Opel Omega: vettige subtantie in het luchtfilter huis

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 i

hoi ik had net de deksel van mijn luchtfilter verwijderd lag onderin een hand vol vettige smurie, het leek wel water met olie..
weet misschien iemand wat dat kan betekenen,,hij gebruikt ook koelvloeistof...groetje john

johnnie5737

Geplaatst door johnnie5737 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

fastbreakrijder (0) PRO, 17 jaar geleden

misschien de kop gescheurd naar een inlaatkanaal?
rookt de motor ook wit?

johnnie5737 (0), 17 jaar geleden

nee hij rookt helemaal niet..wat bedoel je met het inlaat kanaal,waar zit dat?.is die reparatie duur?? groetje john

fastbreakrijder (0) PRO, 17 jaar geleden

gebruikt-ie veel koelvloeistof?
met inlaat bedoel ik de luchtinlaat van de motor maar als die gescheurd zou zijn zou de koelvloeistof meeverbranden en daar zou de witte rook dan vandaan moeten komen.
misschien staan het koelvloeistofgebruik en de smurrie los van elkaar.

johnnie5737 (0), 17 jaar geleden

weet je ik heb die wagen van september vorig jaar, en ik rij er iedere dag 170 km ,hij gebruikt dan on geveer 20 cl...wat ik je nog wou zeggen
er zit een slang van de moter deksel naar de luchtfilterhuis aan gesloten en daar zit die smurie in,volgens mij hebben ze dat zelf gemaakt
die aansluiting ............groetjes john

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dit is de carter ventilatie.

Maak die slang maar eens los en haal die prut er maar eens uit.

Cor

Mistral (0), 17 jaar geleden

Je hebt een lekke koppakking. Er zit een lek tussen het koelwater en een oliekanaal. Er lekt een klein beetje water in de olie deze verdampt bij een warme motor en wordt via de carterontluchting weer afgevoert. De auto verliest dan koelvloeistof maar je zult het niet onder de auto vinden. De auto is het waarschijnlijk niet meer waard om de koppakking te vervangen. Dan is een valma lekkagepil bij de karwei (6 euro) een goed alternatief.

johnnie5737 (0), 17 jaar geleden

ik geloof ook wel dat het dat is...die lekkage pil hoelang werkt die ongeveer?...en hoeveel zou die reparatie dan zijn om het te herstellen
kun je er ook barelaxe in doen dat is ook zo iets dergelijks..ik hoor het wel van je groetjes john

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Een beetje auto gaat tegenwoordig zo 15 jaar mee bij goed onderhoud, een koppakking vervangen nu er nog maar een kleine scheur is valt wel wat mee.

Cor

Mistral (0), 17 jaar geleden

Met een beetje geluk blijft hij wel een paar jaar dicht, mocht hij dan weer gaan lekken dan is het probleem in ieder geval niet groter dan het nu is. Ik ben niet zo'n voorstander van Bar's Leak, ik heb dit middel in het verleden al eens gebruikt met een verstopte radiator als gevolg.

johnnie5737 (0), 17 jaar geleden

hoi..ik ben naar de karwei geweest maar daar hadden ze alleen van valma ( stop a leak vloeibaar) is dat wat je bedoelde?.die pil hadden ze niet
het koste 6 euro wat je zei.....of is het dat wat je bedoelde?....groetjes john

Mistral (0), 17 jaar geleden

Dat is wat ik bedoel. Helemaal goed. Nadat je het erin gegoten hebt wel de motor goed warm/heet laten draaien, totdat de fan van de radiator aanslaat. Dan is de uitstroom van het expansie-vat is beter. Door in de dikke slangen te knijpen en kortstondig gas te geven verbeter je de circulatie. Succes en laat even weten of het geholpen heeft.

johnnie5737 (0), 17 jaar geleden

ik heb nu al twee dagen niet bijgevuld,maar ik moet nog afwachten hoe het verder verloopt,ik had dat spul er in laten lopen in de bovenste slang die van de moterblok naar de radiator gaat...nu mijn vraag..als het nog niet dicht zou zijn, kan ik er dan nog een flesje in doen? groetjes john

Mistral (0), 17 jaar geleden

Hij is dicht en dat blijft ie de komende tijd ook. Lekkage tussen water en oliekanaal gaat niet met hoge druk gepaart. Want we hebben hier niet te maken met de compressie- en de veel hogere ontbrandingsdruk. Dus je vraag over dat tweede flesje is overbodig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.