close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: 106 xsi krijgt benzine heeft vonk maar start niet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 multipoint injectie

hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn 106 1.4 xsi multpoint injectie de auto krijgt benzine en heeft een vonk alleen toch slaat de motor niet aan
wel heb ik ondekt dat er geen benzine in de cilinders komt.
de onderdelen die al vervangen zijn:
-ecu
-dubbelrelais
-bdp sensor
-temperatuur sensor
en nog steeds geen resultaat wel is het zo als ik rem reiniger in de gasklep spuit slaat de motor wel aan en vrijwel meteen weer uit
wie kan mij helpen met dit probleem.......
stef

Geplaatst door

peugeot 106 1.4 xsi (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

al eens de injectoren vervangen/getest ?....

bedankt voor de snelle reactie

nee nog niet vervangen en ook nog niet getest
kan ik de injectoren zelf testen of moet ik dat ergens laten doen.
bedankt alvast

laten doen.

okee bedankt ik ga meteen kijken waar ik dat hier in de buurt kan laten doen
en dan proberen we dat morgen.
ik zal nog laten weten wat het resultaat is.

nu snap ik het echt niet meer de injectoren zijn goed en toch nog steeds het zelfde probleem geen benzine in de cilinders.
ik heb de spaning op de stekker van de injectoren gemeten en die is 6 volt is dit normaal??
bedankt alvast

moet 12V per injector zijn.


waarschijnlijk een massa probleem.

@Citroenmonteurtje, overgangsweerstand op plus naar de verstuivers bedoel je? Zijn toch massa gestuurd?

Groet,

Jaap.

Jaap Jansen 0

15 jaar

okee nu heb ik het volgende ook nog ondekt
de stekkers op de injectoren zijn plus en min maar zowel de plus als de min hebben ongeveer 5 volt maar dat lijkt me op een min niet normaal als deze ook plus heeft toch massa probleem of toch iets anders??
alvast bedankt weer......

Voltage op de min-aansluiting is in elektronika geen onbekend verschijnsel. Dit wordt bewust gedaan om storingen (pieken) te onderdrukken.
Het hoort alleen wel 12Volt te zijn aan beide kanten van de injector. Het is bij jou 5Volt, lijkt mij een probleem met het dubbelrelais (bruin).

oldford 0
badge

15 jaar

okee bedankt voor de tip ik ga meteen kijken heb nog een paar goeie dubbelrelais liggen hopen dat ie dan start

ik heb alle goeie dubbelrelais die ik had liggen geprobeerd en nog steeds geen lopende motor wel is op dit moment de spanning aan beide kanten van de stekker 7 volt iemand nog ideeen??

lijkt op een massa probleem, controleer de massa punten

Het probleem moet toch ergens in de buurt van het relais zitten. Door een aantal maal het relais te wisselen ga ja van 5Volt naar 7Volt.
Lijkt heel erg op overgangsweerstanden. Maak alles goed schoon met electro cleaner en een oude tandenborstel.

oldford 0
badge

15 jaar

massa heb ik gisteren al schoon gemaakt en alle stekkers ook al en nog niks zit er niet ergens een spannings regelaar waar het probleem kan zitten ik doe maar een gooi bedankt alvast

als je de spanning op de injector aansluiting meet maak eens alle injectoraansluitingen los van de injectors wat meet je dan?

Hooghe jozef 0

15 jaar

hooghe jozef ik heb de stekkers doorgemeten op de manier zoals je zei nu meet ik op de min 0 volt en op de plus 4.3 volt ..........

ja dan heb je 1 probleem die je zelf niet gaat konnen oplossen , die stuurbox is kapot

Hooghe jozef 0

15 jaar

okee dan is dit wel te vervangen en welke stuurbox bedoel je dan ??

allemaal heel erg bedankt voor het mee denken de auto rijdt weer het zoekwerk duurde tot diep in de nacht maar het is opgelost het was breuk in de kabelboom net onder de ecu bij de motorsteun deze was ook de boosdoener want de kabels waren kaal geschaafd door 1 van de bouten van de motorsteun dus de kabels hadden kortsluiting gemaakt en waren de kabel van de injectoren en een blauwe plus tegen elkaar gekomen

groetjes stef

bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.