Peugeot 205: 1.4 GT problemen stationair

Bouwjaar: 1987

Hey bij mn peugeot 205 1.4 gt (1987 XY8 motor. dubbele carb) is het zo dat als je hem start wanneer ie koud is. dat ie heel verrot stationair loopt. tot aan kraken toe. echt schokkerig. hele auto schokt. volgens toerenteller alsnog zo'n 900/1000 toeren. geef je gas tot 1500. toeren is er niks aan de hand.

is met choke helemaal open. soms valt ie zelfs uit!

maar als ie warm is. loopt ie als een zonnetje stationair.. wat zou dit in vredesnaam kunnen zijn? echt vervelend dit..

Imperium

Geplaatst door Imperium (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

henkenrianne (0), 18 jaar geleden

Misschien choke te ver open? Dan draait de motor met een te rijk mengsel.

master (0), 18 jaar geleden

choke afstellen en/of carburateur(s) reinigen

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Vacuumdoosje wat de OVAD regelt controleren.

Imperium (0), 18 jaar geleden

Vacuumdoosje? kan je daar iets meer over vertellen? choke is namelijk goed afgesteld en de carbs zijn gewoon schoon..

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

O=overture V=vacuum A=apres D=demarage.
Dat is dus het vacuum membraam(potje)wat de chokeklep opentrekt als de motor gestart is.
Goed naar het mechaniek kijken dan snap je welke ik bedoel.

Imperium (0), 18 jaar geleden

Gister met de stationair schroef gespeeld. en toen liep ie heel goed stationair (zelfs zonder choke! met choke loopt ie slechter stationair.) nu een dag later. loopt ie weer redelijk bagger.. hoe komt dat nou ineens?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Kijk eens even of de voetjes van de carburateurs geen vals lucht lekken.En of de boutjes van onderaf goed vast zitten.

Imperium (0), 18 jaar geleden

voetjes van de carbs? wat moet ik me daarbij voorstellen? je bedoeld de onderkant waar ze mee vastzitten?

en boutjes van onderaf? (heel erg tof dat je me wilt helpen)

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je de carburateurs eraf schroeft en voorzichtig omkeert dan zie je aan de onderkant een schroefje zitten en als die los zit(wat wel eens voorkomt)dan komt het onderkantje los te zitten en trekt hij daar valse lucht.Met alle gevolgen van dien.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.