Sinds enige tijd heb ik problemen met de ontsteking.
Onstekings lampje gaat branden (in het begin ongeveer 1x in de
week, nu bijna constant).
Als het lampje gaat branden loopt de auto ook slecht.
Bezine verbruik is nu ook hoger.
Computer geeft aan: storingscode 42.
Tot nu toe zijn de bougies en kabels vervangen, onstekings mechanisme is vervangen (incl. verdeelkap en roter).
Probleem is nog steeds aanwezig...en wordt erger...
Wie weet raad.
Geplaatst door Patje8417 (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden
foutcode 42 geeft een storing wer in het onstekingsmodule of het motorstuur apparaat. een van de beide is de boosdoener.
Smart10984 (0), 21 jaar geleden
Hallo
Met motorstuur apparaat bedoel je daar de CU(controle-Unit)
of de BI-REG (Brandstofinjectie-Regelunit)
Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden
tja bij een opel is dat eigenlijk hetzelfde he. het zit in 1 blikken kast rv in de a stijl. laat ik het maar de ecu noemen.
Smart10984 (0), 21 jaar geleden
Gisteren bij de Astra de kabels (van de ontsteking) tot de ecu doorgemeten.
Alles oke.
Ecu een tijdje van de spanning gehad en bekeken, hierna weer terug gebouwd.
De storing is toen lange tijd weggeweest.
Het lijkt erop dat de storing in het gedeelte van de ecu zit waar constant spanning op staat (warmte probleem).
Komt dit iemand bekend voor?
Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden
kijk eens goed naar de 2 bruine massakabeltjes die op de cil kop gemonteerd zitten. links boven de dynamosteun, vlak onder het klependeksel. knip van deze bruine draadjes de oogjes eraf en monteer er eens nieuwen aan. mogelijk is je probleem
Smart10984 (0), 21 jaar geleden
Hoi,
Probleem lijkt nu opgelost.
Eigenlijk 2 problemen.
De lambda sensor was kapot (dit was waarschijnlijk het hoge benzineverbruik).
En het probleem van de "vreemde" storingscode 42 bleek de hoofdmassa te zijn.
Hier kwamen we achter tijdens het meten van de lambda sonde.
Bij het doormeten kregen we ook foutcode 42..later bleek dat door het uitlezen zelfs storingscode 42 ontstond.
Het stukje kabel van de accu naar het chassis had al een overgangsweerstand van 40 Ohm.
Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden
gelukkig maar, ik hoop dat het goed blijft.