hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn 106 1.4 xsi multpoint injectie de auto krijgt benzine en heeft een vonk alleen toch slaat de motor niet aan
wel heb ik ondekt dat er geen benzine in de cilinders komt.
de onderdelen die al vervangen zijn:
-ecu
-dubbelrelais
-bdp sensor
-temperatuur sensor
en nog steeds geen resultaat wel is het zo als ik rem reiniger in de gasklep spuit slaat de motor wel aan en vrijwel meteen weer uit
wie kan mij helpen met dit probleem.......
stef
Geplaatst door peugeot 106 1.4 xsi (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
al eens de injectoren vervangen/getest ?....
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
bedankt voor de snelle reactie
nee nog niet vervangen en ook nog niet getest
kan ik de injectoren zelf testen of moet ik dat ergens laten doen.
bedankt alvast
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
laten doen.
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
okee bedankt ik ga meteen kijken waar ik dat hier in de buurt kan laten doen
en dan proberen we dat morgen.
ik zal nog laten weten wat het resultaat is.
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
nu snap ik het echt niet meer de injectoren zijn goed en toch nog steeds het zelfde probleem geen benzine in de cilinders.
ik heb de spaning op de stekker van de injectoren gemeten en die is 6 volt is dit normaal??
bedankt alvast
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
moet 12V per injector zijn.
waarschijnlijk een massa probleem.
Jaap Jansen (0), 14 jaar geleden
@Citroenmonteurtje, overgangsweerstand op plus naar de verstuivers bedoel je? Zijn toch massa gestuurd?
Groet,
Jaap.
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
okee nu heb ik het volgende ook nog ondekt
de stekkers op de injectoren zijn plus en min maar zowel de plus als de min hebben ongeveer 5 volt maar dat lijkt me op een min niet normaal als deze ook plus heeft toch massa probleem of toch iets anders??
alvast bedankt weer......
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Voltage op de min-aansluiting is in elektronika geen onbekend verschijnsel. Dit wordt bewust gedaan om storingen (pieken) te onderdrukken.
Het hoort alleen wel 12Volt te zijn aan beide kanten van de injector. Het is bij jou 5Volt, lijkt mij een probleem met het dubbelrelais (bruin).
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
okee bedankt voor de tip ik ga meteen kijken heb nog een paar goeie dubbelrelais liggen hopen dat ie dan start
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
ik heb alle goeie dubbelrelais die ik had liggen geprobeerd en nog steeds geen lopende motor wel is op dit moment de spanning aan beide kanten van de stekker 7 volt iemand nog ideeen??
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
lijkt op een massa probleem, controleer de massa punten
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Het probleem moet toch ergens in de buurt van het relais zitten. Door een aantal maal het relais te wisselen ga ja van 5Volt naar 7Volt.
Lijkt heel erg op overgangsweerstanden. Maak alles goed schoon met electro cleaner en een oude tandenborstel.
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
massa heb ik gisteren al schoon gemaakt en alle stekkers ook al en nog niks zit er niet ergens een spannings regelaar waar het probleem kan zitten ik doe maar een gooi bedankt alvast
Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden
als je de spanning op de injector aansluiting meet maak eens alle injectoraansluitingen los van de injectors wat meet je dan?
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
hooghe jozef ik heb de stekkers doorgemeten op de manier zoals je zei nu meet ik op de min 0 volt en op de plus 4.3 volt ..........
Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden
ja dan heb je 1 probleem die je zelf niet gaat konnen oplossen , die stuurbox is kapot
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
okee dan is dit wel te vervangen en welke stuurbox bedoel je dan ??
peugeot 106 1.4 xsi (0), 14 jaar geleden
allemaal heel erg bedankt voor het mee denken de auto rijdt weer het zoekwerk duurde tot diep in de nacht maar het is opgelost het was breuk in de kabelboom net onder de ecu bij de motorsteun deze was ook de boosdoener want de kabels waren kaal geschaafd door 1 van de bouten van de motorsteun dus de kabels hadden kortsluiting gemaakt en waren de kabel van de injectoren en een blauwe plus tegen elkaar gekomen
groetjes stef
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
bedankt voor de feedback.