Beste mensen,
M'n ouders hebben een terugkerend probleem met hun airco.
Keer op keer is de druk v.h. systeem, begint de pomp rare bijgeluiden te maken, en komt er geen koude lucht meer binnen.
Het goed functioneren duurt ca 6 maanden of korter. Al voor de 4e keer is er een nieuwe aircopomp in gegaan en is de boel opnieuw op druk gezet.
Dan gaat het weer een paar maanden goed en is het weer raak.
Tot nog toe maar 1x een pomp betaald natuurlijk.
Kan iemand iets verzinnen waarom die pomp elke keer stuk gaat? Athans dat zegt de Opel garage.
Garage zegt: Altijd rijden met actieve airco (dus niet ECO knop gebruiken), maar volgens mij gaat die pomp dan alleen maar eerder stuk.
Het zou toch genoeg moeten zijn maandelijk je pomp even te laten lopen?
Overigens rijden ze niet veel (ca 8000km/jr) , en idd. altijd met climate control en airco aan, zoals de garage zegt.
Ik vermoed dat er ergens een lek zit, de druk v.h. systeem afgaat, en daardoor de pomp stuk gaat? Maar goed, ik hoop op wat tips/ervaringen.
Alvast bedankt.
Grt,
Raymond
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iets verzinnen hoef ik niet, ik denk dat het systeem nóóit gespoeld is geweest na de 1ste keer dat er problemen waren met de compressor!!
Als het systeem niet gespoeld wordt, zal al het ijzer vijlsel wat in het systeem is achter gebleven de nieuwe compressor beschadigen of aan gort draaien.
Heb ik het nog niet over onderdelen zoals expansieventiel en filterdroger, of deze wel/niet zijn vervangen in de keren daarop volgend..ook al zou het systeem gespoeld zijn geweest (tussen haakjes)
Moest er een lek zijn, dan zou de garage beter moeten weten na vier keer, zelfs bij de 1ste keer moet een lek opgespoord worden.
Het is een bekend gegeven van deze modellen dat de lagedrukslang veelvuldig door schuurt op een rand van een verstevigingsplaat aan de rechter voorzijde. De slang is daar bevestigd met een beugel aan die plaat maar het extra beschermingsrubber verdwijnt vaak of is dan ook doorgesleten.
Denk niet dat die garage de compressor al 4 keer heeft vervangen ; in garantie kan hij maar 1 terug kijgen
inderdaad aircoleiding RV controleren , zeker onder de aluminium bescherming die rond de rubber leiding zit . Daar lekt hij bijna altijd , en is enkel te zien door groene lekvloeistof
[quote=opc8275]Denk niet dat die garage de compressor al 4 keer heeft vervangen ; in garantie kan hij maar 1 terug kijgen
inderdaad aircoleiding RV controleren , zeker onder de aluminium bescherming die rond de rubber leiding zit . Daar lekt hij bijna altijd , en is enkel te zien door groene lekvloeistof[/quote]
Mensen bedankt voor de tips!
Toch is er al echt meerdere keren een nieuwe compressor in gegaan. Ze zijn er geloof ik ook niet erg blij mee...
Laten we hopen dat ze met deze info hun voordeel kunnen doen.
Grts,
Raymond
15 jaar
Monteren ze de pomp wel met voldoende en de juiste olie??
Sluit me bij Theo Stek aan. Ze zullen na de eerste keer wel niet
gespoeld hebben en alleen de pomp vervangen. Een pomp wat geluid
begint te maken loopt in de soep.
Wat zijn de gemeten drukken op het systeem. Indien de drukken te hoog
oplopen wordt de pomp bloedheet, verbrand de olie en heb je geen smering meer.
Draait de ventilator voor wel???
Succes, Pascal
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar