Opel Astra: Tectyll in de dorpels spuiten heeft dat zin?

Bouwjaar: 1995

Heren,

Ik vraag me het volgende af.

Heeft het zin om en Tectyl ML in de dorpels/holle ruimtes van de auto te spuiten?
Ookal is helemaal geen sprake van roest etc.

Ben namelijk bang als ik het wel doe, maar verkeerd, dat er een "gaten kaas" ontstaat.

Heeft iemand hier ervaring mee?

MvG

jeroen

jeroenbreuer

Geplaatst door jeroenbreuer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik ben bang dat als je de zooi inspuit met tectiel er vocht onder blijft zitten.

er zit namelijk stof en vuil in.

Bij deze astra's van na half '94 (plaatwerk aangepast) hoef je je niet veel zorgen meer te maken om de dorpels, ik heb ze nog niet rot gezien tenminste.

heb ze wel gezien met rotte wielkuipen, deze kun je beter in de gaten houden.

Willem

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

Heb ze eerlijk gezegd ook nog nooit doorgerot gezien vanaf mijn bouwjaar zeg maar...

Geluk zit er nog niks op de achterspatborden...

Die zijn "dicht"of zijn ze een beetje hol?

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik zou niet weten of de spatbord randen dicht of hol zijn.

Tectyl is prima om oppervlakten mee te beschermen, mar niet lassen, kan vocht vast houden namelijk.

Daar gebruiken ze in de autoschade een soort vloeibaar wax voor.

Willem

Treb (0), 16 jaar geleden

Moi,
ML behandeling wordt toch vaker gegeven ik holle ruimtes. ML moet je juist gebruiken als er nog geen sprake is van roest. Je zou ook lijnolie of Owatrololie (de laatste juist als er wel sprake is van roest) kunnen gebruiken.
ML zou vocht vasthouden??
Groet,
Bert

Hans4040 (325) PRO, 16 jaar geleden

De oudere Astra`s en Kadetts hadden last van roest waar het binnenscherm en het buitenscherm samenkomen.
Dit kwam omdat men bij de productie een kit gebruikte die na verloop van een paar jaar ging scheuren door uitdroging
en zodoende vocht (condens) doorliet.
Later is men overgegeaan op een andere kit en was dat probleem opgelost.
Roest op deze plaatsen kan je voorkomen door er lappen met oude olie in te stoppen.

mvg,
Hans.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

als er vocht onder zit, (wat vaak toch wel enigzins het geval is, ja, dan wel, dan bedek je het namelijk.

Bij mijn auto hadden ze m eerst in de ''oven'' gezet alvorens een behandeling te geven.

(dit is wat ik per direct van de schademan te horen krijg).

Willem

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kieper maar eens een bus met ML via het gat van een gedemonteerd achterlicht aan de binnenzijde over de wielkuip.........Je zult verbaasd zijn hoeveel er tussen de puntlassen door naar buiten lekt......Ook bij de Astra's van na '94.........Zelfs bij de Astra -G.
Als je de dorpels inspuit, denk er dan aan dat er een schot inzit aan de binnenzijde in de lengterichting v/d auto. Als het dus goed is, moet je aan beide zijden van het schot de koker behandelen. Bij het achterwiel in de wielkast zit een afdekplug. Daar kun je aan beide zijden langs het schot naar voor toe.

Gr.

kleijn (0), 16 jaar geleden

ik heb altijd gedacht dat tectijl niet meer mag in auto.s die met was zijn behandeld is namelijk een chemisc produkt wat de was oplost

roygsi (0), 16 jaar geleden

als je auto droog is kan het prima, tectyl wordt dan gewoon een beschermend laagje. soort droge teer
ja als je het nu in je auto spuit heb je kans dat het juist nog wat vochtdruppels insluit, lijkt me ook vrij sterk maar toch

tectyleren kan nooit slechter zijn dan het niet doen, echter moet je materiaal wel vochtvrij zijn als je inspuit

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

hot wax kan je doen
doe ik na las werk wel eens
anders 1/4 liter afgewerkte olie
trekt door tot je dak
1 X per jaar iis genoeg
maar alles lost de fabrieks wax coating op en dan wordt ie wel bruin van binnen uit
en das dan geen garantie

patje kadettje (0), 16 jaar geleden

heb zelf een astra G uit 99 en die heeft de bekende plekken die ik zo goed ken van de oude kadett en de eerste astra's f,technisch een feillooze wagen ,nu bijna 3 ton en nog steeds perfect maar die roest is wel erg jammer,hij heeft een schadeverleden en is daarna waarschijnlijk niet goed behandeld.
zijn echt de bekende bobbeltjes op de achterwielranden.
Ik heb van een verkoper bij Opel begrepen dat de eerste lichting astra g NIET verzinkt was dus vandaar.
Ik wil die randen graag laten vervangen en het spulletje weer laten spuiten zodat ie weer netjes is.
Iemand een idee wat ongeveer een reeele prijs is daarvoor??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.