close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Trillen auto bij accelereren van 100 naar 130

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: Z19DTH

Na 7 maanden probleemloos gereden te hebben, heb ik het volgende probleem:

- De auto trilt bij accelereren met vol vermogen, tussen de 100 en 130km/h
- Dit gebeurt vanaf de 6e versnelling
- Na 130km/h heb ik geen trillingen meer
- Bij constante snelheden heb ik ook geen problemen
- Bij uitrollen ook gene problemen
- Koppeling intrappen ook geen problemen
- Het lijkt alsof de banden slippen

7 maanden geleden lag de stang van de inlaatspruitstuk er af, toen veroorzaakte de auto ook trillingen, dit was toen echter opgelost. Na wat onderzoek op internet gaan mijn gedachten uit naar een van de volgende onderdelen:

- De homokineet
- Ruimte in de rubbers bij de draagarmen
- Aandrijfas
- Onbalans in de voorbanden
- Motorsteun

Komt dit iemand bekend voor of heeft er iemand een soort gelijk probleem mee gemaakt? De auto geeft voor de rest geen foutmeldingen aan.

Geplaatst door

user1989 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De mogelijke oorzaken die je opnoemt kunnen het idd zijn en zijn ook redelijk eenvoudig te controleren.

Dan zit ik dus in de goede richting, nu is de vraag, hoe kan ik deze dingen eenvoudig controleren? Dan heb ik het voornamelijk over de drijfstang, homokineet etc. Banden ga ik proberen morgen, als ik tijd heb, laten balanceren.

user1989 0

9 jaar

Homokineten zijn moeilijk goed te controleren, maar je kan terwijl de wielen op de grond(of op een hefbrug) staan proberen de aandrijfas te draaien met bv een grote waterpomptang. Zit daar veel speling op(of een kant opvallend meer dan de andere kant), dan zal de buitenste homokineet versleten zijn. Of er zit ruimte op de splines. Meestal merk je dat ook wel door een bijgeluid tijdens maximale stuuruitslag.

Het trillen hoeft niet per se in de genoemde delen te zitten, maar het is wel waar je moet beginnen. Controleer ook goed de fusee- en stuurkogels.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.