Opel Astra: Stationair

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: C14NZ

Motor blijft soms stationair te hoog in toeren. Stelmotor gereinigd, maar geen resultaat. Nu hebben ze het probleem dat de motor soms niet aan wil slaan en onder het rijden inhouden. Ik denk zelf dat dit misschien een andere oorzaak heeft. Ik heb het inspuitstuk er af gehaald en kom er achter dat de leidingen van het vacuum gedeelte naar het actief koolfilter vol met kool zitten. Ook het membraamklepje t.p.v. schutbord waar vacuumleiding naar rembekrachtiger op aangesloten zit. Ik heb bijna een kwart van een plastic bekertje met kool alleen al uit de leiding. Zit er een afscheider tussen die kapot is of watg zou hiervan de oorzaak zijn.

arjankempeneers

Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Niemand?

bassie138 (0), 14 jaar geleden

heeft hij geen lekkage bij de inlaat ik heb het ook een keer gehad bij die auto was de dynamo stuk daarna geen problemen meer gehad


gr sebastiaan

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat de boel gewoon ernstig is vervuild.

Controleer ook de voetpakking van het gasklephuis.

Willem

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Voetpakking is als nieuw. Maar hoe komt de koolstof uit het actief koolfilter in de vacuumleiding. Ik heb hem nu afgedopt en heb nu nog niets gehoord of het over is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.