Het toerental van mijn autogaat soms bij stationair draaien naar de 3000rpm, als ik het gaspedaal indruk zakt het toerental naar normaal, de gaskabel is niet kapot, de stappenmotor heb ik al gereinigd en tevens het smoorklephuis. Ik heb het vermoeden dat het een electronisch probleem is. Wel is me opgevallen dat het brandstofverbruik meer is. Het zwarte kastje achterop het smoorklephuis wat is dat? Kan deze kapot zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zwarte Kastje is Gasklep positie sensor, deze gaan weinig stuk, maar kan wel het probleem veroorzaken
Probeer eens wanneer het probleem zich voordoet, de stekker hervan los te nemen.
* Heb je je carterventilatie pijpje al opgeboord??
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
het carterontluchtingsgaatje heb ik opengemaakt, dit was verstopt maar is nu helelmaal schoon en open. Ik zal eens die gaskleppositiesensor-stekker loshalen als hij weer in de toeren blijft staan. Gaat dan het toerental weer naar standaard ca 900-1000tpm?
16 jaar
Rond de 1000 zal hij gaan hangen dan en storingslampje gaat aan.
Geef een keer gas, kijk wat hij doet
Reageerd hij nouwelijks is dit niet het probleem
Willem
Bedoel je dat ik het stekkertje eraf haal en dan een keer gas geven?
Het toerental (als hij blijft hangen) loopt op van 1000 naar ca 3000toeren, na een keer goed gasgeven zakt hij weer naar standaardwaarde. Ik heb het stekkertje nog niet losgehaald. Dit is de oude situatie
16 jaar
Probeer dit eens met de stekker los.
Willem
Ik heb andere lfr gemoionteerd en andere potentiometer achter op het smoorklephuis, hij blijft nog steeds meerder malen op 3000rpm hangen terwijl de smoorklep dicht is. Er is nu een ander probleem bijgekomen. Op gas brandt het storingslampje niet alleen als ik hem op benzine schakel gaat het storingslampje branden. De auto staat nu bij de dealer om de foutcode op te sporen.
16 jaar
Bericht van de dealer: foutcode p0115/p0340/p0115: dit zou duiden op kapotte temp.sensor en defecte thermostaat. Wat ik nu vreemd vindt is dat de foutcode p0340 duidt op kapotte nokkenassensor (dit heb ik uit diverse problems dan deze site) maar daar wordt in het reparatierapport helemaal niet over gezegd. Wie o wie kent hiervan de eventuele reden? De reparatie zou vlgs de dealer uitkomen op ca 480,00 wat mij zéééér hoog lijkt aangezien een thermaostaat ca 50,00 en een tempsensor ca20,00 zou kosten, voor de diagnose moest ik 127,00 betalen.
16 jaar
Diagnose is bij alleen uitlezen 17 euro nog wat.
ik weet niet of ze verder onderzoek hebben verricht.
Nokkenassensor is kwaal van deze motoren, kan ook de bekabeling zijn.
Willem
Is die prijs van ca17,00 een vastgestelde prijs?
Men schrijft op de rekening: foutcode uitlezen 21,00 ex btw en bij: div op de rekening:alleen maar wat ik ze vooraf verteld heb wat de auto voor vreemde dingen deed en hun antwoord: de foutcodes P0115/P0340/P0115 . Deze regel kost: 85,80 ex btw.
Ze gaven ook een reparatie-advies t.w. 221,00 ex btw voor vervangen van thermostaat en temp.sensor.
16 jaar
Tja of die 17'nog wat vastgesteld is durf ik niet te zeggen, ik had altijd het vermoeden van wel, maar schijnbaar niet.
Willem
De zaken die volgens de dealer vervangen moesten worden heb ik vervangen, wat denk je niets verandert aan de situatie. De volgende diagnosetest kan pas midden volgende week. "dit was de eerste diagnosetest, nu moeten we maar verder zoeken" zegt de dealer. Weer een diagnose a veel euro's. Ik ben naar de autogasspecialist geweest en die zegt dat hij voor 99,9% zeker weet wat het euvel is gezien alle dingen die de auto niet goed doet, het gasverdeelblok. (dit is ook aan vervanging toe omdat vorig jaar de verdamper al vervangen is. Ik hoop maar dat deze man het euvel verhelpt. Zoals deze man het verteld klinkt het zeer aannemelijk, hij gaf zelf al aan wat de auto nu voor vreemde dingen doet en dat klopt. Volgende week het vervolg van dit geheel.
16 jaar
uitlezen kost inderdaad rond de 20,-
maar diagnose stellen is meer dan uitlezen. welke code komt er en waarom?
lampje zegt dat er iets mis is met een bepaald circuit. maar is het de sensor of draadbreuk, of een andere sensor die ermee temaken kan hebben en alles veroorzaakt?
een storing aan de lambdasonde / code van zwak of te rijk mengel
kan bijvoorbeeld ook liggen aan je benzinepomp of valse lucht in de inlaat of uitlaat of een draadbreuk
dat moet allemaal nagelopen worden / diagnose stellen
dan komt uurloon ala 60/ 70 per uur omdat de monteur gaat onderzoeken
temperatuursensor en thermostaat is het geld niet. het is het uurloon
blijkbaar rekenen ze 2 uur om dat te vervangen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar