als de motor koud start stottert hij ,heb de gloeipluggen al gecontroleerd,zijn goed,allemaal dezelfde weerstand.warm is er niets meer van te merken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het goed is zit er een elektrisch verwarmingselement in de aanvoerleiding van de brandstof. Deze wil stuk gaan en dan is de olie te dik om te ontbranden.
zou eerst toch maar eens over de verstuives gaan nadenken.
komen er foutcodes,meetwaarden blokken in orde.!!!!!!!!!!
Coreect opmerking Dieselcowboy, klopt helemaal.
hallo jongens bedankt voor de reactie,maar het probleem is waarschijnlijk dat de retourleidingen lekken doordat deze onder het klepdeksel zitten,dit is een veel voorkomend probleem,als je te lang wacht kun je de motor niet meer aankrijgen.er zit wel wat sleutelwerk aan want de verstuivers moeten eruit en de nokkenas moet aan de kant/worden verwijdert.
vr gr c wassenaar
Oorspronkelijke text:
ze hebben verteld dat de druk in de leidingen wegloopt
ben ff naar de garage geweest om een andere storing uit te lezen,bleek lekke vacuumslang,en ze vertelden dat het probleem van het stotteren van de retourleiding komt dat ze dit al vaker hebben meegemaakt.
Het gaat om de geaardheid der klacht Chris. Diesel lekt vrij snel merkbaar. De klacht berust in het in koude toestand stotterend op gang komen. Logica vertelt mij dat retourleidingen daarmee niets van doen hebben omdat de retourleidingen niet onder druk staan. Ze bevinden zich achter de brandstofketen en zijn op de werking der motor van geen enkele invloed.
Hallo, dat met die retourleidingen is een veel voorkomend probleem bij opel 2.0 en 2.2 diesel.
Heeft te maken met het vacuum creeren bij het starten als hij eenmaal loopt merk je er verder niet veel meer van.
Maar als er een schuurtje in de retourleiding zit dan gaat hij na verloop van tijd steeds slechter starten en uiteindelijk slaat hij niet meer aan.
17 jaar
Maar op de retourleiding is geen druk aanwezig. Het enige wat ik mij hierbij kan voortstellen is dat er dan lucht in de leiding komt waardoor de dieselolie langzaam terug loopt. Behoudens deze defect is laat een brandstofpomp geen brandstof terug lopen door de kogel of membraankering. Ten aanzien van het vacuum heeft lekkage in de retourleiding weldegelijk gevolgen, dat klopt dus. Om het systeem onafhankelijk te maken zou men een one way ventiel kunnen plaatsen. Maar de retourleidingen moeten normaal gesproken dicht zijn dus is een dergelijke maatregel of voorziening zou dan niet nodig zijn.
Helder dus.
Om terzake te blijven, er bleken vacuum slangen lek te zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar