close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Meriva: Verstuivers vervangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 CDTI

Nu met ± 88.000 km op de teller zijn de verstuivers vervangen.
Komt door de brandstofpomp, wordt dus ook vervangen.
De smeereigenschappen van de diesel is niet meer zoals geweest.
Door millieu eisen wordt er minder zwavel e.d. toegevoegd.

Is er iemand met een soort gelijke ervaring?

Geplaatst door

HWmeriva17cdtirijder (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klopt..

Maar de inspuitdrukken zijn ook ernorm verhoogd.
Dus je kunt niet alleen de brandstof de schuld geven want autofabrikanten weten wat de kwaliteit is van de hudige diesel.

fluke 0
badge

17 jaar

Het is toch te triest voor woorden, 80.000km met een brandstofpomp en een setje verstuivers!.
Ze hebben er toch zeker wel gratis en met duizend maal sorry nieuwe in gezet toch?.
Dat mag toch niet gebeuren!.
Als ik rotzooi maakte zou ik ook de brandstof de schuld geven.
Het is triest gesteld met de kwaliteit tegenwoordig.

primera p11 0

17 jaar

Brandstoffen zijn inderdaad soms van mindere kwaliteit ; en daar is echt geen garantie op ; trouwens de wagen is al van 2003 . Best toch een groot merk van diesel tanken en ook een additief bijdoen ( bv diecyl ) voor de smering van de pomp en injectoren

opc8275 0
badge

17 jaar

het probleem zit niet enkel in de pomp maar ook voor een groot deel in de electronica in de pomp

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Daarom zei ik al: geef de brandstof maar de schuld, dan ben je overal vanaf.

primera p11 0

17 jaar

dat is dan een heel duur grapje geweest, spreek ook uit ervaring

groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik laat het erniet bij zitten en ga via Bovag zonodig naar de geschillencommissie
Naar mijn mening is dit duidelijk iets wat nog niet had mogen gebeuren.
Ik beroep me opondeugelijk materiaal.
Hier hoef ik niet voor te betalen.

Hier hoef ik niet voor te betalen

quote

wie eist! die bewijst! zo werkt het nu eenmaal. het zou kunnen dat jou probleem te wijten is aan slecht matriaal, maar dan zou het moeten regenen van klachten! ''toch'' zolang dit niet aantoonbaar is... valt een importeur niets te verwijten.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ik geef het gezien de leeftyd en km's van de wagen geen kans.

heb je de auto soms pas gekocht? dan ligt de zaak misschien anders.

320 0

17 jaar

juist , ze zullen eerst je brandstof onderzoeken , en dan heb je gedaan met spreken ; heeft echt geen zin om stappen te ondernemen ;
de dieselpompen en injectoren zijn echt wel van goeie kwaliteit hoor

opc8275 0
badge

17 jaar

vergeet niet dat fabrikanten en product op de markt brengen wat al vooruit loopt op de komende eisen
en dan niet van volgend jaarmaar al voor waarschijnlijk over 5 /6 jaar
zij weten dan al hoe en op welke brandstof verandering dit is gebaseerd
de zwavelarme diesel is al zolang bekend maar nog kort(inverhouding ) opde markt
en die materialen in jou auto zijn daar echt wel voor geschikt
dat er slijtage optreedt en storingen is een normaal slijtage prces/verschijnsel
en vergeet niet dat de km niet alleen de tijd zijn die je motor draaid
denk eens aan de uren in de file
veel tijd en weinig km
duss 88 d km is alles bij elkaar al meer als een ton rijden
endan zal er weleens een slijtage op kunnen treden
taxui s hebben dit nog erger
eigenlijk moet er eeens een draaiuren meter op
denk dat je dan schrikt va de uiren bij 88 d km

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Kom op zeg ,jongens!.
88.000km met een brandstofpomp en een setje verstuivers, dat is toch een giller!.
vervangen maar weer, klant betaald toch wel!.
Ik zou er een zure brief aan wagen en bij geen coulance nooit meer in een opel stappen!.
En alle leuke verhalen ten spijt en een draaiuren meter en wie eist bewijst.
redelijker wijs mag je verwachten dat het langer meegaat als 88.000km.
Dit kost serieus geld en bij deze km stand valt het niet onder normaal onderhoud.
En zoals ik al zei: rotzooi maken en dan zeggen dat het aan de brandstof ligt.
Dan ben je overal vanaf!.
Klant is een leek en kan toch niks bewijzen.
Dus: betalen maar weer!.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Kom op zeg ,jongens!.
88.000km met een brandstofpomp en een setje verstuivers, dat is toch een giller!.
vervangen maar weer, klant betaald toch wel!.
Ik zou er een zure brief aan wagen en bij geen coulance nooit meer in een opel stappen!.
En alle leuke verhalen ten spijt en een draaiuren meter en wie eist bewijst.
redelijker wijs mag je verwachten dat het langer meegaat als 88.000km.
Dit kost serieus geld en bij deze km stand valt het niet onder normaal onderhoud.
En zoals ik al zei: rotzooi maken en dan zeggen dat het aan de brandstof ligt.
Dan ben je overal vanaf!.
Klant is een leek en kan toch niks bewijzen.
Dus: betalen maar weer!.[/quote]
primera

ik ben het met je eens, verstuivers/pomp moeten lang mee kunnen gaan. maar de vraag is, hoe heeft dit kunnen gebeuren, hoe is het ontstaan?

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Idd Paul.
Dat ben ik met je eens.
Kan brandstof dit verooraken als je tankt bij gerenommeerde merken?.
Die brandstoffen voldoen toch ook aan een kwaliteitseis?.
Ik begrijp ook dat het vaak oorzaak en gevolg is.
Brandstofpomp loopt kapot en slijpsel komt in de verstuivers terecht met als gevolg dat ook de verstuivers naar de knoppen zijn.
Maar je hebt gelijk als je zegt: hoe ontstaat dit?.
Toch mag je als klant verwachten dat het langer meegaat.
Eerlijk gezegd denk ik dat deze klant niet de enigste is met dit soort klachten.
Dit soort problemen zie je wel vaker met deze hoge inspuit drukken.
Ik heb golfjes gezien die 3 ton draaiden met brandstofpomp en verstuivers.
Maar dit waren uiteraard geen hogedrukpompen, en het ging ook weleens eerder stuk.
Maar dat was een zeldzaamheid.
Het lijkt er toch een beetje op dat het niet goed uit ontwikkeld is, en dat het allemaal een beetje gevoeliger is geworden.
En is het niet zoals Jerry ook al zegt een elektronisch probleem en dat daardoor uit voorzorg gewoon alles mee vervangen word.
kortom misschien een kleinigheidje, maar in opdracht van fabrikant alles vervangen teneinde verdere problemen te voorkomen.
Dat weet een klant toch niet.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Kom op zeg ,jongens!.
88.000km met een brandstofpomp en een setje verstuivers, dat is toch een giller!.
vervangen maar weer, klant betaald toch wel!.
Ik zou er een zure brief aan wagen en bij geen coulance nooit meer in een opel stappen!.
En alle leuke verhalen ten spijt en een draaiuren meter en wie eist bewijst.
redelijker wijs mag je verwachten dat het langer meegaat als 88.000km.
Dit kost serieus geld en bij deze km stand valt het niet onder normaal onderhoud.
En zoals ik al zei: rotzooi maken en dan zeggen dat het aan de brandstof ligt.
Dan ben je overal vanaf!.
Klant is een leek en kan toch niks bewijzen.
Dus: betalen maar weer!.[/quote]
en laten we dit voorop stellen ''emotie is een hele slechte raadgever'''

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Als je Opeldealer een beetje meedenkt kan hij hiervoor een coulanceaanvraag indienen bij GM.
Het valt buiten alle garanties maar misschien wil GM je nog wat tegemoet komen.
Altijd proberen!

Suc6

Richard 0
badge

17 jaar

Paul, soms wil een beetje flink stennis gaan schoppen in een volle showroom op zaterdag wil de heren nog wel een beetje aan het denken zetten.
En als dat met de nodige emotie gepaard gaat, vinden ze dat niet echt leuk.
En je hebt effe je hart gelucht, is ook wel eens lekker.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Paul, soms wil een beetje flink stennis gaan schoppen in een volle showroom op zaterdag wil de heren nog wel een beetje aan het denken zetten.
En als dat met de nodige emotie gepaard gaat, vinden ze dat niet echt leuk.
En je hebt effe je hart gelucht, is ook wel eens lekker.[/quote]
je zwakke punt kenbaar maken helpt je niet, ook de verstandhouding verslechtert daardoor, wat je uiteindelijk tegen je werkt.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ach Paul, geen handvol maar een land vol dealers hoor.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Ach Paul, geen handvol maar een land vol dealers hoor.[/quote]
is ook zo, maar vergeet niet! ze spelen nergens voor sinterklaas..................... ;)

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Een goed gesprek en even bellen met de klantenservice van GM nederland heeft waarschijnlijk meer effect dan stennis schoppen.
Niet geschoten is altijd mis, praat eens met de dealer.

Suc6

Richard 0
badge

17 jaar

Inderdaad , sinterklaas spelen is al van den tijd van de romeinen :) elke mee de zeinen :)))
opel zal echt niet tussenkomen , 3 Jaar is 3 jaar ;

en die pompen en injectoren gaan echt weinig defect

opc8275 0
badge

17 jaar

Als ze zo weinig kapot gaan dan is enige coulance wel op zijn plaats.
Ik zou er toch een briefje aan wagen.

primera p11 0

17 jaar

primera p11, ge hebt gelijk, ik heb die problemen ook gehad bij mijn
ford focus van 2002 met 140000km, nu dit vind ik ook al niet kunnen
met deze km's. mij hebben ze ook gezegd van slecht tanken maar als
je bij ford kijkt zie je niks anders dan problemen met de verstuivers,
nu die stukken vervangen zijn heb ik nog niks anders dan problemen met de
auto, garagisten kunnen zeggen wat ze willen.

groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

wie gelijk heeft moet nog blijken, voorlopig zitten wij hier zwaar te discuseren en halen vanalles in het hoofd, terwijl HWmeriva17cdtirijder waar het eigelijk omgaat in geen velden of wegen meer te bekennen is...............

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder]wie gelijk heeft moet nog blijken, voorlopig zitten wij hier zwaar te discuseren en halen vanalles in ons het hoofd, terwijl HWmeriva17cdtirijder waar het eigelijk omgaat in geen velden of wegen meer te bekennen is...............

paul,[/quote]
hoort dat dan niet
goh da wist ik niet
erger jij je daar aan?
(ik dus vaak wwel)

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Het gaat ook niet zo zeer om het gelijk krijgen, maar of dit een normaal slijtage patroon is.
En dat is het niet.
En om dan met de woorden van Paul te eindigen:Als ik genaaid word, wil ik ook kussen.
Ik hoop dat de meriva rijder nog wil melden wat er uiteindelijk uit gekomen is.
Of dat tie er nog mee bezig is.

primera p11 0

17 jaar

ach de fabriek moet ook bezuiigen en zorgen dat de kwaliteit op een redelijk peil blijft
de dealers nog wat kunnen verdienen
en dat gaat weer tenkoste vd kwaliteit
terug naar vroeger
1000 d km en reviseen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

??? wat bedoel je met gamma 2 bandjes en ketting ?
Is da bij Gamma 2 bandjes gaan halen ?
Soms versta ik die hollandse taal echt nie hoor

opc8275 0
badge

17 jaar

Beste mensen,
Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties.
Door een verkeerde adressering (Mea culpa) is de brief alsnog, zij het later, naar ANWB/BOVAG bemiddelingsbureau gestuurd.
Ik breng jullie onmiddellijk op de hoogte van het antwoord.
Hopelijk nog deze week???

MvG

Beste Mensen,
ANWB/BOVAG neemt geen stelling in mijn zaak.
Autoteam heeft niet gereageerd.
Brief met kopiën gaat naar de geschillencommissie.
Mijn snelheid van reageren wordt vertraagt door een verhuizing.
Hoewel het 4 a 5 maanden kan duren voor er een uitspraak is, zal ik dan de uitslag hier melden.

hallo meriva rijder lijkt erop dat we een clubje kunnen beginnen,

Luister maar eens naar dit verhaal.

In juni 2003 hebben mijn schoonvader en mijn vrouw elk een astra 1.7 cdti gekocht oud model maar nieuwe motor prima koop zei de verkoper !

De wagen van mijn schoonvader ( die hem ondertussen al gedumpt heeft bij mijn schoonbroer trouwens)
Op 60000 km dieselpomp kapot totnogtoe is het daarbij gebleven denk ik.

Al goed en wel voor ons tot op 80 000 km. (zie vorige topic). http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
mocht de link niet werken zoek op trefwoord cdti en je zal mijn bijdrage wel terugvinden.

En dan op 95 000 km alternator stuk laten reviseren maar en betalen maar.

Op 98 000 km zogezegd een relais stuk die op een of andere manier met de alternator te maken heeft dus relais vervangen voor 175€ wat mij zeer veel lijkt voor een stuk electronica (of zou het toch opnieuw de alternator geweest zijn?).

Op 100 000 startmotor geeft het op vervangen! maar en op de garage vertellen ze me dat er een leidingkje lekt en ondertussen ook vervangen is.

wij zijn het beu!! dus auto verkopen maar.

maar bij een autohandelaar weet die me te zeggen dat mijn dieselpomp of zo aan het lekken is en dat hij daarvoor een 2000€ minder voor mijn wagen kan geven!!!!!!!!!!! (een zogezegd gekende ziekte van de cdti motoren)

onze wagen heeft nu 101 000 km en heeft ons aan herstellingen al meer dan 3000€ gekost en is nu 2000€ minder waard dan zou moeten.

de wagen van mijn schoonvader rijdt nog maar voor hoe lang? (heeft slechts 80 000km)

Ik heb niet alle reacties hierboven nagelezen maar het lijkt mij erop dat we klachtendossiers moeten bundelen. Anders vang je toch maar bot
Iemand geïnteresseerd? Ik start voor de gelegenheid een nieuw email adres op en geïntresseerden kunnen daar hun gegevens achterlaten.

injector_01@hotmail.com

Enkel ernstige mensen aub wil niet teveel tijd verliezen met te filteren.

injector01 0

17 jaar

Zoals ik al dacht:dit akkefietje staat niet op zichzelf.
De brandstofpomp is ook geen topper van Opel.

primera p11 0

17 jaar

ik zou niet durven zeggen dat dit ' slechte ' auto's zijn , zeker niet ; natuurlijk is de brandstof die je erin doet heel belangrijk tegenwoordig ; en een alterantor en starter op 100.000 km behoren tot de normale slijtage ; oké , er kan eens één zijn waar je veel kosten aan hebt , maar als je kijkt naar het aantal astra 's dat er bollen en het percentage defecten zal je bij opel nog niet zo slecht scoren ;
natuurlijk altijd spijtig als je het voor hebt

opc8275 0
badge

17 jaar

[quote=opc8275]ik zou niet durven zeggen dat dit ' slechte ' auto's zijn , zeker niet ; natuurlijk is de brandstof die je erin doet heel belangrijk tegenwoordig ; en een alterantor en starter op 100.000 km behoren tot de normale slijtage ; oké , er kan eens één zijn waar je veel kosten aan hebt , maar als je kijkt naar het aantal astra 's dat er bollen en het percentage defecten zal je bij opel nog niet zo slecht scoren ;
natuurlijk altijd spijtig als je het voor hebt[/quote]
Bij mij is de alternator een paar weken geleden vervangen op 170.000km, toch niet slecht denk ik.
Maar beste mensen, alvoren U uit te spreken over één of ander merk, vergeet niet dat sommige onderdelen van verschillende merken van één en dezelfde fabrikant komen.
De alternator van m'n Astra is er ééntje van Bosch en ik denk dat een probleem aan dit onderdeel niet te wijten is, dat je auto een Opel is of een Ford of eender ander merk.
Zo ook de brandstofpomp, deze komt ook uit de Bosch fabriek, toch helpt het de reputatie van Opel om zeep.
De meesten onder ons besparen ook op brandstofkosten en geven enkele centjes minder uit aan produkten die ik enkel gratis in m'n tank zou gieten.
Bij mij komt er enkel een merkproduct in m'n tank en ik bespaar wel op m'n rijstijl.
Als ik de centjes die ik per tankbeurt bespaar omreken naar een nieuwe brandstofpomp, denk ik dat ik met m'n merkproduct voordeliger af ben.

Dirk.vl 0

16 jaar

Gaan we alle oude topics opnieuw openen? Dit is nummer 2 vandaag al. Ook deze topic is bijna een jaar oud

Highway 670
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.