pomp kan best stuk zijn, maar bij 105.000 km wel erg vroeg (ik heb ze nog nooit mee gemaakt bij deze km), soms kunnen ze hem uitlezen maar ook vaak niet.

DAVID2014 (0), 15 jaar geleden

2500 euro? kostelijke garage.
trek van dat bedrag 900 EUR af en ze is ook geplaatst in een alle merk garage

longdude6634 (0), 15 jaar geleden

Doet iets minder pijn, maar het doet nog steeds pijn.....

DAVID2014 (0), 15 jaar geleden

als ik het zelf doe kost het nog minder ;-)

longdude6634 (0), 15 jaar geleden

Dat zal OpelFrontera99 leuk vinden.

opelfrontera99 (0), 15 jaar geleden

Ben in garage geweest, pomp is dus daadwerkelijk stuk, gaf geen sigaal meer!!!! wat betekent dit eigenlijk?????is dan de electonica ervan stuk of is die puur mechanisch?????
Prijs nieuwe pomp 2500 euro
prijs gereviseerde 1700 euro
mvg Peter

DAVID2014 (0), 15 jaar geleden

die pomp bestaat uit een elektronisch deel , wat meestal de boosdoener is, en een mechanisch deel. maar de pomp wordt altijd in zijn geheel verkocht.
1700 eur voor een gereviseerde is nog veel geld. ze zijn zeker goedkoper te verkrijgen

Roger10 (0), 15 jaar geleden

[quote=DAVID2014]die pomp bestaat uit een elektronisch deel , wat meestal de boosdoener is, en een mechanisch deel. maar de pomp wordt altijd in zijn geheel verkocht.
1700 eur voor een gereviseerde is nog veel geld. ze zijn zeker goedkoper te verkrijgen[/quote]
Waar???????????????????????????????????,dit zou ik graag weten ,echt!

longdude6634 (0), 15 jaar geleden

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... kijk uit met het zoeken naar de allergoedkoopste optie, soms is goedkoop duurkoop.

DAVID2014 (0), 15 jaar geleden

[quote=longdude6634]http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... kijk uit met het zoeken naar de allergoedkoopste optie, soms is goedkoop duurkoop.[/quote]
Dit gaat wel over een occasiepomp in die topic. ik heb het over een volledig gereviseerde met garantie.
Een gereviseerde kun je voor 1250eur, btw in, verkrijgen. Laat ze dan plaatsen voor 250 EUR bij iemand die het achter zijn uren doet ( hergebruik van de bestaande pakkingen) en je bent er voor 1500EUR vanaf.

DAVID2014 (0), 15 jaar geleden

Ik zie dat jij van zolder bent, in Gent bij "ide" een revisiebedrijf kun je jouw pomp laten reviseren.

opelfrontera99 (0), 15 jaar geleden

Zeg mannen,,,,,,,, het gaat nog altijd om mijn kapotte pomp!!!!!!!!!Ik ben van Rekem (limburg)
Ben naar een autopare geweest , ze wisten niet welke er juist inzit, er waren 3 types zeide ze; eentje van 1180 euro, eentje van 2065euro en een derde van 3323euro.
Ik moest ze eerst losmaken en naar de nummer kijken, doch omdat ik de wagen naar een opelgarage heb laten verslepen,,, kon ik dit niet checken...
Ben wel een beetje handig doch een pomp heb ik nog nooit vervangen;; seals wel. Ondersteuning door zo n cd van opel heb ik doch alles is in het engels, soms versta je er de ballen van zodoende.
Trouwens, moet zo n pomp ook afgesteld worden? of uitgelezen worden? Kan ik ook niet! toch maar dan in de garage laten doen !!!!!!!!!!!!Kan dan wel deze maand geen vlees meer kopen....ganse maandloon gaat eraan op

mvg Peter

DAVID2014 (0), 15 jaar geleden

niets afstellen. gewoon motor op punt zetten en dan nokkenas blokkeren. de pomp kun je blokkeren dmv e stiftje van 6mm als ik het me nog goed herinner, zo kun je dan controleren of de motor op zijn punt staat. als ze de nieuwe pomp leveren kun je de as v d pomp zelfs blokkeren door een plaatje weg te nemen en het boutje in te draaien. daardoor kan de pomp zich niet meer verzetten. voor de rest moet wel de ketting verwijderd worden en kettingwielen v pomp en nokkenas.

opelfrontera99 (0), 15 jaar geleden

hallo

Ik kreeg vandaag bericht dat mijn wagen klaar was , er is een nieuwe revisie dieselpomp ingezet!!! Kosten waren +- 1550 euro !!!
Echter bij het naar huis rijden wederom in pan gevallen, HETZELFDE PROBLEEM!!! net als vorige keer viel de wagen compleet uit boven de 3000 toeren,,, dus mijn oude pomp is waarschijnlijk niet stuk geweest? volgens de garage was deze wel stuk!! want ze was niet uit te lezen!! Garage is de wagen komen optakelen en gaat nu verder kijken.

Heb er momenteel nu maagklachten van!!!!

Heeft er iemand een idee waar dit euvel te vinden is , alle sugesties zijn welkom ....

Ik ga morgen naar garage, zou er willen voorstellen om de leidingen eens grondig te controleren, volgen mij trekt hij lucht ergens en valt zodoende de complete pomp uit , kan dit??????????????

Mvg Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.