Opel Zafira: Storing P0100 en P0110 na gele draad naar massa verbonden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: X18XE1

Goedendag allemaal,

Onze auto hield in, stotteren ed.
Zat verder geen storingen in.
Inlaathuis gereinigd. slangen nagekeken.
Lijkt prima in orde.
Miss. massaprobleem LMM zo stond het ook op internet dus direct achter de stekker bij de LMM de gele draad doorgetrokken naar de min pool van de accu.
Geen storing, alleen bij constant rijden vernam je dat de auto niet echt vloeiend reed...kan het niet anders omschrijven.
Maar het probleem waar het om ging was er nog steeds.
Dacht oke....bougies schoonmaken en checken en de bobine.
Nu bleek de bobine defect. rechter kan was gebroken.
Alles vervangen. En het probleem was opgelost.
Enkel bij contant rijden rijdt hij niet vloeiend.
Nu heb ik vanmorgen de draad van de accu verwijderd die naar de gele draad ging van de LMM.
Hij rijdt nu goed. Maar zit storing in nu.
P0100 en P0110
Is nu de LMM defect of zit het hem in de ECU.

Begin me nu af tevragen als de GELE wel een massadraad was en dat het niet de Bruine moet zijn die naar massa moest.

Wie kan me helpen?

Henr

lenderink

Geplaatst door lenderink (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden

pen 4 is 12volt
pen 2 en 3 signaal stationeer 0,6volt
Volgens Autodata

Dus moet pen 1 kan dan massa zijn en dat is een grijse draad.

Anders even meten

GercoXXL (0), 9 jaar geleden

Heb je een K&N filter of iets dergelijks? De olie van deze luchtfilters is schadelijk voor de LMM. Je kunt de LMM ook schoonspuiten met reen bus remreiniger. Werkte bij mij prima. En ja, ik heb ook de gele draad aan massa liggen.

lenderink (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor de reacties trouwens,
Heb de draden naar die nagemeten en de grijze ligt idd aan massa (storingslampje brandt niet, voor dat ik de gele draad naar massa had gelegd brandde het lampje niet, en nu haal ik de verbinding weg en gaat me het lampje branden)
Vreemd. is nu de ECU naar zijn grootje of is het samenloop van omstandigheden dat de LMM nu wel defect is... of schade heeft opgelopen door de gele daar naar massa te zetten?
Heb er trouwens gewoon filter op zitten.
Heb de verbinding verwijderd omdat hij niet fijn reed bij constant gas...hobbelend gedrag van de motor zeg maar.
Aan de toerenteller kon je trouwens niks zien. maar hele lichte schokjes als het ware.
Heb trouwens de LMM al gereinigd met remreiniger...kan toch niet zijn dat remreiniger icm vuilheid geleiding geeft?
Ga straks even proberen nog een x te doen, Zal hem nog even uitlezen straks wat de exacte foutcode's zijn

lenderink (0), 9 jaar geleden

Nog even toevoegende aan de hr. Bakker.
Als pen 2 en 3 stationair 0,6V en dus maak je sluiting als je de gele aan massa legt.
Als de ECU maar niet beschadigd is.
Of de LMM is nu overleden

lenderink (0), 9 jaar geleden

Nou even uitgelezen:
P0100 -(1) MAF-sensor spanning hoog - niet aanwezig
P0110 -(4) Inlaatluchttemperatuur Spanning hoog - aanwezig....
Toch LMM defect? Of sluiting gehad in de ECU?
Wie kan me hier meer over vertellen?

GercoXXL (0), 9 jaar geleden

Printsporen in ECU's willen wel eens loslaten / breken of de componenten laten los. (zijn hier ook wel topics met foto's van)
Bij AC-tronics kun je hem (via het bedrijfsleven) laten conroleren / repareren.
Je kunt ook op de sloop eens een orginele LMM halen en die proberen. Liever geen immitatie, die wijken wel eens af.

lenderink (0), 9 jaar geleden

OKe bedankt voor je reactie.
Zal eerst eens opzoek gaan naar een andere LMM.
AC-Tronics ken ik wel. is hier om de hoek.
Wordt vervolgd.
Oja zijn er dan zoveel problemen met een imitatie LMM? Zoals een Johns autoteile?
mvg

lenderink (0), 9 jaar geleden

Hallo,

Reeds een een nieuwe LMM gemonteerd van VDO.

Echter de fout dat de LMM defect iss blijft bestaan.

Lijkt er op dat de ECU wederom defect is.

In middels contact gelegd waar deze weg komt.
Is in 2012 ook al vervangen.

wordt vervolgd.

lenderink (0), 9 jaar geleden

Hallo,

Ecu is gerepareerd door ACtronics.
Auto rijdt inmiddels weer perfect.

Bedankt voor de reactie's

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.