Mijn voertuig trekt op vlakke baan sterk naar rechts als ik mijn stuur loslaat. Ik heb het voertuig reeds 4 lx laten uitlijnen in verschillende bandencentrales, het werd volledig opgemeten door een carosserie, de wielen werden verschillende malen van plaats verwisseld en er werden ook 4 wielen van een andere omega opgeplaatst, doch allemaal zonder resultaat. Ik heb ook het gevoel dat er druk op het stuur zit. Ik weet momenteel niet wat ik nog kan doen. Men vindt niets abnormaals aan de wagen en toch blijft hij naar rechts uitwijken.
Wanneer ik in het midden van een vlakke weg rijdt is het wegtrekken minder sterk doch na een twintigtal meter is hij terug naar rechts aan het gaan.
Het betreft een ongevalvrij voertuig.
Wie kan mij helpen?????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het een ongevals voertuig betreft is het ook goed om te weten wat en waar hij schade heeft gehad als dat nog te traceren is.
Maar vermoedelijk is de klap toch wel zo erg geweest dat de auto daardoor nog naar rechts trekt, ondanks de reparatie, waarbij het uitlijnen van de carosserie op het moment van reparatie de wagen wel binnen de marge recht kan zijn geweest.
Maar door rijden kan het rechtgetrokken metaal weer iets terugbuigen naar de stand van na het ongeluk.
Cor
Zelf in de metaal gewerkt, en heb dat vaak genoeg meegemaakt.
het betreft een ongevalsvrij voertuig zegt ie..
tja als 4 garages de auto al hebben bekeken en uitgelijnd zou ik het ook niet zo weten, ik neem aan dat de remmen ook bekeken zijn.
misschien iets met de stuurbekrachtigingspomp, omdat je zegt dat je soms druk voelt
vaag probleempje, succes met zoeken
18 jaar
het kan misschien ook aan de aandrijfas liggen de kapot is en aan vervanging toe is
18 jaar
Aan de aandrijfas zal het niet liggen, want die zijn niet met de voorwielen verbonden. Deze wagens hebben achterwielaandrijving. Door het differentieel worden de krachten vanzelf verdeeld.
Het zal eerder liggen aan de rubbers in je voorwieldraagarmen. Als die versleten zijn (dan hoor je ze vaak ook kraken of bonken bij een drempeltje), krijg je speling en dan kunnen je banden scheef af gaan slijten. Dat zorgt dan voor scheeftrekken.
Martijn
18 jaar
als 4 bedrijven er naar gekeken hebben, zal alles wel gecontroleerd zijn wat ophanging, banden, veren, rubbers, etc, etc. betreft..ik vind de opmerking stuurbekrachtiging nog niet zo raar..ga eens een klein stukje rijden zonder multieriem, misschien weet je dan meer..
groeten niels
kijk toch maar eens goed naar de voorste rubbers in de draagarmen
wij hebben er ook al gehad die enorm scheef trekken bij het remmen en het waren de rubbers
trouwens een beetje naar rechts trekken is normaal , de baan loopt ook een beetje scheef naar rechts .
Sommige mensen denken dat hun auto perfect blijft rechtuitrijden als ze het stuur loslaten , maar da is zelden zo ; gewoon je stuur vasthouden !
haha, das waar. dat van de weg die scheef loopt is ook waar, want wij rijden voor dit soort problemen ook altijd in het midden van de weg (waar de wegen naar beide kanten scheef lopen) o ja, proefrijden met harde wind heeft ook geen zin.
groeten, niels
Wanneer je auto door 4 bedrijven is uitgelijnd, heb je waarschijnlijk ook een rapport.
Zet eens een rapportje online.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar