OPEL CORSA C met elektrisch stuur
probleem : wanneer je het stuur volledig naar links of rechts over draait werkt het servostuur zwaarder dan normaal ; bandenspanning is oké , geen defectcodes in EPS ;
heb zo verschillende wagens met dit probleem ; dus meestal bij parkeren enzo heb je dit probleem ; bij rechtuitrijden werkt de servo goed
ik heb al eens een andere stuurdoos gemonteerd maar dit is hetzelfde ;
zou dit aan de stuurkolom liggen of aan het stuurhuis ?
Iemand al ervaring mee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stuurbekr ook gekalibreerd?
gekalibreerd ? Bedoel je het regelen van de pot meter ?
De 2 sensoren staan op 2.5 volt
stuurmotor dus niet opnieuw ingeleerd. dat zou ik eerst maar eens doen.....dwz koppelsensor kalibreren dmv de tech 2. dit behoor je altijd eerst te doen bij dit soort klachten en ev bij vervanging van het stuurapp en/of de stuurkolom! en overigens niet alleen bij de corsa maar ook bij de diverse andere modellen. zie tis.......
bij een astra g moet je dit toch niet doen ?
[quote=opc8275]bij een astra g moet je dit toch niet doen ?[/quote]
ik schreef ook zie tis.....inderdaad astra g en de manta niet....
dus enkel corsa meriva en agila
ik heb dit gedaan maar er is niks veranderd ; je kan enkel kiezen tussen corsa , combo en corsa 1.8 ;
iemand nog ee idee wat het kan zijn
Het lager in de stuur kolom wil ook wel eens vast lopen dan zit er een"dood punt" in dan krijg je deze klacht ook (af en toe zwaar sturen).
we hebben dit wel eens meegemaakt , zet je bandenspanning maar eens op een bar of 3.5 en kijk dan maar eens, grote kans dat het in je banden zit
16 jaar
Je kan toch niet met 3,5 bar in je banden blijven rijden ????
dat zei ik ook niet, maar dan weet je inieder geval wat het veroorzaakt .
je kan ook de stroombegrenzing door de motor bekijken waarschijnlijk gaat de stroom door de motor omlaag, dit is puur een beveiliging(stroombegrenzing)
dus..... banden pompen en testen ....
de banden zijn wat mij betreft verdacht
16 jaar
Hoe kan je die stroombegrenzing veranderen of aanpassen ? Inderdaad als je een beetje parkeert , dan gaat de stroom omlaag ( van 60 A geleidelijk naar 34 A )
dit is dus normaal , maar kunnen we die tijd verlengen vooraleer de stroom zakt ?
het antwoord hierop is simpel........
nee. dit is ingebouwd ivm beveiliging van je motor
dus........ banden proberen evt in een maatje smaller ik neem aan dat er 185/195 onder de auto zit(of breder)
dus gewoon banden proberen
16 jaar
he opc
heb je het al geprobeerd of is het feit dat je niet meer reageerd veroorzaakt door het feit dat het klopte en zijn je banden slecht
ik hoop dat je probleem is opgelost, daar zijn we immers voor !!!
groet, Bulty
16 jaar
probleem isernog steeds ; banden zijnoké ,en bandenspanning ook
zit in de stuurkolom denk ik
klant kan er mee leven
dan is ook het probleem opgelost, alleen niet echt fijn als het niet weg is, maarja het kan nou eenmaal niet altijd voor 100 procent lukken
16 jaar
Neen , het probleem is niet opgelost ; er is niks veranderd
hoi ik zit ook met dit probleem. het stuur al een keer opnieuw afgesteld. probleem weg . maar na een tijdje is het toch weer terug gekomen. iemand een idee??
mvgr
.
dat lijkt mij een heel duur grapje als ik deze moet vervangen. of is er iets in de aftermarket
.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar