Opel Rekord: tuimelaars opel 2.0s 1986

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0s

Hallo, bij mijn rekord nu reeds 3 maal door gebroken tuimelaar gehad, het hart breekt eruit, loop vlakken van kom zijn netjes, dus olie zat, waar zit dit probleem ??? zijn de stoters verdacht? verkeerde olie?


ik hoor het graag

grt, peter

oossanen

Geplaatst door oossanen (60) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Rekord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

als je kleppen maar niet te vast door de geleiders heen gaan door aangekoekte olie of overblijfselen van je kleprubbers

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Deze heeft dus hydrolische stoters als het goed is.
Zijn die wel goed ingesteld? Daar is een voorgeschreven procedure voor.
Heb al veel meegemaakt met deze motoren maar nog niet dat 3 x een tuimelaar brak.

Gr.

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is het steeds dezelfde tuimelaar die kapot gaat? Ooit meegemaakt dat er geen sleufje was gefreesd in de ring die onder de moer zit toen was de oorzaak smering te kort.

Hans

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

met draaiende motor even een spatschildje maken dat je over de ketting heen legt dan een voor een de kleppen losdraaien totdat deze beginnen te klapperen dan vastdraaien totdat het klaperen ophoudt zo pak je ze allemaal dan motor afzetten en allemaal 3 kwart slag vaster zetten

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

en anders de hydrualische eruit halen vaste stoters erin en gewoon kleppen stellen op de sloop uit een motor halen kosten zowat niks

oossanen (60), 15 jaar geleden

Hoi, kan ik de hydrostoters niet behandelen als normale? dus iets van 0,15 en o,25 speling geven??

ik heb ze reeds eens juist gesteld ja.

Alvast dank voor het meedenken

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

dan zou ik er vaste inzetten

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=oossanen]Hoi, kan ik de hydrostoters niet behandelen als normale? dus iets van 0,15 en o,25 speling geven??[/quote]
Nee, dat kan niet. Als een klep bij stilstaande motor een tijd lang ingedrukt staat, krijg je nadien met het starten een hels lawaai omdat de plunjer dan helemaal ingedrukt is en de speling veel en veel te groot is.
Dan kun je er inderdaad beter allemaal vaste stoters inzetten. De klepspeling moet dan bij warme motor 0,30 mm zijn. Zowel in- als uitlaat.

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.