Opel Astra 2012: start probleem

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorcode: A20DTH, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 121

Hallo,
Mijn Astra start s'morgens prima echter als ik maar een paar kilometer rijd en stop dan voor ong 5 minuten moet ik wel 3 tot 4 keer starten voor dat hij weer aanslaat.
Het lijkt net of hij dan geen brandstof krijgt.
Dit doet hij slechts 1 keer per dag de hele dag start hij verder probleemloos.
Als ik s'morgens een langere afstand rijd heeft hij het probleem niet.
Auto heeft geen foutcodes en gaat verder als de brandweer.
Met vriendelijke groet,
Ben Adelerhof

Ben1954

Geplaatst door Ben1954 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 1 jaar geleden

Lees de auto eens uit met aandacht voor de diverse temperatuursensoren , misschien dat de motor verkeerde signalen krijgt in het ovetgangsgebied..

Ben1954 (0), 1 jaar geleden

Heb de auto diverse keren uitgelezen maar weet niet wat de waardes precies moeten zijn.
bij eerste keer starten : inlaatluchtkoeler bank 1 sensor 1 6 gr
: DPF bank 1 Inlaattemperatuursensor 50 gr deze loopt heel snel op tot ver boven de 100 gr
Verder heb ik katalysator temperatuur bank 1, sensor 1 0,0 gr
katalysator temperatuur bank 2, sensor 1 47,9 gr
Olie en koelvloeistof geven normale waardes, ik weet echter niet wat de waardes van de diverse sensoren moeten zijn, zou eigenlijk een vergelijkbare auto uit moeten lezen.

kaleido 1 (1620) PRO, 1 jaar geleden

Wat lees je uit qua temperatuur voordat de motor loopt ?

Ben1954 (0), 1 jaar geleden

met koude motor:
koelvloeistof temp 11gr
kat temp bank 1 sens 1 0.0 gr
kat temp bank 2 sens 1 7.5 gr
omgevings temp 3 gr
Motor olie temp 14 gr
inlaatluchtkoeler bank 1 12 gr
dpf bank 1 inlaat temp sens 7.5 gr
Dit zijn alle temp op maxiscan ms 609

kaleido 1 (1620) PRO, 1 jaar geleden

Met koude motor zou de olie en kvs temperatuur gelijk moeten zijn.
Samen lopen ze ook niet in de pas met de omgevingstemperatuur , veel afwijking in je sensoren
Alle vaste waarden zouden ongeveer gelijk morten zijn.
Vrees dat er ergens gaandeweg een sensor roet in het eten gooit.
Nader onderzoek.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.