ik zou binnenkort mijn manta a terug in het verkeer willen brengen . De onderste radiatorslang was lek . Deze hersteld en gelijk een nieuwe waterpomp gemonteerd en de koelvloeistof ververst . Tijdens het vullen heb ik slang van de verwarming losgemaakt tot de vloeistof eruit liep . Ook de voeler heb ik eruit gehaald tot er vloeistof uit kwam . Nu na 15 min draaien loopt de temeratuur tot bijna in het rood . Na opzetten van de verwarming zakt deze wel onmiddellijk . Wat opvalt , de bovenste radiatorslang is heet en de onderste lauw . Hoort dit zo te zijn ? Of zou het de thermostaat zijn ? Voordien werkte alles wel ! Iemand tips ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eerst maar eens een nieuwe thermostaat of test hem in een bakje kokend water. Hij moet dan na korte tijd, meestal ongeveer een minuut , volledig openen.
Dat de bovenste slang heet is wil zeggen dat de thermostaat wel iets opent, maar mogelijk onvoldoende.
Dat de onderste slang een lagere temperatuur heeft is normaal omdat dit net terug gekoeld is door de radiateur.
Dat zegt nog niet alles, maar probeer toch eerst die thermostaat maar, dat is het simpelste. Ook kan het zijn dat er nog ergens lucht zit. Heb je de verwarming tijdens het ontluchten op de warme stand gehad?
ja de verwarming stond volledig op warm . Ik laat binnenkort nog iets weten !
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Manta of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar