Opel Kadett: teheet

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 se

hallo
ik heb hier een kadett staan waar de temeratuur oploopt
als je gewoon rijd is de temperatuur prima
maar zodra je ff stil staat stoplicht bijvoorbeeld
loopt de temperatuur op naar 100/110 de vin slaat gewoon aan maar krijgt de temperatuur niet omlaag
radiateur is goed termostaat heb ik ook na gekeken is ook goed en de koelvloeistof zelf is ook goed
hopelijk heb iemand anders nog een idee wat het nog meer kan zijn

testdrive

Geplaatst door testdrive (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

SciroccoGT (0) PRO, 15 jaar geleden

radiateur dicht? kachel radiateur dicht?bouwt hij druk op?

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

misschien overbodig maar is de temp zender wel goed,word hij ook echt voelsmatig warm

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Is je massakabel van de bak naar de carrosserie nog goed?

testdrive (0) PRO, 15 jaar geleden

me radiateur is goed en termostaat ook allebei nieuw
koelvloeistof ik ook nieuw en me temperatuur meter werkt ook goed en me kachel wordt ook warm
op de snelweg heb ik geen enkel probleem
maar zodra ik langzaam ga rijden (30km/h)vliegt de temperatuur omhoog en gaat daarna ook weer moeilijk omlaag als ik weer sneller ga rijden
dus ik weet het verder niet meer

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

waterpomp nog goed??

Limburger (0), 15 jaar geleden

mogelijk waaier van de waterpomp los, heb ik ook een keer gezien bij een MB die te snel te heet werd.

testdrive (0) PRO, 15 jaar geleden

daar zat ik zelf ook aan te denken maar waarom is ie dan op de snelweg dan wel goed op temperatuur

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

omdat de auto dan veel meer gekoeld wordt door de rijwind (die je bij lage snelheden veel minder hebt)

testdrive (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb hem eraf gehaald en gecontroleerd maar die werkt nog prima.
koppakking lijkt me ook goed motor draait goed en koelvloeistof is goed op peil en geen luchtbellen er in
volgens mij heb ik nu zo beetje alles gehad dus ik zou het niet meer weten

peerbmw (0) PRO, 15 jaar geleden

En heb je er een andere temperatuurvoeler ingezet?(in de radiateur) of is dit de originele nog? en hoeveel aansluitingen heeft de bedrading op deze voeler?

testdrive (0) PRO, 15 jaar geleden

die heb gewoon 2 aansluitingen maar die werkt prima en gaat ook optijd aan
de temperatuur begint al op telopen als ik bijv van de snelweg afkom en 30 aan het rijden ben normaal hoort je auto dan gewoon goed op temeratuur te blijven zonder hulp van je vetilator

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Die voor de meter op je dash heeft maar 1 aansluiting, die andere is voor de motoregeling.

Willem

testdrive (0) PRO, 15 jaar geleden

oja sorry ff verkeerd gelezen maar die zijn ook allebei vervangen

testdrive (0) PRO, 15 jaar geleden

zou het mogelijk zijn dat als de kachel radiateur verstopt zit dat ie daar door teheet wordt .
de werking van de kachel lijkt me opzich goed ,de lucht is gewoon warm maar ook weer niet loei heet op de hoogste stand

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als de kachel radiateur verstopt is mag de motor daardoor NIET te heet worden.

als de temperatuur eerst maar eens controleren met een temp metertje.

mijn kachel van de kadett was al loeiheet als deze op de meter het midden nog niet had bereikt.

Slechte massa: hierdoor gaat ook de meter TE VEEL aangeven.

Willem

testdrive (0) PRO, 15 jaar geleden

maar slechte massa zou logich klinken als hij constant een te hoge temp zou aangeven maar op de snel weg is de temp wel goed en langzaam rijdend niet dus de temp meter geeft het goed aan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.