Opel Omega: Kachel problemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

De kachel van min Opel Omega 2.0 16V uit 1995 werkt niet naar behoren, hij geef op zijn warmste stand slechts een lauwe lucht, echte warme lucht is er niet bij.
Ik heb de kachel al eens doorgespoeld, hetgeen echter geen verbetering opleverde. De toe en afvoer slang naar de kachel worden goed warm dus er zou voldoende doorstroming moeten zijn. De motor komt goed op temperatuur, ook dat is niet het probleem.
Het is een type zonder Airco, heeft iemand een idee wat er nog meer mis kan zijn ?
Zo te zien loopt er ook een vacuum slangetje naar het kachel gedeelte zit er soms nog iets tussen wat door vacuum wordt aangestuurd ?

Groeten
Johan

Polder

Geplaatst door Polder (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb je eens een toevoeging in het koelsysteem gegooid om bv een lek te dichten ?

Dat is de kans groot dat de kachelradiator dicht zit,en daardoor ook nog maar lauwe lucht blaast..

Gr Stefan

Polder (0), 14 jaar geleden

Zelf nooit een toevoeging gebruikt, echter volgens mij is dat in het verleden wel eens gebeurt. Toen ik de auto pas had , een jaar geleden, zat er een lekke koppakking in ,die is toen gerepareerd en er bleek toen witte kalk achtige troep in het koelsysteem te zitten, vermoedelijk heeft de vorige eigenaar de lekke koppakking met een toevoeging proberen te verbloemen. Uiteraard is er toen geheel nieuwe koelvloeistof terug in gegaan echter het is mogelijk dat er restanten achter gebleven zijn, alhoewel de toe en afvoer naar de kachel aardig op temperatuur komen en het systeem goed door is. Ik heb hem recentelijk twee keer door gespoeld.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het kan goed zijn dat deze gedeeltelijk verstopt zit,vandaar ook de lauwe lucht die eruit komt en de slangen die toch warm worden..

Polder (0), 14 jaar geleden

Is de kachel makkelijk te vervangen : of betekend intensief sloop werk ?

LOTUS (0) PRO, 14 jaar geleden

werken de kleppen van de kachel wel deze kan je voelen denk ik via de uitlaatlucht naar de voetjes

Marksman (0), 14 jaar geleden

Lijkt er op dat idd de kachelradiateur is verstopt. Het dashboard moet daarom uitgebouwd worden. Ben je wel een dag mee zoet maar is te doen.

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Kachel radiator verstopt.

Als je verstand van zaken hebt is het in een dag te doen anders ben je ff langer bezig.

Zo zag die van mij uit na een halve dag.

[img]http://i221.photobucket.com/albums/dd274...[/img]

GR Jack

kleijn (0), 14 jaar geleden

is niet gewoon je thermostaat kapot
blijft je temperatuur meter erglaag staan dat zou ook nog kunnen
mvg willem2

cdk (0), 14 jaar geleden

Is die foto de echte situatie, of is dit een foto van de sloop?

kleijn (0), 14 jaar geleden

ga maar eens in de garage vragen wat dat klusje gaat kosten
dan begrijp je het wel

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

De foto is een echte situatie. Is mijn eigen omega.

Heb er een hele foto reportage van.

Gr JAck

Peter8824 (0), 14 jaar geleden

hoe kreeg je het stuur los, ik ken het probleem bij een toyota maar daar hoefde het stuur niet los

Peter

williamhabets (0), 14 jaar geleden

als je het dasbourd kastje uitmonteerd heb je links bij je voeten onder het dasbourd hier moet je de bekleding los halen twee stangetjes doorzagen en je komt aan je kachelradiator als je hem gemonteerd hebt monteer je deze twee stangetjes gewoon terug dit is twee uurtjes werk maximaal

cdk (0), 14 jaar geleden

Dat is toch geen alledaags werk hoop ik. Wat een klus!
Je zou bijna niet meer weten hoe alles zat.
Knap hoor.

Is dat bij een Vectra B ook nog zo?

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

hoe kreeg je het stuur los, ik ken het probleem bij een toyota maar daar hoefde het stuur niet los

Peter

Bout iets los draaien en kloppen en schommelen.

als je het dasbourd kastje uitmonteerd heb je links bij je voeten onder het dasbourd hier moet je de bekleding los halen twee stangetjes doorzagen en je komt aan je kachelradiator als je hem gemonteerd hebt monteer je deze twee stangetjes gewoon terug dit is twee uurtjes werk maximaal

Is het makelijkste als het dashboard los is ik heb het helemaal weg gehaald omdat er meer poblemen waren maar met los halen en optillen is het ook goed te doen.

Dat is toch geen alledaags werk hoop ik. Wat een klus!
Je zou bijna niet meer weten hoe alles zat.
Knap hoor.

Voor mij ook niet maar gewoon doen en veel foto's maken.

Gr Jack

Polder (0), 11 jaar geleden

Uiteindelijk besloten om de kachel niet te repareren maar een andere Omega gekocht met een wel werkende kachel

Polder (0), 11 jaar geleden

Probleem kan worden afgesloten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.