Ik heb 3 maanden geleden mijn cilinderkop gereviceerd.
De reden was dat ik een tikkende motor had.
Voornamelijk voor de Hydraulische klepstoters.
Mijn motor ging inhouden wanneer ik ging acceleren.
Klopsensor greep in.
Na de revisie heb ik nieuwe hydraulische klepstoters gemonteerd.
koste ongeveer 260euro 16stuks
Maar het opvallende was dat ik nog steeds een tik vanuit de cilinderkop had.
Weliswaar niet zo erg meer als voor de revisie.
En het inhouden van de motor is ook opgelost.
Iemand nog een idee want het is best irritant.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De eerste vraag,waarom reviseer je de kop als de stoters tikken ? Wat is eraan gereviseerd ? ik neem aan dat je de kop eraf hebt gehad.
Komt die tik wel van de stoters af ?
Ik zou hem eens uitlezen en eerst die storing verhelpen van de klopsensor!
Dit kan ook verminderd vermogen verklaren.
Het is misschien een tijdje geleden maar heb het probleem toch maar opgelost.
Met tegenzin de cilinderkopdeksel gedemonteerd, nokkenassen eruit en met een zuignap de
klepstoters eruit getrokken.
Wat bleek nou het geval te zijn.
Als je nieuwe klepstoters monteerd leg ze dan eerst 24uur in een oliebad... pfffff
Jaaa wist ik veel, niemand die er wat over zij dat ik ze moest vullen met olie.
Nou het hele handeltje opnieuwe gemonteerd en het MOTORTJE liep als een naaimachine.
Zo mooi stationair zonder tik, ben zo tros als een aap :D
Bedankt in iedergeval, marc
Mooi, heerlijk is dat, als het boeletje weer lekker stil loopt.
Nu goed onderhouden zijn verdere leven, dan zouden ze niet meer kapot mogen gaan.... (kan altijd natuurlijk)
en met een glimlach rijden in deze dikke duitser.
Willem
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Hallo allemaal,
Tijdje geleden misschien.
Maar jammer genoeg is het tikken van mijn kleppenstoters terug....
Wederom heb ik mijn stoters gedemonteerd en het vreemde was (jammer dat ik geen foto's
heb gemaakt) is dat mijn nieuwe klepstoters enorm veel krassen en schraapvlekken hebben.
Bij de één meer als bij de ander.
Toen ben ik eens verder gaan kijken. De cilinders waar de klepstoters in glijden/vallen/schuiven nou
noem het maar op, zien er ook niet al te fris uit.
Is dit normaal? Heb ik een problemen met de oliepomp?
Kan dit verklaren waarom mijn Klepstoters herrie maken?
Ben te einde raad.
De olie heb ik al ververst 5w40 Castrol olie. Goeie olie dacht ik toch.
Normaal word 10w40 voorgeschreven.
Ik heb alle kanaaltjes van de klepstoters bekeken en door geprikt.
Geen aangekoekte viscositeit geconstateerd.
En daarbij heb ik een halfjaar geleden de cilinderkop volledig gereinigd.
Kan me niet voorstellen dat daar het probleem zit.
Wat kan ik doen???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar