Ik heb al enige tijd last van een hoog verbruik ik heb zo een beetje alles vervangen wat er gewoonlijk voor kan zorgen filters, bougies, etc
maar het probleem blijft.
Ik dacht eerst dat het mischien door de uitlaat kwam, hij was lek bij het flexgedeelte nabij de katalysator maar na dat gerepareerd te hebben blijft het verbruik nog steeds het zelfde.
Nu probeer ik erachter te komen dmv uitlezen maar ik heb wat moeite met het interpreteren van de data wat is normaal en wat niet
Hopelijk dat iemand hier er meer van weet of dat er gelijk iets opvalt waarvan je kan zeggen ja in die richting moet je het zoeken want ik weet het even niet meer.
http://www.speedyshare.com/686573225.htm...
Dit is een word document met daarin de screenshots van de waardes
Wie kan mij helpen er achter dit (voor mij) mysterie te komen??
Gr,
John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je naar de lambda-sonde kijkt (O2-sensor in de data) gaat deze dan ook naar een lager voltage dan wat er in de file staat?
Kijk eens een seconde of 20 en noteer de hoogste en laagste waarde en plaats die hier.
2 maal meten, eerst stationair en dan bij ongeveer 3000 toeren.
Ik heb er voorheen ook naar gekeken en ik zag hem steeds schommelen van rich naar lean bij stationair weet niet of dit normaal is?
Maar ik ga het gelijk meten zodra ik in de gelegenheid ben zit nu op werk maar ben benieuwd wat ie gaat doen mischien dat het de lambda wel is
heb paar weken geleden APK gedaan CO test was goed maar volgensmij hoeft die lambda dan niet perse helemaal ok te zijn.
Ik laat het wel ff weten.
15 jaar
Schommelen is niet alleen normaal, het moet ook voor een goede werking van de katalysator.
Alleen bij volgas moet de indicatie rijk zijn en het voltage groter dan 700 milivolt.
Als de APK Co-test goed was, dan kan er niet veel mankeren aan de lambda-sonde.
Hoe hoog is het verbruik eigenlijk?
En inderdaad bij een lekke uitlaat kan het verbruik flink omhoog gaan.
Hm ik heb een tank van 52 L toen ik hem kocht reed ik zo`n 750 a 800 km en nu is ongeveer 600 maximaal want ik rij hem nooit helemaal leeg maar bereken het aan de hand van de dagteller en hoeveel liter er nog in zit wanneer ik tank en dat is zo rond de 500/550 km.
Gebruik altijd zelfde olie en ook hetzelfde wat de vorige eigenaar gebruikte kroon 10w40 tank altijd shell. ( ik maak geen reclame :) )
En vergeten te melden heb wel een K&N vervangingsfilter en dat heb ik afgewisseld met het standaard filter en dat maakt bijna niets uit qua verbruik.
Ik had hiervoor een andere post mbt de uitlaat dat is dus inmiddels gerepareerd, maar ik heb nog wel een beetje last van brommend geluid als ik bv in zn 3 zet en vol gas geef klinkt toch als uitlaat ik vind deze auto sowiso niet vooruit te branden en vooral niet vanuit de 1e versnelling.
Zal wel ecotec zijn.
Mischien dat het een pakking kan zijn bij het spruitstuk?
15 jaar
Ik heb net gemeten:
stationair: 64 - 880 mV
3000 toeren: 960mV max.
Bij lage mV geeft hij lean aan zodra het meer wordt het rich
Lijkt goed te werken
15 jaar
Wat is het minimum voltage bij 3000 toeren?
Het verandert nogal maar volgensmij zag ik er 24 mV tussen zitten hij ging wel laag net als bij stationair
15 jaar
O.K., schakelt dus tussen een laag en een hoog voltage. Dat is de bedoeling ook en verder kun je er niets aan zien.
Probeer eens of de uitlaat volledig gas dicht is. Laat de motor als hij warm is stationair draaien en houd een doek tegen het uiteinde van de uitlaat.
De motor moet afslaan en er moet druk worden opgebouwd in de uitlaat. Als de uitlaat lek is hoor je hem sissen.
Ja ik ga dat nog ff proberen dan
Of hij is toch niet goed gelast of die pakking is stuk
Temp sensor lijkt ook normale waardes te geven
in iedergeval bedankt ik laat het wederom weten
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar