Opel Astra: Toeval?

Bouwjaar: 1996

Hallo allemaal.

Ik heb sinds kort een Astra 1.7 dtl station '96. Iedere keer als ik de tank heb volgegooid, hoor je de distrbutieriem te keer gaan na het starten. Na een stukje te hebben gereden (ong. 100 mtr)is het weg. Dit is alleen als de tank vol zit. Is dit toeval en wat kan ik eraan doen?
Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk is om het toerental te verlagen, hij loopt nu stationair 1100 tpm, en dat lijkt me een beetje hoog. Ik heb daardoor af en toe moeite om 'm in z'n achteruit te krijgen zonder gekraak.

ALvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Bart.

BartBokslag

Geplaatst door BartBokslag (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Pjotr 156 (0), 19 jaar geleden

toerental
naast pomp aan de voorzijde zit een vacuemregeling
voor de koude startversnelling deze werkt dan niet
of de vacuemslang is er af of de kabel aan het potje is er af
er zitten twee boutjes naast elkaar op de ziekant van de pomp
(vlak bij de driem) hier onder zit een hendeltje
als je deze (met draaiende motor) naar rechts haalt (voor de auto staant gaat hij langzamer lopen
suc6

Pjotr

fritske (0), 19 jaar geleden

Hoor je de distributieriem of de V-snaar die de dynamo aandrijft? Wij hebben dezelfde auto en hier moet ik toch elk jaar wel een paar keer de riem die de dynamo aandrijft aanspannen omdat deze gaat slippen (piepend geluid, vooral vlak na het starten wanneer je wegrijd). Het valt me trouwen wel op dat het minder vaak hoeft sinds er een nieuwe accu in zit, maar is op zich wel logisch, de dynamo hoeft minder bij te laden nu, omdat de accu meer stroom kan leveren. Zo nu en dan moet ook de riem voor de stuurbekrachtiging, maar die hoeft niet zo vaak,hoeft ook niet zo strak.

Beunhaas (520) PRO, 19 jaar geleden

Kwoot:
Hoor je de distributieriem of de V-snaar die de dynamo aandrijft? Wij hebben dezelfde auto en hier moet ik toch elk jaar wel een paar keer de riem die de dynamo aandrijft aanspannen omdat deze gaat slippen (piepend geluid, vooral vlak na het starten wanneer je wegrijd). Het valt me trouwen wel op dat het minder vaak hoeft sinds er een nieuwe accu in zit, maar is op zich wel logisch, de dynamo hoeft minder bij te laden nu, omdat de accu meer stroom kan leveren. Zo nu en dan moet ook de riem voor de stuurbekrachtiging, maar die hoeft niet zo vaak,hoeft ook niet zo strak.
[kwoot;]

Mag ik het adres van die accu, een accu die meer levert dan je erin stopt wil ik ook.....

BartBokslag (0), 19 jaar geleden

Pjotr bedankt ik ga morgen kijken.

BartBokslag (0), 19 jaar geleden

Fritske, volgens mij is het de distributieriem die ik hoor. Wat ik dus niet snap is dat het niet altijd is maar enkel als de tank vol is.
Zodra ik het weer hoor zal ik controleren of het idd de distributieriem is of dat het toch de V-snaar is.

idd bedank voor je reactie.
Bedankt voor je reactie.

fritske (0), 19 jaar geleden

"Mag ik het adres van die accu, een accu die meer levert dan je erin stopt wil ik ook....."

kees,
in een slechte accu moet je meer stroom stoppen als in een goede accu. en dan nog kan er niet zoveel stroom uitgehaald worden. Dat betekent dus dat de dynamo harder moet werken bij een slechte accu.

bart,
Wat voor geluid hoor je eigenlijk, is het een piepend geluid of wat anders?

Beunhaas (520) PRO, 19 jaar geleden

kwoot:
ees,
in een slechte accu moet je meer stroom stoppen als in een goede accu. en dan nog kan er niet zoveel stroom uitgehaald worden. Dat betekent dus dat de dynamo harder moet werken bij een slechte accu.
[kwoot]

Nee, vaudte redenering, het gaat niet om stroom ,maar om energie.
De accu slaat minder energie op en die hoeft de dynamo er ook niet in te stoppen...
Bij een slechte accu wordt de dynamo MINDER belast

kennis uit de dikke duim.....

sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden

dynamo stopt toch met laden bij een bepaalde bereikte spanning?
Als de accu slecht is wordt die spanning niet bereikt en blijft de dynamo stroom leveren. (uit een andere dikke duim)


Maar dat is het probleem van deze topic niet.

Ik heb sinds kort een Astra 1.7 dtl station '96. Iedere keer als ik de tank heb volgegooid, hoor je de distrbutieriem te keer gaan na het starten. Na een stukje te hebben gereden (ong. 100 mtr)is het weg. Dit is alleen als de tank vol zit. Is dit toeval en wat kan ik eraan doen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.