👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Opel Omega uit 1998. Het is trouwens een automaat. Als hij in de P staat, komt de toerenteller net onder de 1000 toeren; zet ik hem in z'n D, dan daalt hij tot net boven de 500 toeren. Na een tijdje gereden te hebben( of na een aantal uren voor de tweede keer gestart te hebben), zakt de toerenteller opeens tot onder de 500 toeren, gaat schokken (of halen of hoe je dat ook noemt) en slaat dan af. Ik zat bv op een 80 km-weg. Ik liet mijn gas los omdat de auto voor me remde. In plaats van zachtjes terug te gaan naar de 500 toeren, dook de toerenteller gelijk onder de 500 toeren en begon te schokken. Ik kon dit keer gelukkig snel gas geven (ook gelukkig voor de vrachtwagen achter me), anders was hij weer afgeslagen. En nu is er nog iets raars bij gekomen. Gisteren begon hij opeens te stijgen, terwijl ik helemaal niet aan het rijden was. Opeens ging hij boven de 1000 toeren en begon te stijgen. Toen heb ik de motor maar snel afgezet.
Een garage heeft de sensor bij de uitlaat nagekeken. Die bleek in orde. Een andere garage heeft hem aan de computer gekoppeld. De computer gaf tot drie keer toe aan: Nokkenassensor kapot. Deze vervangen voor 200 euro. Blijkt dat kreng het nog steeds te doen.
Weet iemand een oplossing? Ik ben helaas echt een leek wat auto's betreft, dus ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben. Ik word er wel helemaal gestoord van.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk hier eens naar: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... en geef eens door aan de garage, je zou het in deze hoek moeten zoeken,kijk goed naar de plaatjes van willem!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar