auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Frontera: slaat niet meer aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 limited

Hallo,

Mijn probleem is het volgende: rij met auto zonder problemen, kom voor 1 verkeerslicht te staan...licht springt op groen en ik laat de koppeling te snel opkomen waardoor de auto stilvalt....wil de auto opnieuw starten maar helaas slaat deze niet meer aan (alles draait rond maar het was net of hij geen brandstof kreeg)
thuis heb ik alles nagekeken en ik heb 1 leiding wat van de brandstofpomp naar 1 verstuiver gaat losgekoppeld
om te kijken of er diesel uitkomt tijdens het starten, dit is het geval......echter als ik mijn duim op deze leiding houd en ik start dan voel ik géén druk......is mijn pomp nu kapot?????
Gaat zo een pomp zo ineens kapot zonder van te voren al mankementen te tonen of ben ik helemaal verkeerd aan het zoeken???? Heb nml niks maar dan ook niks gemerkt tijdens rijden of starten van tevoren.
Weet iemand misschien of dit een electrisch probleem kan zijn (wat hopelijk niet te duur is) of moet ik nu toch een nieuwe pomp plaatsen???
Heb inmiddels gisteren via onderdelenzoeker.nl een aanbod gehad voor een pomp welke een 1/2 jaar oud zou zijn(krijg er 3 mnd garantie op)....deze kan ik laten komen voor 600 euri.....is dit raadzaam of is een fonkelnieuwe een betere optie.
Of..kan ik ook deze pomp wat er nu op zit, laten testen bij een bij een bosch service center om zodoende te weten of er maar iets kleins aan mankeert....wat zij dan misschien ook kunnen repareren.
De auto heeft 164000 km gereden.
Ik hoop dat iemand mij raad (beter nog een oplossing) kan geven.
Bedankt,

Kurt

Is het ook mogelijk om deze pomp

Geplaatst door

kurt.de.vrede (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Kurt,

Wat je het beste kunt doen is je pomp uit laten lezen door een bosch center in de buurt.Mochten er fouten in de pomp-ECU zelf zitten dan ku je er wel van uitgaan dat het mis is. Mocht je twijfelen over de foutcodes laat ze dan even weten dan kan ik je wel zeggen of het einde is of niet. En laat altijd even een printje maken van de eventuele fouten.Wel even op de pomp kijken wat het nummer is! Het begint altijd met: 0470...........

Sorry voor de zeeeer late reactie, de dieselpomp bleek idd defect te zijn, auto laten maken voor 1500 incl ruilpomp van Bosch.En niet lang erna verkocht om een Octavia te kopen ivm een nieuwe baan waarvoor ik 150km p/d moet gaan rijden

kurt.de.vrede 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.