close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: temperatuur te hoog !!!

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: y2.2dth

temp. meter over 100graden extern meet ik dan 92 graden
heb thermostaat(huis) en waterpomp vervangen .
Zat in het waterkanaal achter de waterpomp een soort gedeelte rubberpakking leek wel iets van distributiedeksel.
Denk zelf aan een electr. storing.
Misschien kan iemand mij een hint geven
B.V.D.

Geplaatst door

henk10 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de olie koeler lek of lek geweest? waardoor verstopping ergens? werkt de vertilator?

venedijk 0
badge

18 jaar

of de oliekoeler lek is geweest weet ik niet is voor het eerst bij ons- ventilator werkt prima
het is wel zo als we de airco uitzetten zakt de temp.

henk10 0
badge

18 jaar

is de radiateur wel goed schoon (denk het wel ) maar is de doorstroming wel ok?
meestal zakt de de temp met airco aan omdat dan de ventilator steets dan draait.

venedijk 0
badge

18 jaar

ga de doorstroming nog contr. maar temp verschil is wel vreemd aangegeven waarde en gemeten waarde.!!

henk10 0
badge

18 jaar

Je temperatuurmeter op het dashboard is een leugendetector ;), meestal wijkt die waarde nogal wat af met de werkelijkheid.

Normaal zou rond de 90 graden zijn..

Groet,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Klopt helemaal maar de ene keer gewoon 90 graden en dab weer ever de 100 graden !!

henk10 0
badge

18 jaar

Kan zijn dat het meter deel in het dashboard een hakerig gedrag vertoont, ook dit mechanisch onderdeel slijt, de naald is gelagerd in 2 busjes en daar kan wat mee mis zijn, meet de temperatuur onder het rijden met een goede tmperatuur opnemer en goede meter, en check met de dashboard meter, als deze hakerig veranderd van 90 - 100 graden en de extra meter doet dit niet, is de meter in het dashboard fout.

Groet,

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

op dit moment heeft het probleem zich nog niet weer voorgedaan.
Maar ik hou jullie op de hoogte.

henk10 0
badge

18 jaar

probleem doet zich nog steeds voor maar niet continu.
toch een mechanisch probleem ??

henk10 0
badge

18 jaar

Zelfde probleem heb ik met Vectra diesel 2.O DTI. Meestal staat temperatuur op circa 98 graden. Ook in de winter als het koud is.
Laatst na reparatie van aircoklep stond die een aantal dagen (met het warme weer) op 89 graden. Dit was in de afgelopen 9 maanden niet meer voor gekomen. Wij al lang blij dat we voor de vakantie geen andere auto hoefde te kopen. Echter toch te vroeg gejuicht.

Op vakantie afgelopen zomer ging de meter continu over de 100 tot in de rode strepen. In Frankrijk thermostaat + sonde vervangen zonder resultaat. Bleef iedere keer over de 100 gaan. Ook met 10 graden en regen door een stad. Garage in Nederland kan niets vinden. Radiator is schoongespoeld.
Garage zegt dan een diesel op de 98 graden mag staan. Maar het probleem blijft dat zodra de wagen een paar heuvels over moet de temperatuur weer over de 100 stijgt.

Groet Gert-Wim

stawit 0

18 jaar

moet toch echt met een externe meter temp. meten.

Ik weet bij ons het probleem nog niet maar wel dat de massakabel aan de accu heet wordt.
dus wij komen wel dichter bij !!

Groet Henk,

henk10 0
badge

18 jaar

Hebben 19 mei vrijdag accu -klem gereinigd 30 km proefgereden lijkt goed.

henk10 0
badge

18 jaar

leg maar een dikke massakabel en een dikke kabel bij naar de starter
heb dit ook eens gehad met een omega b x20XEV 1996

opc8275 0
badge

18 jaar

Auto rijdt nu ruim een week met een gereinigde accu -klem nog steeds zonder probleem.
Zo zie je maar goede contacten zijn erg belangrijk.
Bedankt voor de reakties.

henk10 0
badge

18 jaar

Ik heb de zelfde probleem met opel omega 2l diesel . ik ben van plan om de uitlaat te controleeren voor verstoping

alfons1109 0
badge

18 jaar

Ik heb de zelfde probleem met opel omega 2l diesel dat deze warmt . ik ben van plan om de uitlaat te controleeren voor verstoping

alfons1109 0
badge

18 jaar

Hoi

Massa chassis onderder accu .
Heb ik ook eens gehad.


Gr Ron

R_Bakker 0
badge

18 jaar

misschien lekke koppakking dan komt er druk op het interne circuit van de koelvloeistof waardoor hij druk opbouwd (kan je merken als de slangen hard worden) en dan kan de temp. ook oplopen

Gr Roy

Roy10488 0

18 jaar

temp sensor

marcellus 0

18 jaar

Vlak voor vakantie is eerst de waterpomp vervangen. Deze bleek niet helemaal goed meer te zijn.
Sindsdien was temperatuur vaak lager. Vervolgens ook de radiateur vervangen. Deze combinatie heeft ervoor gezorgd dat de problemen definitief zijn verholpen. In juli/augustus naar Kroatie geweest en heb geen koelingsproblemen meer gehad.

stawit 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.